Aké mali následky kotrmelce Milana Rýzeka v Môlči?

Pár dni po pretekoch sme navštívili autokrosového pretekára Milana Rýzeka v Prietrži.

Pár dni po pretekoch v Môlči sme navštívili autokrosového pretekára Milana Rýzeka v Prietrži, aby sme zistili jeho stav po ťažkej nehode v úvodných pretekoch sezóny.

Pretekár sa venuje autokrosu už od svojho detstva, ku ktorému ho priviedol jeho otec, legenda slovenského autokrosu. Milan Rýzek ml. ma za sebou tiež už niekoľko úspechov. V minulosti sa venoval pretekom do kopca, kde sa stal víťazom Zóny v Strednej Európy vo svojej kategórii dokázal zvíťaziť nad 90 konkurentmi o titul. Dôvod našej návštevy bolo zistiť ako sa má pretekár po vážnej nehode, ktorú mal na minulotýždňových pretekoch v Môlči neďaleko Banskej Bystrice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako prebiehala príprava na prvé preteky v sezóne 2016 v Môlči? „V prvom rade chcem pochváliť organizátorov, ktorí dokázali pripraviť areál a podklad dráhy na zónovej úrovni a prispieť k atraktívnosti celého podujatia. Moja príprava bola viac-menej kolektívna a to v garáži. Začiatkom novembra sme začali makať na novom aute s pohonom 4x4. Celá táto príprava bola fyzicky, finančne a v neposlednom rade časovo náročná. Nové auto sme stihli postaviť za necelých 5 mesiacov. Keď sa našla chvíľka, tak som si išiel tri-štyri razy do týždňa zabehať. Okrem toho ešte chystáme v Senici na Dolných Surovinách preteky. Takže do 4.6. máme stále práce nad hlavu.

V pretekoch sa vám až do samotného momentu nehody darilo. „Zajazdil som štvrtý čas v „meráku“ a v prvej jazde som stál v druhom rade. Vízia bola jasná, dojazdiť do cieľa na rozhraní medzi kvatrami a zadokolkami. Tie sú však tiež veľmi rýchle a oko diváka sa určite tešilo zo súbojov môjho tímového kolegu Dušana Jankovícha a domáceho Mariána Štefčíka. Po štarte som sa vozil v závese za skúseným Denisom Sujom a čakal som na chybu, ktorá nakoniec prišla a ja som sa posunul na 3. miesto. Pozíciu som si udržal až do cieľa. S tímom sme sa tešili nečakanej rýchlosti novej buginy. Do druhej jazdy som išiel s cieľom udržať za sebou Denisa, čo sa zdalo v depe ako celkom jednoduchá úloha. Bolo jasné, že rýchlici Dušan Králik a Tommy Sirovec pôjdu svoje vlastné preteky. Na štarte mi zostala vnútorná pozícia v prvom rade, čo bola pre danú situáciu nevýhoda, keďže som štartoval na mokrom. Blikli zelené svetlá a v jednom momente mi zahaproval motor a zrazu som sa ocitol za Denisom na 4. mieste. Chcel som využiť vyčkávaciu taktiku a čakať na chybu. Ako sa hovorí: „Chytili vo mne sadze,“ a ja som vycítil príležitosť. Tak som začal tlačiť. Videl som, že bugina na to má. Dostal som sa do tempa a v druhom okruhu som išiel prirýchlo do prvej ľavej, za ktorou nasledovala pravá – svedok mnohých kolízií.

SkryťVypnúť reklamu

Čo ste pociťovali pri náraze? „Auto som postavil pod plynom, trocha iným štýlom ako v predchádzajúcich kolách, no to bolo priveľa a po zhode okolností som rýpol zadným kolesom do mäkkej časti trate. Táto udalosť spustila rýchly mechanizmus. Bugina išla dvakrát cez strechu a zo šoféra som sa stal v tisícine sekundy pasažier. Celé to z môjho pohľadu trvalo neskutočne dlho. Najskôr som videl ako sa bokom približuje hlina na dráhe, potom dopad, vravel som si, že to nie je vôbec dobre, pamätám si ako som zatvoril oči a hovoril si, že už musí byť po všetkom. Ale otvoril som oči a celé sa to hrozivo opakovalo, ešte z väčšej výšky a oveľa silnejšie. Zostal som na streche a cítil tlak svalstva na krčnej chrbtici. Počul som hlas organizátorky, no vôbec som ju nevidel, nehľadal. Vypol som odpojovač a hľadal najbližší voľný východ. No bočná sieťka bola po náraze zdeformovaná a nedokázal som ju otvoriť. Pochopil som, že rukou to nepôjde. Neviem ako, ale vykopol som ho von a vyslobodil sa. Niekto ma začal ťahať von, mne však zostala zakliesnená noha medzi sedačkou a bočným sendvičom, tak som to celé musel ešte ukorigovať, aby mi nevykĺbili nohu. Prešiel som pár krokov po dráhe, no čo ma zarazilo, že sa stále pretekalo a buginy jazdili v pretekárskom tempe. Pozdravil som divákov na znak, že žijem, no vzápätí prišla na mňa ťažoba a musel som zrýchlene uľahnúť do trávy.

SkryťVypnúť reklamu

Aký je zdravotný stav po týždňovej rekonvalescencii? „Ešte je podozrenie na zlomeninu siedmeho a ôsmeho hrudného stavca. Veľká vďaka patrí pani doktorke Markovej- Zongorovej, ktorá si ma zobrala pod svoje krídla. Snaží sa ma dostať, čo najskôr na nohy a za volant.

Spomínali ste, že svoje si vytrpela aj bugina? „Bohužiaľ áno, z môjho pohľadu utrpelo snáď úplne všetko. Zohnutá hriadeľ riadenia, polámané ramená, polosy, trubky, volant – nemá asi zmysel to všetko vymenúvať, je toho veľa.

Ako vypadá váš možný štart v ďalšom priebehu sezóny? „To zatiaľ netuším, viac svetla vnesie až magnetická rezonancia. Zdravotný stav je zatiaľ veľký otáznik. Chalani makajú na aute a chcú ho dať dokopy na 100%. Ak sa im to podarí, je rad na mne, či stihnem byť fit. Mechanici sú veľkí bojovníci. Urobíme všetko pre to, aby sme stáli na štarte vo Veľkých Uherciach už nasledujúci víkend!

Autor: Andrej Barta

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 17 694
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 213
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 365
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 822
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 328
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 3 604
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 372
  8. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 3 369
  1. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  2. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  3. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  4. Štefan Šturdzík: Súdruhovia tento týždeň ste to všetko totálne pokašľali.
  5. Ján Valchár: Ešte jeden vnútropolitický blog (rozprávka o troch rybníkoch)
  6. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  7. Ľuboslav Farkaš: Čo s vraždou pána Kirka?
  8. Dušan Piršel: Duchovnou inteligenciou k samo uzdraveniu
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 543
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 753
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 716
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 064
  5. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 7 490
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 628
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 309
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 183
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Upozornil na seba nefunkčnými a rozbitými svetlami.


1
Senickí karatisti.

Najviac medailí získavali najmladší.


Ervín Jareč
Abdulrahman Taiwo v drese FC Spartak Trnava.

Sledoval Spartak, aj keď hral inde.


LinkedIn konferencia sa bude konať 18. septembra 2025.

Od LinkedIn špičiek sa dozviete ako predávať a budovať svoju značku.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu