Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš

Sedemdesiat percent produkcie putuje do automobiliek

ArcelorMittal Gonvarri SSC Slovakia v Senici jubiluje.

Jubilujúca firma 70 percent produkcie dodáva automobilkám.(Zdroj: Milan Soukup)

SENICA. Na začiatku boli štyria zamestnanci a zelená lúka. Dnes 108 zamestnancov a ďalšia stovka u subdodávateľov z regiónu. Tohto roku ArcelorMittal Gonvarri v Senici svojim odberateľom v Česku, Maďarsku, Rakúsku, Slovinsku, na Ukrajine a u nás vyrobí a dodá 265-tiísc ton oceľových a hliníkových výrobkov, čo je o štvrtinu viac ako vlani. Spoločnosť je v päťdesiatke najväčších exportérov na Slovensku.

Pri oslave 10. výročia spustenia prevádzky tohto významného servisného centra pre spracovanie plochých valcovaných výrobkov na Slovensku 9. októbra riaditeľ Peter Mišo uviedol, že na tohtoročnom obrate vo výške 200 miliónov eur sa podieľa aj investícia 25 miliónov eur z roku 2012 (z vlastných zdrojov bez využitia daňových úľav zo strany štátu) a spustenie dvoch nových liniek – lisu na ploché výstrižky a pozdĺžnej deliacej linky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa prejavia nové linky v ekonomike? Generálny riaditeľ Peter Mišo: „Lisovacia linka dokáže spracovávať aj oceľ, aj hliník. Linka spracúva aj tie vonkajšie časti na výrobu automobilov. Je 100-percentne využitá len pre automobilový priemysel. Tie výlisky sú diely - kompletná karoséria jedného automobilu, ktorý sa vyrába tu neďaleko. Tri časti skeletu sú už hliníkové.“ 70 percent odberateľov má firma v automobilovom priemysle. „Trh sa vyvíja, my rastieme, myslím, že aj ďalšie investície prídu.“ Nádejá sa riaditeľ.

Vidia v podniku v Senici aj ďalšie šance zvýšiť zamestnanosť popri využívaní najmodernejších technológií? „Tým, že máme vysokú produktivitu práce, robíme na dve, respektíve tri smeny, ktoré striedame. To znamená, že máme možnosť napĺňania ďalších smien. Rozpočet na budúci rok si dávame ambicióznejší. A na druhej strane – uvidíme ako sa bude vyvíjať trh, či budeme investovať ďalej.“ Zamyslel sa P. Mišo.

ArcelorMittal Gonvarri Slovakia využíva nadnárodnú podporu zo strany materských spoločností. ArcelorMittal dnes pôsobí v 40 krajinách, kde má 232-tisíc zamestnancov a produkuje ročne viac ako 90 miliónov ton ocele. Roku 2007 spoločnosť ArcelorMittal vstúpila do spoločného podniku so španielskou oceliarskou spoločnosťou Gonvarri (pobočky v 15 krajinách s 25 závodmi spracúva ročne 4 milióny ton ocele) ktorá sa angažuje aj v rozvoji a prevádzkovaní solárnych a veterných elektrární na celom svete.

Prečo je v Senici ArcelorMittal zaujímavým zamestnávateľom? Posúďte z mini-sondy medzi jej zamestnancami.

- Je to nadnárodná spoločnosť. Ponúka mi veľa možností z hľadiska jazykového aj profesionálneho.

- Mám za sebou odpracovaných 35 rokov (pred Arcelorom som pracoval v elektorotechnickom priemysle). Toto je moje tretie zamestnanie. Som tu spokojný. Verím, že podobne aj ďalší zamestnanci.

- Je to v mieste môjho bydliska, skvelá pracovná príležitosť pracovať v nadnárodnom koncerne. Firma sa rozvíja, aj do budúcnosti je tu výhľad prosperity. Mávame tiež firemné akcie, kde sa ľudia zbližujú, spoznáva sa výroba s administratívou, vymieňajú sa názory, je tam veľa švandy. Takisto nám firma poskytuje zľavy na posilňovňu, na plaváreň, nejaké športové aktivity, rozvíja sa aj vo sfére zdravia, takže máme aj z toho benefity.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 432
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 913
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 289
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 912
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 682
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 893
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 487

Hlavné správy z MY Záhorie

Mesto prepojilo cyklotrasy, sľubuje si od toho zvýšenú bezpečnosť

Väčšina cyklotrasy z centra mesta na Kunovskú priehradu vedie mimo cestnej premávky.

Zajtra rátajte s výlukou, vlaky nahradia autobusy

Výlukové práce na úseku Smolenice- Dúbrava sú naplánované už na zajtra.

Bývalý kukláč a šéf vydieračov zo Záhoria na súde s odvolaním neuspel

Bývalý kukláč zo Záhoria Miroslav Štvrtecký si odpykáva 21-ročný trest v Leopoldove.

Viskupič dáva vláde do pozornosti úsek medzi Senicou a Holíčom

Predseda Trnavského samosprávneho kraja zareagoval na zámer vlády investovať do ciest I. triedy v najbližších rokoch 200 miliónov eur.

Mont Blanc medzi ferratami. Zdolať Gianni Costantini v Dolomitoch je udalosť

Kto nebol v Dolomitoch, nebol v horách, povedal mi raz dávny priateľ. A hneď po prvej návšteve pred rokmi som mu dal za pravdu. Odvtedy sa tam pravidelne vraciam. Tentokrát sme si s partiou kamarátov vytipovali dve náročné ferraty.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?