Nová cestná prípojka: Ľudia sa obávajú komplikácií a záťaží

Zámer investora z bývalej hodvábky sa Seničanom nepáči. Proti plánovanému napojeniu browfieldu na cestu prvej triedy chcú protestovať petíciou.

Doprava v Senici je už v súčasnosti komplikovaná, ľudia sa obávajú zhoršenia.Doprava v Senici je už v súčasnosti komplikovaná, ľudia sa obávajú zhoršenia. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ INGRID SOCHOROVÁ)

SENICA. V Senici je znovu počuť hlas verejnosti, tento krát v súvislosti s navrhnutým dopravným riešením Hurbanova ulica - autobusová stanica a vjazd do obchodnej zóny. Pokiaľ príde k uskutočneniu zámeru, doprava v meste sa úplne zmení. Aktivisti navrhujú počkať do vybudovania obchvatu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Radnica sa odvoláva, že o plánovaných zmenách v doprave verejnosť vedela, tak „prečo sa ozýva až teraz“.

Investor svoj zámer v areáli bývalej hodvábky považuje za najväčšie oživenie brownfieldu na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Deň voľna na prejazd mestom

Aktivisti upozorňujú na celkové zhoršenie pomerov, zaťaženie hlukom, splodinami a prachom všetkých, ktorí v tejto lokalite bývajú. „Výsledkom tohto riešenia bude absolútna nepredajnosť bytov v bytovke Hurbanova 523/16, ďalšie zhoršenie priepustnosti 1/51 cez hlavnú križovatku a zhoršenie podmienok pre cestujúcich autobusmi,“ uvádza sa na facebookovej stránke komunity Nová Senica.

„Teraz aby som si na prejazd Senicou zobral deň voľna,“ poukázal jeden z respondentov na fakt, že situácia v doprave sa ešte viac skomplikuje.

„Senica už dávno nie je mesto pre peších - skúste prejsť ako chodec cez hlavnú križovatku. Senica už nie je ani mesto pre cyklistov - ak áno, tak jazdia po chodníkoch. Terajšie vedenie mesta vychádza v ústrety všetkým, len nie svojim občanom. Ak bude definitívne odsúhlasenie tohto riešenia na "pere" primátora, tak územné rozhodnutie a stavebné povolenie je už dávno podpísané,“ píše ďalší.

SkryťVypnúť reklamu

Výrazné zmeny

Napojenie z budúcej obchodnej zóny, ktorá má vyrásť v areáli bývalej hodvábky, povedie cestou, kadiaľ dnes autobusy obchádzajú autobusovú stanicu - teda medzi parkoviskom LIDL a dnešnými nástupnými ostrovčekmi.

„Súčasná jednosmernosť sa zmení na obojsmernú premávku, zrušia sa niektoré nástupištia zo strany od LIDLu. Vyústenie na I/51 bude úplne zmenené, nie ako je to dnes, ale presne naopak - zo strany od mesta bude najskôr výjazd z autobusovej stanice a až za ňou bude vjazd do stanice a do obchodnej zóny,“ priblížil jeden zo senických aktivistov Pavol Kalman.

Okrem toho pribudnú ďalšie priechody pre chodcov a dlhý odbáčací pruh z hlavnej križovatky, ktorý odoberie veľa miesta z dnešného odbáčacieho pruhu smerom na mestský úrad a ďalej na Prietrž, dodal.

SkryťVypnúť reklamu

V Senici sa už nedá bývať

Veľkým problémom sa javí najmä nová cesta okolo bytovky Hurbanova 523/16. Na plánovanom mieste výstavby majú dnes ihrisko a kľudovú zónu, ktorá je jedinou pri tomto dome.

„Bývam na tejto ulici v danej bytovke, stále nám tu niečo budujú a stavajú a barak o chvíľu padne. Pred pár rokmi nám tu postavili Tetris pred nosom a tak sa pozeráme cez okná na šedú stenu namiesto pekných stromov.
A teraz chcú zase cestu pri detskom ihrisku... Naša bytovka sa otriasa v základoch... Určite s tým súhlasiť nebudeme a pripravujeme opatrenia, petíciu, veď v Senici sa bývať už nedá!“ vyjadrila sa jedna z priamo dotknutých obyvateliek.

Precedentná stavba

Aktivisti v zámere vidia pokračovanie predaja senickej autobusovej stanice do rúk investorov z bývalej hodvábky. Podľa nich stanicu kupovali len preto, aby mali možný výjazd na cestu prvej triedy. „

Inak by žiadny rozumný človek autobusovú stanicu nekupoval, jediným dôvodom je vjazd do obchodnej zóny, čo je pre investora životne dôležité, aby jeho projekt vôbec fungoval. Starý hlavný vjazd do hodvábky vedľa bývalého kina – dolu kopcom cez Továrenskú ulicu, je nebezpečný, neprehľadný a výjazd na Hviezdoslavovu hore kopcom je zle priepustný, ale vyriešiť sa dá všetko,“ uviedol Pavol Kalman s tým, že z hľadiska verejného záujmu ide o precedentnú stavbu v Senici a pravdepodobne aj na Slovensku.

„Podľa mňa je vo verejnom záujme, aby táto stavba nebola postavená minimálne do doby, pokiaľ nebude mat Senica obchvat a miestna komunikácia okolo Hurbanovej 523/16 musí byť preriešená. Investor chce okolo 160 parkovacích miest pri svojich obchodných prevádzkach, pričom tu má byť aj čerpacia stanica pohonných hmôt. Navrhované predajné plochy sú násobne väčšie ako je LIDL, z toho možno usudzovať, že aj dopravné zaťaženie bude násobné,“ podotkol Pavol Kalman.

V textovej časti zámeru sa ako pozitívum uvádzajú nové pracovné príležitosti. „Nie je predpoklad ovplyvnenia kvality pohody života obyvateľov z dôvodov znečisťovania ovzdušia, hluku, zápachu a vibrácií. Navrhovaná činnosť bude mať pozitívny vplyv na sociálne a ekonomické aspekty daného regiónu " píše sa ďalej.

Seničania sú však presvedčení, že aj keď chce investor čo najskôr svoju investíciu späť (mestu za autobusovú stanicu zaplatil pol milióna eur, odhadnutá bola na milión), neznamená to, že môže situáciu riešiť ako chce bez toho, aby sa k tomu vyjadrili obyvatelia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 868
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 070
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 182
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 329
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 181
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 023
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 506
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  2. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  3. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  4. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  8. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 581
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 979
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 220
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 900
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 311
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 494
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 340
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 069
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Marek Tkáč, primár fyziatricko-rehabilitačného oddelenia z Nemocnice AGEL v Bratislave.

Nadmerné pitie spôsobuje stratu minerálov.


Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Ide o špeciálne plávajúce vodné platformy.


TASR

Nepremávajú spoje, ktoré sú prioritne využívané na prepravu žiakov a študentov do škôl.


TASR
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  2. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  3. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  4. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  8. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 581
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 979
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 220
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 900
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 311
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 494
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 340
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 069
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu