PLAVECKÝ MIKULÁŠ. S iniciatívou obnoviť železničnú trať v úseku Plavecký Mikuláš Plavecké Podhradie prišiel Bratislavský samosprávny kraj. S možnosťami obnovy zrušenej trate sa prišiel včera v rámci výjazdových župných štvrtkov oboznámiť predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.
Železnica slúžila od 2. svetovej vojny, no po revolúcii v roku 1989 sa doprava postupne obmedzovala, až sa zrušila ako nerentabilná. Ministerstvo dopravy oslovilo BSK s tým, že by chcelo túto trať úplne zrušiť, ale kraj je zásadne proti. Uvedený úsek železnice sa nachádza v peknom prírodnom prostredí na úpätí Malých Karpát s množstvom turistických atrakcií. Nadväzoval by na trať Plavecké Podhradie Rohožník Malacky.
Ako uviedol Pavol Frešo, táto trať je roky nepoužívaná a podpísalo sa to na nej. Zámerom župy je, aby sa revitalizovala pre potreby cestovného ruchu.
"Chceme ju v spolupráci s obcou a občianskymi združeniami otvoriť až do Rohožníka. V prvej fáze chceme zarastené koľajisko vyčistiť a sfunkčniť, aby mohla drezina voziť turistov a cykloturistov od Rohožníka. V spolupráci s Trnavským samosprávnym krajom uvažujeme, že z Plaveckého Mikuláša by mohli cyklotrasy pokračovať po vybudovaných valoch až do Jablonice. V druhej fáze by sme koľaje chceli prepojiť na hlavný železničný ťah tak, ako to bolo kedysi a aj tento úsek by sa potom mohol stať súčasťou Bratislavskej integrovanej dopravy. Niečo podobné kraj realizoval už na železnici medzi Zohorom a Záhorskou Vsou".
Podľa generálneho riaditeľa BID Rastislava Cenkého by v budúcnosti mala byť všetka verejná doprava súčasťou Bratislavskej integrovanej dopravy. "V súčasnosti však ide o to, aby sa lokálnou železnicou zatraktívnila táto oblasť regiónu. Snahy o zachovanie tejto trate považujem za dobré, lebo to môže v budúcnosti ovplyvniť aj rozhodovanie potenciálnych investorov a rovnako pomôcť pri osídľovaní tohto územia," doplnil Cenký.