Na železničnej stanici v Senici naďalej pokračujú rekonštrukčné práce, ktoré iniciovala senická radnica. Osobná doprava nie je obmedzená. Koľajisko a nástupištia by mali byť hotové v decembri.
SENICA. Rokovania mesta Senica so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) priniesli priaznivý výsledok. Prestavba staničnej budovy je už ukončená a v súčasnosti ŽSR čakajú na výzvu zhotoviteľa na prevzatie stavby. Pre cestujúcu verejnosť by mala byť sprístupnená od apríla tohto roku.
Zateplenie a nová omietka
Ako informovala tlačová hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková, kompletne sú zrekonštruované služobné aj verejné priestory určené pre cestujúcich. „Vynovená je čakáreň, pokladnice Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), okná, dvere aj sociálne zariadenia. Boli tiež vybudované nové rozvody vody, kanalizácie, kúrenia, informačné a elektrické vedenia. Úprava vonkajšej časti budovy spočívala v jej zateplení a nanesení novej omietky,“ priblížila.
Na stanici nainštalovali osvetlené informačné tabule, na ktorých je logo ŽSR a názov stanice. V investičnom pláne ŽSR pre rok 2012 bola na rekonštrukciu budovy vyčlenená suma vo výške deväťstotisíc eur, pričom financovanie bolo riešené z vlastných zdrojov ŽSR.
Posunú aj nástupištia
Aj investičný plán na tento rok vyzeral už v čase jeho príprav pre Seničanov priaznivo. Predpokladala sa možná rekonštrukcia staničných koľají a nástupíšť. Tlačová hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková potvrdila, že rekonštrukcia by mala ďalej pokračovať práve nástupišťami a koľajami, pričom koncom januára bolo stavenisko odovzdané zhotoviteľovi a práce sa začnú ešte tento mesiac.
„Zmien bude niekoľko. Druhá koľaj bude smerom od Trnavy po 120 metroch ukončená, zvyšok sa kompletne odstráni. Na mieste odstránenej koľaje pribudne nástupište č.1., nástupište č.2 sa bude nachádzať medzi prvou a treťou koľajou. Obe nástupištia sa posunú naľavo od stanice smerom na Trnavu a ich dĺžka bude 150 metrov,“ konkretizovala hovorkyňa.
Dodala, že nástupištia aj verejné priestory budú bezbariérové a vybavené vodiacimi prvkami pre nevidiacich. Počas rekonštrukčných prác ŽSR neobmedzia osobnú dopravu. „Jedna koľaj bude vždy zjazdná a staré nástupištia budú zdemontované až po uvedení nových do prevádzky,“ uzavrela Martina Pavlíková.
Ukončenie poslednej etapy rekonštrukcie koľajiska a nástupíšť ŽSR predpokladajú v decembri tohto roku. Železničná stanica v Senici bola postavená v roku 1897, keď bol sprevádzkovaný úsek trate Jablonica – Kúty. Posledné renovácie na stanici uskutočnili v rokoch 1967 a 1968.