SKALICA. Podnet na úpravu výšky vstupného a systému vstupu na kúpalisko v Zlatníckej doline dala SPRÁVA MESTSKÉHO MAJETKU, s.r.o. (SMM), ktorá zariadenie prevádzkuje. Podľa vedenia spoločnosti je vstupné najnižšie v širokom okolí, vrátane kúpalísk na moravskej strane. Úpravou ceny by sa mal zlepšiť hospodársky výsledok strediska, strata predstavuje približne 30 tisíc eur.
S ohľadom na citlivosť témy sa SMM rozhodla viesť diskusiu na úrovni mestskej rady a mestského zastupiteľstva, nakoľko riešenie bude pre ďalšie smerovanie prevádzky a hospodárenia kúpaliska v Zlatníckej doline rozhodujúce.
Prenájom je rizikom
V diskusii odznelo niekoľko návrhov, väčšina poslancov, ako aj vedenie mesta, zvýšenie ceny vstupného schvaľuje. Prenajať kúpalisko by podľa nich mohlo mať neželaný efekt a v budúcnosti predstavovať veľké problémy.
„Áno, takáto možnosť tu je, avšak toto kúpalisko sa nám za účasti Správy mestského majetku podarilo zveľadiť a vytvoriť jednu veľmi peknú atrakciu. Prenájom nebude zárukou, že prenajímateľ bude objekt naďalej udržiavať na požadovanej úrovni. Môže sa stať, že len využije to, čo sme prácne vybudovali,“ povedal Anton Bobrík, prednosta Mestského úradu v Skalici s tým, že SMM sa o kúpalisko stará ako dobrý hospodár či už teraz, ako aj s vyhliadkami do budúcnosti. Pripomenul, že mesto chce vyjsť v ústrety aj mamičkám s malými deťmi a síce možnosťou využívania detského bazénu na bývalom mestskom kúpalisku, nakoľko cestovanie do Zlatníckej doliny je pre ne náročné.
Výškou vstupného sa zaoberala aj Komisia pre ekonomiku, správu majetku a pôdohospodárstvo pri MsZ. Tá SMM navrhla upraviť najmä ceny permanentiek pre dospelých aj pre deti, neodporúča však zvyšovať jednorazové vstupné pre deti.
„Keď zvyšovať, tak vstupné pre dospelých, nakoľko táto cena sa štyri roky drží na tej istej úrovni. Osobne tiež neodporúčam prenájom kúpaliska,nakoľko budúci prenajímateľ by ako prvé zvýšil ceny vstupného. To môžeme urobiť aj my. Nemôžeme vedieť, či by kúpalisko bolo dobre spravované a ide nám o to, aby ľudia mali kam chodiť, preto navrhujeme ponechať zariadenie v súčasnej správe,“ vyjadril sa Jozef Jurovatý, predseda komisie.
Opačného názoru bol poslanec Lukáš Tisoň, ktorý vidí riešenie v prenájme: „Mesto by nemalo prevádzkovať podniky, ktoré sú trvalo v strate, v tomto prípade v prepočte až milión korún. Občania na to doplácajú. Potom sa nám riaditelia škôl sťažujú, že nemajú na pomôcky, na učebne. Navrhovali sme, tak ako to urobili v niektorých iných mestách, prenajať kúpalisko prevádzkovateľovi, ktorý k tomu má predsa len bližšie, venuje sa prevádzke len takýchto zariadení a dokázal by odbremeniť mesto o túto ročnú stratu.“
Jedna z najlepších sezón
Riaditeľ SMM Ľudovít Bránecký hodnotí uplynulú sezónu ako jednu z najlepších, pretože veľký počet návštevníkov a vysoké tržby pokryli takmer celé prevádzkové náklady. „Ako predstaviteľ podnikateľského subjektu sa musím zapodievať myšlienkou, či je vstupné jedno euro pre dieťa a jedno euro päťdesiat centov pre dospelého na celý deň adekvátne tomu, že im zabezpečujeme všetky hygienické potreby a nezávadnú čistú priezračnú vodu. Podobné zariadenia v okolí majú vstupné o dvesto či tristo percent vyššie,“ povedal.
K otázke prenájmu poukázal na skúsenosť s kúpaliskom v meste, ktoré bolo niekoľko rokov prenajaté. „Zostali nám len nezaplatené faktúry za energie a podobné problémy, ktoré skončili na súde.“
Pripomenul, že v časoch, keď SMM do kúpaliska zainvestovala vyše 20 miliónov korún, návštevníci nepoznali nič iné len zelenú nepriehľadnú vodu. „My sme urobili kúpalisko s vodou čistou ako v krytých plaveckých bazénoch, ale nevyužili sme to k tomu, aby sme zvýšili vstupné. Chceli sme, aby sa ľudia znovu naučili chodiť na kúpalisko. Preto je treba filozofiu zmeniť, vstupné zvýšiť a následne niečo nové ponúknuť, napríklad nejaký tobogán alebo iné zariadenie, a postupne zmenšovať a vyrovnávať rozdiel medzi výnosmi a nákladmi.“
Najvyššia denná návšteva kúpaliska v uplynulej sezóne bola 1. júla, kedy sa tu vystriedalo 2 062 platiacich návštevníkov. Kúpalisko bolo pripravené na prevádzku celkovo 92 dní, z čoho vzhľadom na počasie bolo využité 58 dní. Priemerná návšteva na jeden kúpací deň bola takmer 500 návštevníkov.