TRENČÍN. Splavnosťvodnej cesty Otrokovice – Rohatec, teda Baťovho kanála sa má asi o kilometer predĺžiť. V Skalici by mal zároveň vzniknúť prístav. Včera na spoločnom rokovaní slovenskej a českej vlády v Trenčíne český minister dopravy Pavel Dobeš a slovenský minister životného prostredia Peter Žiga podpísali dohodu o dočasnom užívaní časti štátneho územia a majetku SR pre výstavbu a prevádzku stavby na hraničnom vodnom toku Radejovka (Radějovka) v katastrálnych územiach mesta Skalica a obcí Sudoměřice a Rohatec.
Baťov kanál vznikol v 30. rokoch 20. storočia ako projekt využívaný na zavlažovanie územia a prepravu uhlia. Na tieto účely sa využíval až do roku 1960. V 90. rokoch sa začal využívať na turistické účely. Táto unikátna vodná cesta dostala oficiálne meno Baťov kanál 1. mája 2002 za účasti Tomáša Baťu ml. a obnovil sa tak ľudový názov „Baťák“.
Plavebná trasa Baťovho kanála sa začína v Skalici a končí sa v Českej republike prístavom v Otrokoviciach. V súčasnosti má Baťov kanál 53 kilometrov, na celom toku je niekoľko prístavov a prístavísk, ktoré slúžia ako zázemie pre turistov a zároveň ponúkajú turistické služby. Baťov kanál vedie čiastočne po umelo vybudovaných kanálových častiach a čiastočne po rieke Morave. Plavebná hĺbka kanála je v priemere 1,5 metra, široký je 12 metrov.