SKALICA. Prístav Skalica na Baťovom kanále je miestom plánovaného predĺženia plavebnej trasy v smere na Hodonín. Stal sa preto dejiskom odbornej exkurzie, ktorej sa zúčastnili zástupcovia ministerstiev životného prostredia Slovenskej aj Českej republiky, predstavitelia samospráv, agentúry pre rozvoj vodnej dopravy a ďalší odborníci. Informovala o tom miestna televízna stanica Skalica.
Prítomní konkretizovali kroky, ktoré by viedli k naplneniu viac než päť rokov trvajúcej snahy o prepojenie Baťovho kanála s riekou Moravou a k splavneniu tejto poslednej časti známej vodnej cesty. K tomu, aby sa milovníci vodnej turistiky dostali od Otrokovíc až po Hodonín, je potrebné rekonštruovať miesto poslednej plavebnej komory v prístave Skalica a upraviť tok kanála v dĺžke menej ako jeden kilometer.
Česká strana očakáva, že už koncom tohto mesiaca bude podpísaná medzivládna dohoda o pozemkoch, ktoré sú kľúčové pre výstavbu novej cesty a pre jej predĺženie. Dokument bude štartom pre územné konanie. Česi sa nádejajú, že ho získajú už budúci rok a výstavba novej plavebnej komory a cesty začne do troch rokov. Podľa nich by mohol byť predĺžený Baťov kanál reálne k dispozícii už o päť rokov.
Primátor Skalice Stanislav Chovanec v tejto súvislosti povedal, že je lepšie stanoviť si dlhšie časové horizonty ako urýchlené termíny. „My budeme účastníkmi konania a urobíme všetko pre to, aby územné rozhodnutie bolo čo najskôr a v roku 2015 bol Baťov kanál splavnený až po rieku Moravu. Plavba a splavovanie naberie úplne iný rozmer. Osobne sa mi to zdá dosť dlho, ale kiež by to bolo aspoň dovtedy,“ povedal pre miestnu skalickú televíziu Stanislav Chovanec.