Senica tlačí na ministra dopravy, aby nezabudol na obchvat mesta

Vedenie senickej radnice intenzívne pracuje na tom, aby sa projekt obchvatu mesta dostal aj do nového investičného plánu ministerstva dopravy.

Doprava je všeobecným, dlhodobým a veľkým problémom Senice.Doprava je všeobecným, dlhodobým a veľkým problémom Senice. (Zdroj: INGRID SOCHOROVÁ)

Vedenie senickej radnice intenzívne pracuje na tom, aby sa projekt obchvatu mesta dostal aj do nového investičného plánu ministerstva dopravy.

SENICA. Doprava je všeobecným, dlhodobým a veľkým problémom Senice. Situáciu by čiastočne vyriešilo vybudovanie obchvatu mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napísali priamo ministrovi

Primátor Senice Ľubomír Parízek už na minuloročnom workshope Mesta Senica podotkol, že mesto má eminentný záujem na tom, aby sa zámer vybudovania obchvatu z uznesenia vlády nestratil. Ide totiž o to, že predchádzajúca vláda zrušila uznesenie 1. vlády Róberta Fica, ktoré stanovuje termíny na realizáciu preložky cesty I/51 v meste Senica.

SkryťVypnúť reklamu

V tejto súvislosti sa primátor mesta obrátil priamo na ministra dopravy s písomnou žiadosťou o pomoc pri riešení problémov spôsobených nepriaznivou dopravnou situáciou v meste. „Ide o zaradenie stavby Cesta I/51 Senica – Jablonica – Trstín 1. stavba medzi prioritné stavby s cieľom jej realizácie v čo najkratšom čase,“ informovala prostredníctvom internetových stránok Senice Jana Oslejová, pracovníčka oddelenia výstavby, životného prostredia a dopravy.

Mesto čaká ešte dlhá cesta

Minister dopravy Ján Počiatek v odpovedi na list senického primátora uviedol, že Slovenská správa ciest, ako budúci investor stavby, ukončila výber zhotoviteľa na dokumentáciu pre územné rozhodnutie stavby. Tá sa v súčasnosti spracováva, pričom bude podkladom pre vydanie územného rozhodnutia.

SkryťVypnúť reklamu

Dokumentácia pre územné rozhodnutie stavby má byť vypracovaná do 31. decembra. Po vydaní územného rozhodnutia Slovenská správa ciest ako budúci investor stavby vyhlási verejné obstarávanie na zhotoviteľa dokumentácie pre stavebné povolenie.

„Po vydaní stavebného povolenia, vrátane majetkovoprávneho usporiadania pozemkov, prípadne preukázania iného práva k pozemkom, na ktorých sa stavba uskutoční, spracovania realizačnej dokumentácie, výbere zhotoviteľa a zabezpečenia finančných prostriedkov sa bude môcť začať s výstavbou obchvatu,“ priblížila Jana Oslejová.

Veria, že peniaze získajú

Jana Oslejová podotkla, že mesto bude samozrejme vytvárať podmienky na to, aby všetky povolenia mohli byť vydané v čo najkratšom čase a následne tlačiť na ministerstvo, aby zaradilo stavbu senického obchvatu medzi svoje priority.

SkryťVypnúť reklamu

„Keďže sa určite budú pripravovať nové investičné plány, chceme, aby pán minister pamätal na skutočnosť, že v pôvodnom pláne sa uvažovalo aj o obchvate Senice. Projekt obchvatu má v rukách štát a my ho chceme dotlačiť, aby harmonogram urobil v prospech nás. Závisí to aj od toho, akým spôsobom sa nastavia európske fondy, a od ostatných pravidiel. Keby sme do toho netlačili, nedostaneme nič, a my sme presvedčení, že môžeme byť úspešní a podarí sa nám tieto peniaze zo štátneho rozpočtu získať,“ povedal primátor Ľubomír Parízek na ostatnom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

Minister dopravy v liste ubezpečil, že v rámci aktualizácie Programu prípravy a výstavby ciest I. triedy na roky 2011 – 2014 sa ministerstvo bude zaoberať aj žiadosťou Senice o zaradenie stavby do harmonogramu pripravovaných stavieb.

Všeobecný záujem

Obchvat, teda preložka cesty I/51, sa plánuje vybudovať v rámci stavby Cesta I/51 Senica – Jablonica – Trstín ako jej I. stavba. Vzhľadom na to, že mesto s týmto zámerom ráta vo svojom územnom pláne a je evidentný všeobecný záujem zo strany odbornej aj laickej verejnosti, je preložka cesty I/51 v meste zaradená do 1. etapy.

Ďalšími etapami budú preložka cesty I/51 v obci Jablonica a vedenie trasy cez horský priechod Biela Hora.

Vonkajší okruh západným smerom tvorí nová okružná križovatka na vjazde do mesta od Jablonice a miestne komunikácie v priemyselnej zóne Kaplinské pole. Aspoň čiastočne má odbremeniť centrum mesta od kamiónov v smere od Trnavy na Kúty. Okružná križovatka je napojená aj na novú štvrť Juh a sú vytvorené základné podmienky na budúci vonkajší okruh smerom na Myjavu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 532
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 174
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 453
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 958
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 634
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 468
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 892
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 554
  1. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  2. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  3. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  4. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  5. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  6. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  8. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 127
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 327
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 552
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 095
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 603
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 573
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 364
  8. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 120
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Marek Tkáč, primár fyziatricko-rehabilitačného oddelenia z Nemocnice AGEL v Bratislave.

Nadmerné pitie spôsobuje stratu minerálov.


Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Ide o špeciálne plávajúce vodné platformy.


TASR

Nepremávajú spoje, ktoré sú prioritne využívané na prepravu žiakov a študentov do škôl.


TASR
  1. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  2. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  3. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  4. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  5. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  6. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  8. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 127
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 327
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 552
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 095
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 603
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 573
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 364
  8. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 120
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu