Bezpečnosť priecestia by mohlo vyriešiť mimoúrovňové križovanie

Malacká radnica pripravuje projektovú dokumentáciu k návrhu na osadenie zábrany na problematickom železničnom priecestí.

Železničné priecestie na Kollárovej ulici v Malackách.Železničné priecestie na Kollárovej ulici v Malackách. (Zdroj: TATIANA BÚBELOVÁ)

V súčasnosti pripravuje malacká radnica projektovú dokumentáciu k návrhu na osadenie mechanickej zábrany na problematickom železničnom priecestí na Kollárovej ulici. Stavbu musí schváliť Úrad pre reguláciu železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MALACKY. So železničným priecestím na Kollárovej ulici, ktoré miestni nazývajú „pri Gajdárovi“, sa spája ďalšia tragická nehoda. Koncom júla pri nej zomrel mladý cyklista. Muž zrejme nerešpektoval zvukovú a svetelnú signalizáciu, no vyššej bezpečnosti by mohla pomôcť mechanická zábrana.

SkryťVypnúť reklamu

Opäť žiadajú zvýšenie bezpečnosti

Začiatkom augusta sa za primátorom Jozefom Ondrejkom vypravili aj miestni aktivisti. Primátor ich podľa hovorkyne mesta Malacky Michaely Janotovej informoval o krokoch, ktoré už mesto v tejto otázke uskutočnilo a o tom, aké sú ďalšie možnosti.

„Pozitívne zhodnotil činnosť aktivistov v tejto veci a vyjadril nádej, že ak železnice dostanú okrem oficiálnej žiadosti od mesta aj žiadosť od občanov, zvýši to vážnosť a naliehavosť tejto žiadosti o riešenie situácie.“

Ako povedal pre agentúru TASR vedúci oddelenia územného rozvoja a životného prostredia MsÚ v Malackách Dušan Prokop, už vlani po sérii smrteľných nešťastí žiadali mestskí poslanci osadenie prekrývajúcich sa kovových zábran po oboch stranách železničného priecestia, ktoré by pre cyklistov plnili aj funkciu kvázi spomaľovačov.

SkryťVypnúť reklamu

Po júlovom nešťastí sa mestská samospráva opäť obrátila na Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), a to na Generálne riaditeľstvo a Oblastné riaditeľstvo ŽSR. „Mesto opätovne žiada vykonanie bezpečnostných opatrení na tomto priecestí,“ povedala hovorkyňa. Dodala, že v súčasnosti sa spracúva dokumentácia a prebiehajú rokovania na jednotlivých odboroch ŽSR.

Zrušenie priecestia nehrozí

Na stretnutí s aktivistami primátor vyjadril obavy, že by mohli železnice priecestie uzatvoriť, keďže je to v ich právomoci. Mesto ho však chce zachovať. Podľa hovorkyne to deklaruje aj na rokovaniach, no zároveň žiada zvýšenie jeho bezpečnosti.

„Zrušenie priecestia by značne skomplikovalo pohyb občanov po meste, keďže v danej časti Malaciek sa nachádzajú iba dve železničné priecestia. Zrušením priecestia by sa bezpečnosť mohla naopak zhoršiť, keďže ľudia by si skracovali cestu prechodom cez koľajnice,“ povedala Michaela Janotová.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Zuzany Chalupovej z odboru komunikácie ŽSR zrušenie priecestia nehrozí. Keďže od konca minulého roku pripravujú ŽSR v spolupráci s mestom Malacky realizáciu návrhu na osadenie mechanickej zábrany, neuvažujú, že by priecestie uzavreli. „Finálnou inštitúciou, ktorá musí celú stavbu odobriť, je Úrad pre reguláciu železničnej dopravy,“ povedala Zuzana Chalupová.

V budúcnosti by však mohlo byť priecestie riešené mimoúrovňovým križovaním. „ŽSR podpísali memorandum, že všetky priecestia, kde bude zavádzaná rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, majú byť nahradené mimoúrovňovým križovaním,“ prezradila pracovníčka odboru komunikácie.

Doba signalizácie sa skrátiť nedá

Ako povedala Tatiana Búbelová z oddelenie marketingu MsÚ pre agentúru TASR signalizácia na priecestí býva zapnutá pred príchodom vlaku aj päť minút. „Chodci i cyklisti to vedia. Často strácajú trpezlivosť a riskujú. Pokúsime sa iniciovať u ŽSR skrátenie intervalu na reálne nevyhnutný čas pred prejazdom vlaku.“

Ako povedala Zuzana Chalupová, dĺžka výstražnej doby sa vypočítava podľa platnej normy a závisí od traťovej rýchlosti, vypočítanej dĺžky priecestia a od toho, či je priecestie so závorami celými, polovičnými alebo bez závor.

„Takto vypočítaná doba sa nesmie skracovať. U priecestia v 25. kilometri je to asi 48 sekúnd. Je to doba vyrátaná pre najväčšiu traťovú rýchlosť. Pri vlakoch idúcich menšou rýchlosťou sa táto doba úmerne predlžuje,“ vysvetlila Zuzana Chalupová. U priecestí v blízkosti železničných staníc sa k tomu musí podľa nej pripočítať pri jazdách k priecestiu zo smeru od stanice ešte aj dĺžka trvania nevyhnutných dopravných úkonov (asi 1-2 minúty), ktoré sa vykonávajú pri stavaní jazdných ciest vlakov v železničnej stanici dopravným zamestnancom. "Je povinnosťou dopravného zamestnanca túto dobu zbytočne nepredlžovať.“

ÚMRTIA A ZRANENIA NA ŽELEZNIČNOM PRIECESTÍ

Železničným priecestím na Kollárovej ulici môžu v súčasnosti prechádzať len peší a cyklisti. Cestné motorové vozidlá majú podľa Zuzany Chalupovej z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky na prechod cez priecestie vybudované mimoúrovňové križovanie. Podľa štatistiky ŽSR sa na danom priecestí stalo od roku 2003 sedem nehôd. „Z tohto počtu boli tri nehody s následkom vážneho zranenia a štyri nehody s následkom smrti,“ povedala pracovníčka ŽSR. Ako dodala, všetky nehody sa stali vinou chodcov a cyklistov, ktorí nerešpektovali výstražnú zvukovú (v rozmedzí 60-80 decibelov) a svetelnú signalizáciu (striedavo blikajúce dve červené svetlá). Vstúpili na priecestie v čase, keď to zákon o premávke na pozemných komunikáciách zakazuje. Železnice podľa jej slov pravidelne upozorňujú na železničné priecestia a na fakt, že vlak je mnohotonový kolos, ktorého brzdná dráha môže byť v závislosti od rýchlosti aj niekoľko sto metrov. „Účastníci cestnej premávky tento fakt podceňujú, za cenu par sekúnd riskujú svoje životy. Stret s takýmto kolosom máva pre chodca, ale aj pre vodičov áut fatálne následky.“

VÁŽNE ZRANENIA: 9.apríla 2006, 5.mája 2011, 26.decembra 2011

VÁŽNE ZRANENIA S NÁSLEDKOM SMRTI: 21.decembra 2007, 11.mája 2010, 4.októbra 2011, 29.júla 2012

(ŽAJA)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 383
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 766
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 825
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 390
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 405
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 092
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 650
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 26 464
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 378
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 137
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 852
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 264
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 922
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Predať svoje ojazdené auto v priebehu cca dvoch hodín? Áno, je to možné, dokonca sa tento čas dá ešte skrátiť. A to bez toho, aby ste museli opustiť pohodlie svojho domova či kancelárie.


Michal Gašparík je v Trnave často nedocenený.

V troch zápasoch o všetko zdolal Weissa.


6

Reštauračné vozne ZSSK prichádzajú s novým sezónnym menu.


Niektoré hry rozosmejú deti, iné zabavia dospelých – ale čo ak existujú také, ktoré dokážu spojiť celé generácie?


  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 650
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 26 464
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 378
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 137
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 852
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 264
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 922
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu