SKALICA. Vodičov čakajú od 5. mája upravené pravidlá pre užívanie miestnych komunikácií a verejných priestranstiev v Skalici. Poslanci o tom rozhodli na uplynulom zastupiteľstve prijatím nového všeobecne záväzného nariadenia (VZN).
Prax vyžadovala zmenu
VZN z roku 1993 už nebolo podľa predkladateľa materiálu prednostu Mestského úradu v Skalici Antona Bobríka aktuálne z hľadiska praktických skúseností mesta. Nariadenie bolo tiež potrebné zosúladiť s platnou legislatívou.
Najdôležitejšia úprava sa týkala zvláštneho užívania ciest, najmä neoprávneného zabratia verejného priestranstva odstavenými motorovými vozidlami.
„Museli sme upraviť postup tak, aby bol v súlade so zákonom a vinníci mohli byť postihovaní,“ priblížil prednosta.
Staré vozidlá nesmú stáť na komunikáciách, parkoviskách, parkovacích miestach a ostatných verejných priestranstvách. Pri pojme „nedovolené užívanie verejného priestranstva“ sa presnejšie vymedzilo, čo znamená dlhodobé státie. Považuje sa zaň doba dlhšia ako tri mesiace.
Vyhradené miesta okresali
Zo starej úpravy nariadenia tiež odstránili pozostatky pokusu o spoplatnenie parkovania na niektorých uliciach. „Jeden čas sa platilo za parkovanie na Potočnej ulici,“ povedal Anton Bobrík. Nakoniec to však zrušili. Dnes sa za parkovanie v Skalici neplatí. Podľa prednostu sa to zatiaľ ani zmeniť nemá.
„Hlásime sa k tomu, že sme otvorené mesto, a to nielen pre našich obyvateľov, ale aj pre návštevníkov. Náklady, ktoré sú s tým spojené, neprinášajú taký úžitok, ako keď sa k nám návštevníci radi a opakovane vracajú.“
V Skalici ponechali možnosť vyhradených miest len pre potreby fyzických osôb, ktoré sú držiteľmi preukazu ťažko zdravotne postihnutej osoby (ZŤP) a pre orgány štátnej správy. S vyhradenými miestami sa podľa prednostu spája jeden problém. Vyhradené miesta pre parkovanie môžu byť voľné, no parkovať sa na nich nedá. Najmä návštevník potom po meste krúži a hľadá, kde by mohol zaparkovať.
„Toto u nás nechceme. Peniaze, ktoré by sme z toho mohli mať, získavame inými spôsobmi, hlavne dotáciami,“ dodal na záver Anton Bobrík.