SENICA. Spoločnosť Senická mliekáreň dosiahla za deväť mesiacov výrobu za 7,92 mil. eur. Medziročne ju zvýšila o 63,6 percenta. Ako ďalej vyplýva z predbežného vyhlásenia, tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb narástli o 59,7 percent na 7,55 mil. eur. Napriek tomu však firma vykázala stratu 621,7 tis. eur, pričom ku koncu septembra minulého roka to bola strata viac ako 673 tis. eur.
Aktuálny vývoj na trhu s mliekom a mliečnymi výrobkami, vývoj cien komodít, napríklad syrov alebo smotany, vplývajú podľa vyjadrení podniku na realizačné ceny vyrábaných produktov. V konečnom dôsledku ovplyvňujú hospodársky výsledok a finančnú situáciu firmy. K rizikám, ktoré významne ovplyvňujú hospodársky výsledok a finančnú situáciu, patrí citlivosť na vývoj cien komodít na trhu, ktorá súvisí s rozsahom sortimentu vyrábaných výrobkov.
Spoločnosť podľa jej vyjadrení intenzívne pracuje na diverzifikácii a inovácii výrobného programu. To by malo firme umožniť eliminovať uvedené riziká, flexibilne reagovať na vývoj liberalizovaného trhu s mliečnymi produktmi a diverzifikovať produkciu na domácom i zahraničnom trhu.
Firma Senická mliekáreň vznikla v roku 1992 ako štátna akciová spoločnosť a v roku 1994 sa predajom majoritnému akcionárovi stala súkromnou akciovou spoločnosťou. Spoločnosť sa zameriava na tradičnú výrobu syrov eidamského typu, parených syrov a neúdených parených a polotvrdých syrov. Zaoberá sa tiež veľkoobchodom a maloobchodom s potravinami a mliečnymi výrobkami.