Vypravili historický vláčik

Po storočnej trati zase raz premávala historická lokomotíva s dvomi vozňami. Trať sprevádzkovali v novembri roku 1911.

Lokomotívu s dvomi vozňami vypravili na sté výročie trate.Lokomotívu s dvomi vozňami vypravili na sté výročie trate. (Zdroj: BSK)

ZÁHORSKÁ VES. Cestujúci v Bratislave na Hlavnej stanici sa čudovali - na koľajach čmudila historická lokomotíva. Stará trať na Záhorí má už vyše 100 rokov.

Železnička na trati Zohor – Záhorská Ves a Zohor – Plavecký Mikuláš sa vinie miernym terénom Záhorskej nížiny popri Malých Karpatoch. Po sto rokoch prevádzky by vraj trať mohla slúžiť ešte ďalších sto rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrúhle jubileum oslávili najmä zástupcovia župy a starostovia zo Záhoria a bratislavských mestských častí. Z bratislavskej Hlavnej stanice sa odviezli do Záhorskej Vsi na dvoch historických vozňoch, ktoré ťahal staručký parný rušeň 331.037.

SkryťVypnúť reklamu

S traťou sa ráta

Vláčik zastavil na siedmich zastávkach, od deviatej hodiny ráno sa zvládol vrátiť nazad do štyroch hodín popoludní. Akciu pripravili nadšenci z Klubu priateľov histórie železničnej dopravy a Železnice SR.

Podľa slov župana Pavla Freša Bratislavský kraj podporuje alternatívnu verejnú dopravu v rámci Záhoria. S traťou ráta v projekte integrovanej dopravy. Bratislavský kraj vraj ako jediný spomedzi vyšších územných celkov na Slovensku dáva peniaze na podobný druh regionálnej dopravy.

Na začiatku stavby trate boli organizátori z Malaciek a Budapešti. Doktor Emil Révész a inžinier Ľudovít Fabián získali povolenie na výstavbu a prevádzku od uhorských úradov. Trať mala 50 kilometrov s 10 stanicami. Bolo treba vybudovať 97 priepustov a mostov.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizovali kvôli cementárni

Medzi stanicami Zohor a Lozorno mimoúrovňovo križuje na železobetónových mostoch cestu z Bratislavy do Malaciek a diaľnicu D2 z Bratislavy do Prahy.

Úsek Zohor - Rohožník bol v polovici sedemdesiatych rokov modernizovaný kvôli výstavbe cementárne v Rohožníku, vďaka ktorej sa podstatne zvýšil objem nákladnej dopravy.

Nákladná doprava je zabezpečovaná spoločnosťou ZSSK Cargo jedným párom manipulačného vlaku. 2. februára 2003 bola zastavená spoločnosťou ZSSK na trati osobná doprava.

Od roku 2003 do roku 2006 zabezpečovala osobnú dopravu spoločnosť BRKS. V súčasnej dobe prevádzkuje osobnú dopravu opäť spoločnosť ZSSK Slovensko a Bratislavská župa.

Autor: STA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  2. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  3. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  4. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 5 421
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 838
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 620
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 493
  5. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu? 1 977
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 718
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 609
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 1 590
  1. Jozef Sitko: Okrem závisti nič nie je zadarmo, za všetko sa platí ...
  2. Tomáš Kuvik: Po predĺženom víkende: návrat do slovenskej reality
  3. Rado Surovka: Slovakistan
  4. Dušan Piršel: Funkčná spoločnosť sa nedá postaviť na návykoch z jaslí
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Iveta Bakitová: Skiathos a Skopelos - miesta, ktoré očarili aj filmové legendy
  7. Štefan Šturdzík: Bijeme sa do pŕs , aký sme národ , pritom je u nás najviac čiernych skládok z celej EÚ !!
  8. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 661
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 460
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 13 220
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 11 431
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 674
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 938
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 936
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 191
  1. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  2. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  3. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  5. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  6. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  7. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  8. Tupou Ceruzou: Neotravujte
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Stabilná práca, férové podmienky, výhody a motivujúce finančné ohodnotenie.


Na špičkový európsky futbal vycestuje mužstvo zo žilinského regiónu.


(RED)

Prichýliť deti z ulice v Keni, pomôcť ľuďom bez domova v Srbsku, organizovať voľnočasové aktivity v Ugande či dohliadať na školské zákazky v tlačiarni na tričká v Angole.


Patrik Iľko v súboji s Lazarom Stojsavljevicom.

Trnava nevyužila slabšiu formu Slovana.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu