Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Nočnú bitku o šunku vyvolal konkurenčný boj reťazcov

Nákupy, pri ktorých sa ľudia s ostrými lakťami snažia uchmatnúť tovar z regálu skôr ako iní, nie sú doménou len predvianočnej tlačenice.

Nákupné šialenstvo v Malackách.Nákupné šialenstvo v Malackách. (Zdroj: YOUTUBE.COM)

V Malackách tento fenomén vyvolali výrazné zľavy výrobkov.

MALACKY. Zakliesnené vozíky, strkanica, rev. Hitom na internete sa stalo video nákupného šialenstva v Malackách. Jeden z veľkých obchodov tu zareagoval na príchod vážnej konkurencie dočasným znížením cien až do päťdesiat percent. Letáky s ponúkanými zľavami a súťažou o auto prilákali k hypermarketu davy zákazníkov v nočných hodinách. Konkurenčný obchod otváral na druhý deň ráno.

Napriek pokročilej hodine sa do obchodu nahrnuli v jednej chvíli stovky kúpychtivých zákazníkov. Nie na každého sa však v Malackách dostalo. Niektorým sa ušlo len čakanie v zápche. Prispievatelia na internete píšu o tom, že vybraný tovar ako napríklad rastlinný olej či šunka zmizol z regálov za pár desiatok sekúnd. O polovicu zlacnela napríklad aj hruškovica. Tlačenica pripomínala film Český sen o fiktívnej predajni s výrazne zľavneným tovarom.

Skryť Vypnúť reklamu

Načítavam video...

Krátkozraké rozhodnutie

„To, čo som na videu videl, je jednoducho strašné,“ zareagoval marketingový expert Marián Timoracký. Podľa neho boli zľavy deň pred otvorením konkurencie krátkozrakým rozhodnutím.

„Čo tým chceli docieliť? Aby na druhý deň ráno prišlo pred druhý hypermarket čo najmenej ľudí? Aj tak sa neubránia tomu, že ľudia sa sem zo zvedavosti prídu pozrieť. Je iluzórne domnievať sa, že spotrebiteľ s možnosťou voľby bude tvrdošijne nakupovať iba v jedinom obchode. Napokon, rovnakú zbraň môže použiť aj konkurencia. V konečnom dôsledku na takúto akciu doplatí samotný obchodník, zásobení zákazníci už neprídu, kazí sa obchod a znižuje sa lojalita zákazníkov,“ povedal Timoracký.

Sociologička: Je to prirodzené

Sociologička Zuzana Kusá si myslí, že podobná situácia ako v Malackách by sa stala kdekoľvek na svete, nielen u nás. „Je to jednoducho premyslená obchodná stratégia, ľudia sú schopní kúpiť aj to, čo nepotrebujú. Hlavne keď idú sviatky zosnulých, blížia sa Vianoce.“ Podľa nej sa nedá uvažovať v tom smere, že by obchod konal neeticky. „Obchodníci sa správajú logicky podľa organizačného princípu. Racionalita velí upriamiť sa na zákazníkov a zisk. Súper v podobe vážnej konkurencie sa blíži, tak konajú.“

Skryť Vypnúť reklamu

Na Slovensku sa podľa Kusej asi 70 percent obyvateľstva hlási k strednej alebo nižšej strednej triede, ale 60 až 65 percent ľudí zarába menej ako 500 eur na mesiac.

„Samozrejme, že spotrebitelia sa snažia zabezpečiť svoj životný štýl a podnikajú nákupné stratégie. Takej výhodnej ponuke podľahne aj vysokoškolsky vzdelaný človek, koniec koncov bol by hlúpy, keby nie,“ myslí si Kusa.

Dôležité podľa nej je, aby takéto tvrdé dumpingové správanie fungovalo iba vo svete obchodu. „Dúfajme, že sa to nerozšíri do iných oblastí ľudského života,“ dodala.

Hovorca obchodného reťazca sa nám do uzávierky novín nestihol vyjadriť.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 073
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 964
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 121
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 13 396
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 675
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 942
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 472
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 455
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 678
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 413
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Vinárske búdy zostanú zatvorené

Vinohradníci vyzývajú ľudí, aby si kupovali slovenské víno.

Skalický vinár Srholec

V najnovšom čísle sa dočítate

MY Týždenník pre Záhorie vám opäť prináša viaceré zaujímavé témy.

Kultúrne inštitúcie v kraji presúvajú časť svojich aktivít do online priestoru

Zamestnanci kultúrnych inštitúcií budú aj naďalej pripravovať kultúrno – vzdelávací program.

Seničania vonku otočili stav stretnutia a zvíťazili

Oba tímy od začiatku predvádzali skôr bojovný futbal s minimom šancí, hostia sa nedostali v prvom polčase do žiadnej.

FK Senica

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?