Autá zapĺňajú cesty čoraz viac

Obyvatelia domov, ktoré sú postavené pri hlavných ťahoch, to pociťujú najviac. Sťažujú sa na praskajúce domy, prašné a hlučné prostredie.

Vodiči si musia zvyknúť na zápchy pri vstupoch do väčších miest.Vodiči si musia zvyknúť na zápchy pri vstupoch do väčších miest. (Zdroj: ILUSTRACNÉ (TASR))

SENICA. Áut je na cestách každým rokom viac. Potvrdilo to minuloročné sčítanie dopravy za rok 2010, ktorého výsledky boli pred časom zverejnené. Z nich vyplynulo, že oproti roku 2005 stúpol podiel vozidiel v niektorých úsekoch aj o 50 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Celoštátne sčítanie dopravy sa robí pravidelne, každých päť rokov,“ informuje hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Tento prieskum sa realizuje s cieľom získať údaje o intenzite dopravy na cestách európskej medzinárodnej siete, či ako podklady pre plánovaciu činnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Počet kamiónov na cestách stúpa

Na viacerých úsekoch Trnavského kraja sa počet vozidiel rapídne zvýšil. Príkladom je obec Radošovce neďaleko Senice. V roku 2005 tu prechádzalo denne okolo 5 500 motorových vozidiel z toho 1500 kamiónov. O päť rokov neskôr sa počet áut a motocyklov prechádzajúcich cez obec zvýšil na okolo 6800. Počet kamiónov sa taktiež zvýšil na zhruba 2200 za deň.

Ďalšou obcou, v ktorej sa počet áut prechádzajúcich cez obec zvyšuje, sú Šelpice. V roku 2005 tadeto denne prešlo zhruba 9 900 motorových vozidiel. O päť rokov neskôr sa tento počet zvýšil na 10 200 za deň. Nárast zaznamenali aj na ceste II/500 zo Senice do Kútov, kde sa medzi mestom Senica a obcou Dojč zvýšil najmä podiel kamiónovej dopravy. V spomínanom úseku o zhruba 300 za deň. V úseku medzi obcami Štefanov a Dojč je to nárast kamiónovej dopravy o 600 vozidiel za deň.

SkryťVypnúť reklamu

Starostovia: Nepomôžeme si

Zvyšovanie počtu motorových vozidiel, ktoré prechádzajú cez obce, pociťujú aj ich obyvatelia. V Šelpiciach sa boria s tým, že niektoré domy praskajú. „Zaznamenali sme aj sťažnosti na praskanie domov. Niektoré sú len dva metre od cesty,“ hovorí starostka obce Ružena Opálková. Problémom je aj prach a hluk. „Koľkokrát sa stane, že sa nedá prejsť ani na druhú stranu,“ dodáva. Podobne je na tom aj obec Radošovce. Starosta Vladimír Kočárik hovorí, že šťastím je, že domy sú relatívne vzdialené od hlavnej cesty.

„Nemáme v blízkosti cesty rodinné domy, tie sú vzdialené až niekoľko metrov od cesty, takže sme nezaznamenali sťažnosti, že by domy pukali. Ale zaznamenal som sťažnosti na nočný hluk. Niekedy sa sťažujú aj na rýchlosť áut,“ dodáva. Podľa starostov riešenie tejto situácie je ťažké. „Nevidím riešenie tejto situácie,“ hovorí Opálková. Podľa Kočárika sa kamiónová doprava nedá zakázať. „Snáď by pomohlo keby sa tranzitná doprava presunula na železnice,“ dodáva starosta Radošoviec.

SkryťVypnúť reklamu

Budovanie cestnej siete zaostáva

Napriek tomu, že podiel množstva vozidiel na cestách narastá, budovanie novej infraštruktúry zaostáva. „Objem dopravy narastá rýchlejšie ako cestná infraštruktúra. Jej tempo rastu ani približne nestíha za narastajúcimi nárokmi,“ hovorí pre naše noviny profesor Gustáv Kasanický z Ústavu súdneho inžinierstva Žilinskej univerzity (USI).

Podľa neho otvorenie malých kúskov diaľnice nijako radikálne nerieši situáciu s dopravou. „Chýba komplexné riešenie, ktoré sa nebude meniť každé štyri roky s voľbami,“ dodáva. Na riešenie súčasnej situácie je podľa neho už neskoro. „Mali by sme sa aspoň pokúsiť pribrzdiť už takmer zúfalý stav,“ myslí si.

Zhustenie dopravy sa už dnes odzrkadľuje na problémoch pri vstupoch do väčších miest, kde sa v rannej a poobednej špičke tvoria kolóny. Zdá sa, že vodiči si na tento problém budú musieť zvyknúť. Situácia v mestách je podľa Kasanického horšia ako mimo miest. „Nerieši sa ani statická doprava, respektíve riešenia sú neúčinné a nepostačujúce,“ zakončuje riaditeľ USI.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 437
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 613
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 394
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 443
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 039
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 627
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 074
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Obľúbený predajca elektroniky NAY pokračuje vo svojom VEĽKOM VÝPREDAJI.


Ilustračná snímka.

Leteckí záchranári zasahovali v Malackách.


16

Polícia zverejnila štatistiku za uplynulý týždeň.


TASR
Rakúsky tím dezinfikuje nákladné vozidlá prichádzajúce na Slovensko z Maďarska.

Otvorený list podpísali desiatky predstaviteľov regionálnej a miestnej samosprávy.


TASR 1

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu