Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Autá zapĺňajú cesty čoraz viac

Obyvatelia domov, ktoré sú postavené pri hlavných ťahoch, to pociťujú najviac. Sťažujú sa na praskajúce domy, prašné a hlučné prostredie.

Vodiči si musia zvyknúť na zápchy pri vstupoch do väčších miest.Vodiči si musia zvyknúť na zápchy pri vstupoch do väčších miest. (Zdroj: ILUSTRACNÉ (TASR))

SENICA. Áut je na cestách každým rokom viac. Potvrdilo to minuloročné sčítanie dopravy za rok 2010, ktorého výsledky boli pred časom zverejnené. Z nich vyplynulo, že oproti roku 2005 stúpol podiel vozidiel v niektorých úsekoch aj o 50 percent.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Celoštátne sčítanie dopravy sa robí pravidelne, každých päť rokov,“ informuje hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Tento prieskum sa realizuje s cieľom získať údaje o intenzite dopravy na cestách európskej medzinárodnej siete, či ako podklady pre plánovaciu činnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Počet kamiónov na cestách stúpa

Na viacerých úsekoch Trnavského kraja sa počet vozidiel rapídne zvýšil. Príkladom je obec Radošovce neďaleko Senice. V roku 2005 tu prechádzalo denne okolo 5 500 motorových vozidiel z toho 1500 kamiónov. O päť rokov neskôr sa počet áut a motocyklov prechádzajúcich cez obec zvýšil na okolo 6800. Počet kamiónov sa taktiež zvýšil na zhruba 2200 za deň.

Ďalšou obcou, v ktorej sa počet áut prechádzajúcich cez obec zvyšuje, sú Šelpice. V roku 2005 tadeto denne prešlo zhruba 9 900 motorových vozidiel. O päť rokov neskôr sa tento počet zvýšil na 10 200 za deň. Nárast zaznamenali aj na ceste II/500 zo Senice do Kútov, kde sa medzi mestom Senica a obcou Dojč zvýšil najmä podiel kamiónovej dopravy. V spomínanom úseku o zhruba 300 za deň. V úseku medzi obcami Štefanov a Dojč je to nárast kamiónovej dopravy o 600 vozidiel za deň.

SkryťVypnúť reklamu

Starostovia: Nepomôžeme si

Zvyšovanie počtu motorových vozidiel, ktoré prechádzajú cez obce, pociťujú aj ich obyvatelia. V Šelpiciach sa boria s tým, že niektoré domy praskajú. „Zaznamenali sme aj sťažnosti na praskanie domov. Niektoré sú len dva metre od cesty,“ hovorí starostka obce Ružena Opálková. Problémom je aj prach a hluk. „Koľkokrát sa stane, že sa nedá prejsť ani na druhú stranu,“ dodáva. Podobne je na tom aj obec Radošovce. Starosta Vladimír Kočárik hovorí, že šťastím je, že domy sú relatívne vzdialené od hlavnej cesty.

„Nemáme v blízkosti cesty rodinné domy, tie sú vzdialené až niekoľko metrov od cesty, takže sme nezaznamenali sťažnosti, že by domy pukali. Ale zaznamenal som sťažnosti na nočný hluk. Niekedy sa sťažujú aj na rýchlosť áut,“ dodáva. Podľa starostov riešenie tejto situácie je ťažké. „Nevidím riešenie tejto situácie,“ hovorí Opálková. Podľa Kočárika sa kamiónová doprava nedá zakázať. „Snáď by pomohlo keby sa tranzitná doprava presunula na železnice,“ dodáva starosta Radošoviec.

SkryťVypnúť reklamu

Budovanie cestnej siete zaostáva

Napriek tomu, že podiel množstva vozidiel na cestách narastá, budovanie novej infraštruktúry zaostáva. „Objem dopravy narastá rýchlejšie ako cestná infraštruktúra. Jej tempo rastu ani približne nestíha za narastajúcimi nárokmi,“ hovorí pre naše noviny profesor Gustáv Kasanický z Ústavu súdneho inžinierstva Žilinskej univerzity (USI).

Podľa neho otvorenie malých kúskov diaľnice nijako radikálne nerieši situáciu s dopravou. „Chýba komplexné riešenie, ktoré sa nebude meniť každé štyri roky s voľbami,“ dodáva. Na riešenie súčasnej situácie je podľa neho už neskoro. „Mali by sme sa aspoň pokúsiť pribrzdiť už takmer zúfalý stav,“ myslí si.

Zhustenie dopravy sa už dnes odzrkadľuje na problémoch pri vstupoch do väčších miest, kde sa v rannej a poobednej špičke tvoria kolóny. Zdá sa, že vodiči si na tento problém budú musieť zvyknúť. Situácia v mestách je podľa Kasanického horšia ako mimo miest. „Nerieši sa ani statická doprava, respektíve riešenia sú neúčinné a nepostačujúce,“ zakončuje riaditeľ USI.

Najčítanejšie na My Záhorie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 651
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 6 525
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 224
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 183
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 154
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 656
  7. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 521
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 508

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Mladí SaS sú najlepšou mládežníckou politickou organizáciou na Slovensku, pridať sa môžeš aj ty
  2. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  3. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  4. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  5. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  6. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  7. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  8. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 7 648
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 416
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 303
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 797
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 080
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 972
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 701
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 625
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Policajti mu v dychu zistili viac ako dve promile alkoholu.


SITA 3 h

Výber TOP športových správ z regiónov.


20 h
MY | TOP správy z regiónov

Prečítajte si výber TOP správ z regiónov.


22 h

Zložením predpísaného sľubu sa vo štvrtok 24. novembra ujal primátorskej funkcie Ľubomír Halabrín.


SITA 25. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia vyhlásila pátranie po 32-ročnom mužovi.


25. nov

Podmienky sú podľa nich otrocké.


24. nov

Stavba môže bez riadneho posúdenia zredukovať stav podzemných vôd.


21 h

Odborári a vedenie závodu podpísali nový dodatok ku Kolektívnej zmluve.


22 h

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Mladí SaS sú najlepšou mládežníckou politickou organizáciou na Slovensku, pridať sa môžeš aj ty
  2. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  3. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  4. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  5. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  6. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  7. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  8. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 7 648
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 416
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 303
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 797
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 080
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 972
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 701
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 625
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu