SENICA. Rekonštrukcia senického námestia pokračuje podľa stanoveného harmonogramu. Pre zahorie.sme.sk to potvrdil Ján Sališ, vedúci oddelenia investičnej výstavby, životného prostredia a dopravy mestského úradu.
Na projekt Senica s novým námestím dostalo mesto viac ako 1,5 milióna eur z Európskej únie, takmer 400-tisíc eur dá radnica z vlastných prostriedkov.
„Zmeny sa dotýkajú skladby a využitia spevnených plôch a parkovísk, polohy trávnatých plôch, mestského mobiliáru, časti zelene, drevín a podobne. Pribudne vodná plocha, fontána na pitie a upraví sa existujúca fontána, " informuje oficiálna internetová stránka mesta. Pribudnúť by mali aj nové verejné toalety.
Kontroverzný víťaz
Víťazom verejnej súťaže, ktorú mesto vypísalo ešte začiatkom roka, sa stala česká spoločnosť M-Silnice z Pardubíc. Tá predtým budovala aj cesty a chodníky v Priemyselnej zóne Senica. Po pár mesiacoch sa však na ich povrchu objavili hrbolce a nerovnosti, chodník sa na niekoľkých miestach dokonca prepadol.
„Pri preberaní stavby nebolo problém voľným okom vôbec vidieť. Kým betón nevyzrel, autom sa naň nedalo vstúpiť niekoľko mesiacov. Zistilo sa to až potom," hovorí Sališ. Firma v rámci reklamácie opravila povrchy chodníkov i križovatky, frézovaním sa vraj snažia vyrovať aj povrch cesty.
Napriek týmto nedostatkom dostala spoločnosť v meste ďalšiu miliónovú zákazku. Sališ hovorí, že nikoho nemohli dopredu diskriminovať. Možnosť zrušiť verejné obstarávanie radnica nevyužila.
„O zrušení obstarávania sme neuvažovali. M-Silnice dali najlepšiu ponuku, hoci cenové rozdiely medzi uchádzačmi neboli enormné. Dodržali sme všetky zákonné postupy," hovorí Sališ.
Prísnejšia kontrola
Po skúsenostiach z minulosti sa predstavitelia mesta podľa Sališa stretávajú so stavbyvedúcimi častejšie. Na stavbe vraj pracuje iná pracovná skupina, zmeniť sa mali aj subdodávatelia.
„Z hľadiska postupov sa nedá zabrániť tomu, aby dala najlepšiu ponuku táto firma. Je však na rokovaní, aby sa dohodli lepšie garancie a účinnejší kontrolný mechanizmus," vysvetľuje Sališ.
Keď v priebehu výstavby niečo nezodpovedá predstavám mesta, firma to musí okamžite opraviť. Robotníci už takto mali rozobrať krivo položený chodník. „Ak to nebude zodpovedať, stavbu jednoducho nepreberieme a neskolaudujeme. A od toho sa firme odvíjajú peniaze," povedal Sališ.
S otázkou, ako chce spoločnosť garantovať, že sa nezopakuje nekvalitná práca z priemyslenej zóny, sme sa obrátili aj na samotné riaditeľstvo M-Silnice. Do uzávierky sme však odpoveď na náš e-mail nedostali.