MALACKY. HOLÍČ. V Malackách majú problém vyhovieť niektorým rodičom, ktorí chcú detí umiestniť do materskej školy. V júni tohto roku sa nevyhovelo 85 žiadateľom. Dnes je už jasné, pre väčšinu z tohto počtu miesto nájdu.
Dočasným riešením má byť umiestnenie detí do priestorov základných škôl. „Umiestnenie detí v priestoroch troch základných škôl je dočasným riešením len na obdobie najbližšieho školského roka,“ vysvetľuje hovorkyňa mesta Ingrid Šrámková. Týmto krokom sa podľa hovorkyne našlo 56 miest, pričom 14 detí sa dostalo do tried vďaka presunom. Pätnásť detí tak na tento rok nemohli prijať.
Nevyhoveli všetkým
Problémom sa zaoberali aj na júnovom zasadnutí mestského zastupiteľstva.
Rokovali vtedy o dlhodobých variantoch riešenia vzniknutej situácie. „Išlo o nadstavbu materskej školy priamo na Kollárovej ulici alebo o odkúpenie objektu na Rakárenskej ulici, kde momentálne sídli detský domov Macejko,“ vysvetľuje Šrámková.
Radnica sa prikláňa k druhému variantu riešenia. „Ide však o starší objekt, ktorý bude musieť prejsť postupnými rekonštrukciami, čo si vyžiada ďalšie náklady do budúcnosti,“ upozorňuje hovorkyňa.
Konečné rozhodnutie by pritom malo padnúť na najbližšom zasadaní mestského zastupiteľstva.
Detí bude pribúdať
„V každom prípade je najvyšší čas na výber ktoréhokoľvek riešenia, pretože situácia s nedostatkom miest sa bude opakovať aj v budúcom školskom roku,“ objasňuje Šrámková.
Podľa prognózy, ktorú má radnica k dispozícii vyplýva, že v najbližšom období bude chýbať takmer 100 miest.
„Pre mesto to znamená, že bude musieť vytvoriť minimálne 4 ďalšie triedy, a to až na obdobie do roku 2023,” hovorí Šrámková.
V Holíči majú opačný problém
V Holíči tento rok vyhoveli všetkým žiadostiam. „Súčasná kapacita plne postačuje,” hovorí František Janeček z oddelenia školstva, sociálnych vecí a zdravotníctva na Mestskom úrade v Holíči.
Podľa neho pre tento rok evidujú 98 žiadostí, pričom všetkým vyhoveli. V meste riešia skôr opačný problém.
„Vzhľadom na dlhodobo degresívny demografický vývoj esto Holíč pristúpilo v oblasti predškolskej výchovy k racionalizačnému procesu,” hovorí Janečk. Počet oddelení zostane podľa neho zachovaný, zmení sa len počet pracovísk zo štyroch na dve väčšie.