Mesačnú i dvojtýždennú periodicitu majú tlačoviny, ktoré vydávajú mestá na Záhorí. Väčšinou sa rozdávajú do schránok, Skalica svoje noviny predáva za sedem centov. Mestá platia aj za vysielanie lokálnych televízií.
SENICA. Do vlastných novín a televízneho vysielania investujú mestá na Záhorí nemalé peniaze. Na informačné služby mestskej televízie dáva najviac samospráva v Senici. Na tento rok má na TV Sen v rozpočte vyčlenených viac ako 87-tisíc eur.
„Mesto prispieva na vysielanie TV Sen, aby jeho prostredníctvom informovalo o svojich aktivitách," povedala hovorkyňa mesta Viera Barošková. Držiteľom licencie na vysielanie je až do roku 2019 súkromná spoločnosť Videoštúdio RIS, ktorá podľa údajov z obchodného registra sídli v Senici. Licenciu má aj na vysielanie televízií v Brezovej pod Bradlom, Skalici, Starej Turej a Myjave. Podľa údajov z internetovej stránky tvsen.sk môže ich regionálne vysielanie sledovať takmer 120-tisíc divákov. Sledovanosť magazínov, ktoré vyrábajú pre jednotlivé mestá, má vraj podľa prieskumu agentúry AISA dosahovať až 71 percent.
Okrem informovania cez televíznu obrazovku, vydáva mesto Senica aj vlastný informačný mesačník Naša Senica. „Plní úlohu prostredníka medzi samosprávou a občanmi, dáva priestor i na propagáciu aktivít organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta, tiež všetkým kultúrnym, športovým aktivitám, či prezentácii tretieho sektora," povedala Barošková. Na mesačník, ktorý vychádza v náklade štyritisíc kusov, má mesto tento rok v rozpočte viac ako 17-tisíc eur.
Vlastné médiá sa im osvedčili
Renáta Fasurová, vedúca Turistickej informačnej kancelárie mesta Skalica hovorí, že s informovaním prostredníctvom vlastných médií sa mestu osvedčilo. „Informácie sa dostavajú tej cieľovej skupine, pre ktorú sú určené. Pozitívne reakcie na naše média prichádzajú pravidelne od miestneho obyvateľstva. Môžem zhodnotiť, že aj naša spolupráca s médiami je na veľmi dobrej úrovni," povedala Fasurová.
Na vydávanie mesačníka Skalický Press má radnica takmer deväťtisíc eur. Noviny sa predávajú za sedem centov, redakčnú radu menovalo vedenie mesta. Fungovanie TV Skalica podporuje radnice 50-tisíc eurami ročne. Licenciu vlastní rovnako v Senici spoločnosť Videoštúdio RIS.
„Mesto Skalica zriadilo médiá za účelom informovania obyvateľstva. Nájdu tu informácie o tom, čo sa v meste stalo a čo sa bude diať, propagujú sa tu aj kultúrne podujatia ako sú Skalické dni, Trdlofest a mnohé ďalšie," doplnila Fasurová.
V Malackách si pomáhajú inzerciou
Na obe médiá, ktoré pôsobia v Malackách, má mesto priemerne vyčlenených 28-tisíc eur. V náklade osemtisíc kusov tu 22 krát ročne vychádza dvojtýždenník Malacký hlas. Radnica prispieva aj na televíziu eM TV, ktorá pre ňu vysiela 136 strán textu.
„Obe médiá získavajú finančné prostriedky za predaj inzertnej plochy od komerčných subjektov, čím sa uhradí viac ako polovica nákladov s tým spojených," povedal primátor mesta Jozef Ondrejka (nezávislý). Vlastné médiá sa mestu podľa jeho slov osvedčili, o činnosti mestského úradu sa vraj ľudia dozvedia viac ako o iných inštitúciách, ktoré v meste pôsobia.
Vlastné noviny aj televízny žurnál majú aj v Holíči. Mesačník Holíčan stojí mesto takmer 23-tisíc eur ročne, na žurnály Holíča v televízii Wywar je v tomto roku v rozpočte takmer 16-tisíc eur.
„Občania nášho mesta javia veľký záujem o dianie v meste, ktoré sa niekedy dozvedajú len z našich mestských médií," povedal primátor Zdenko Čambal.