HOLÍČ. V meste fungujú dva supermarkety s potravinami. Obyvateľom mesta sa to zdá málo, za väčšou ponukou či lepšou cenou musia cestovať do Skalice „Vnímam ako problém, že by sa nám v meste ešte zišiel ešte tretí z obchodných potravinových reťazcov. Momentálna ekonomická situácia na trhu, ale aj fakt, že sme v trojuholníku Skalica - Hodonín - Senica nás čiastočne vymedzuje, aby niektorí z potenciálnych investorov tu rozbiehal ďalšiu akvizíciu," povedal primátor Holíča Zdenko Čambal. Do Skalice je z Holíča podľa mapy na internete sedem kilometrov, do Hodonína šesť a do Senice dvadsať päť. Do Malaciek prípadne 50, do Bratislavy 83 kilometrov.
Dve značky ľuďom v meste nestačia
Sťažujú sa aj obyvatelia. „Značky, ktoré v meste máme, mi veľmi nestačia a mám pocit že jedna je drahá a druhá má slabý sortiment. Naozaj by sa nám tu ešte niečo ďalšie zišlo," povedala 38-ročná Erika.
Najčastejšie vraj chodí do Skalice, rovnako rada však nakupuje aj na Morave, je to však pre ňu ďaleko. „Musíme byť vytrvalí a verím, že sa podarí niekoho zlomiť. Priestor na to máme vedľa zdravotného strediska vytvorený ideálny," dodáva Čambal. Kaufland i Tesco momentálne príchod do Holíča zvažujú. „Okrem Malaciek a Senice máme záujem aj o ďalšie lokality na Záhorí, o konkrétnych projektoch či plánoch je však predčasné hovoriť," hovorí Martin Gärtner vedúci úseku marketingu spoločnosti Kaufland Slovenska.
Zatiaľ je o príchode predčasné hovoriť
„Pokiaľ ide o Holíč, my nevylučujeme, že nebude raz predmetom nášho záujmu aj táto lokalita. O to viac, že je zaujímavá z hľadiska osídlenia aj počtu zákazníkov. V tejto chvíli by bolo ale predčasné hovoriť o nejakom konkrétnom vstupe. Je to vec budúcnosti, plánovania, ale nevylučujeme to," povedala hovorkyňa spoločnosti Tesco Oľga Hrnčiarová. Hypermarkety tejto spoločnosti sú na Slovensku v tejto oblasti v Skalici aj Senici.
Kaufland, ktorého predajňa rovnako funguje v Senici, už možnosť príchodu do Holíča vyhodnocuje.
„Naše expanzné plány na najbližšie roky zahŕňajú výlučne prevádzky s priemernou predajnou plochou 3000 m2 a rozpracovaných máme niekoľko desiatok projektov," hovorí Gärtner.
Región Holíča a Skalice má Kaufland podľa jeho slov vyhodnotený po základné sociodemografické a ekonomické ukazovatele. "Na štart investičného zámeru sú však potrebné ďalšie dôležité prvky a dáta, ktoré momentálne nerozpracúvame," povedal Martin Gärtner vedúci úseku marketingu spoločnosti Kaufland Slovenska.