MALACKY. Železničná trať rozdeľuje mesto na dve časti a jediným spojením je pre autá rozpadávajúci sa nadjazd. „Je to tepna, po ktorej v Malackách ľudia potrebujú chodiť napríklad do nemocnice," povedal primátor Malaciek Jozef Ondrejka.
Diery na ňom prekrývajú kovové pláty, čaká sa na jeho rekonštrukciu. Most spravuje Bratislavský samosprávny kraj, rekonštrukciu už prisľúbil a podľa župana Pavla Frešu pôjdu náklady do tohtoročného rozpočtu. Podrobnosti ku stavbe však povedať nevedel.
Stále však nie je jasné, ako rekonštrukcia prebehne. „V prípade, že by sa uzatvoril celý most, rekonštrukcia by mala trvať niekoľko mesiacov. Ak však príde k uzatvoreniu, situácia bude kritická," hovorí Ondrejka. Ak by pre práce uzatvorili len polovicu mosta, rekonštrukciu by to výrazne spomalilo a aj predražilo. Riešením by mohlo byť otvorenie dvoch priecestí cez koľaje na Kolárovej ulici a Oslobodenia. „Jedno takéto priecestie však, podľa požiadaviek železníc, znamená asi pol milióna eur," povedal Ondrejka.
Následne by obe podľa neho zase museli odstrániť. „Určite žiadny investor nenájde milión eur na takúto investíciu," povedal Ondrejka. Železnice však ani takýmto riešením nadšené nie sú. „Z hľadiska bezpečnosti vlakovej dopravy a časté nehodové udalosti na úrovňových priecestiach je našou snahou minimalizovať kolízne body a preto sme súhlasili iba so zhotovením dočasných priecestí," argumentujú Železnice slovenskej republiky. V marci sa podľa nich však správca cesty vyjadril, že s možnosťou vytvorenia dočasných priecestí neráta.
„Z tohto pohľadu je teda otázka a zdôvodnenie stavu, že ŽSR trvá na opätovnom odstránení oboch priecestí a ich uvedení do pôvodného stavu, čo celý projekt predraží je možné považovať za irelevantnú," odpísali zástupcovia železníc.