Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Tunel medzi Trnavou a Senicou má termín vzdialený pätnásť rokov

Hotové je posúdenie vplyvov na životné prostredie. Cesta by však mala byť kompletná až o 15 rokov.

Tunel je naplánovaný aj pod Bielou horou na ceste z Trnavy do Senice.Tunel je naplánovaný aj pod Bielou horou na ceste z Trnavy do Senice. (Zdroj: TASR)

Dlho očakávaná cesta, ktorá by mala odviesť tranzitnú dopravu zo Senice, Jablonice a Trstína je zase o kúsok bližšie.

SENICA. Približne 25 kilometrov zrekonštruovaných a nových ciest a obchvatov od Senice cez Jablonicu do Trstína naplánovala Slovenská správa ciest predbežne dokončiť do roku 2025. Predpokladané termíny prinieslo záverečné stanovisko ministerstva dopravy k správe o vplyvoch pripravovanej stavby na životné prostredie.

Značné zaťaženie tranzitnou dopravou

„Mesto Senica a obce Jablonica a Trstín patria medzi sídla, ktoré sú do značnej miery zaťažené tranzitnou dopravou. Rekonštrukcia cesty bude predstavovať úpravu a prestavbu súčasnej trasy cesty I/51 tak, aby vyhovovala súčasným a výhľadovým požiadavkám na dopravu v danom území," uvádza správa.

Predpoklad začatia výstavby obchvatu Senice je v roku 2014 a dokončenie naplánovali na rok 2016. ďalšími etapami by mal byť obchvat Jablonice a prechod Malými Karpatmi. Záverečnou častou bude podľa plánov obchvat Trstína a cesta za Bielou horou do tejto obce. Predpokladanú doba ukončenia výstavby je v rokoch 2020 až 2025. Správa o vplyvoch na životné prostredie navrhuje a posudzuje dva možné varianty celej stavby. Červený variant počíta pod Bielou Horou aj s jedenapol kilometrovým tunelom. Modrý variant tunel nahrádza dvoma estakádami v dĺžke 230 m a 350 m a opornými múrmi.

Prechod cez Bielu horu bol v zime niekoľkokrát zatvorený. FOTO: MICHAL TRŠKO

Optimálny je kombinovaný variant

„Obidva varianty majú svoje klady i zápory. Pri komplexnom pohľade na úseky variantov je tak možné najlepšie odporučiť výsledný variant ako kombináciou variantu jeden a variantu dva s tunelovým alebo povrchovým riešením priechodu Malých Karpát. Optimálny variant je tak z hľadiska projektanta riešený kombináciou úsekov variantov jeden a dva," uvádza v správe architekt. Napríklad Krajský pozemkový úrad v Trnave zasa uprednostňuje variant jeden. Ministerstvo životného prostredia, ktoré správu pripravovalo, však odporúča tunelový spôsob prekonania Malých Karpát.

Dvojnásobné náklady na tunel

Zásadným rozdielom sú však predpokladané náklady. Pôvodná EIA z roku 2007 odhadla náklady na tunelový variant na približne 135 miliónov eur (viac ako štyri miliardy korún), zatiaľ čo povrchový variant má stáť asi polovicu.

„Verím, že raz obchvat v Jablonici bude. Nemôže to takto existovať navždy. Tie termíny sú však ďaleké," povedala starostka Jablonice Alena Hazuchová. Jablonica s tranzitnou dopravou bojuje dlhodobo. Nový obchvat by ju mal odviesť na jednu či na druhú stranu mimo obce. Pravdepodobnejší modrý variant počíta aj s preložením časti potoka.

„V súčasnosti je už uzatvorený proces EIA. V záverečnom stanovisku o posudzovaní vplyvov na životné prostredie na stavbu bol odporučený variant - kombinácia variantu 1a variantu 2 s tunelovým priechodom Malých Karpát. Stanovené termíny z tohto stanoviska sú reálne, ale nie záväzné. Stavbu pripravujeme tak, aby sme splnili termíny, ktoré sú dané v uznesení vlády," hodnotí aktuálny stav príprav hovorkyňa Slovenskej správy ciest Bratislava Iveta Fedorová.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 428
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 329
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 13 213
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 453
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 292
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 835
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 916
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 806
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 719
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Zamestnávatelia presadzujú dobrovoľné testovanie firiem s podporou štátu a bez obmedzení

Nepredvídateľnosť prijímaných opatrení, absencia či neakceptovanie odbornej diskusie bez akejkoľvek jasnej a čitateľnej stratégie podľa nich ešte viac umocňujú negatívne dopady pandémie na podnikateľské prostredie i spoločnosť ako celok.

Ilustračné foto.

SAV považuje očkovanie proti ochoreniu COVID-19 za zmysluplné a nevyhnutné

Odporúča ho všetkým obyvateľom Slovenska, ktorých zdravotný stav to umožňuje.

V Trnavskom kraji zahynulo vlani na cestách 38 ľudí

December bol v roku 2020 jediným mesiacom, keď na cestách v Trnavskom samosprávnom kraji (TTSK) nezahynul pri dopravných nehodách žiadny človek.

Župa distribuuje ochranné prostriedky do zariadení sociálnych služieb

Pol milióna jednorazových rúšok a ďalšie ochranné prostriedky dodáva v týchto dňoch do 108 zariadení sociálnych služieb Úrad Trnavského samosprávneho kraja (TTSK).

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Majiteľ pohrebníctva: Nárast úmrtí je taký veľký, aký si za 20 rokov praxe nepamätám

Ivan Fontáni, majiteľ pohrebných služieb Silencia v Martine potvrdil, že úmrtnosť za november a december vzrástla oproti minulému roku o 70%. Nie všetci sú však „covidoví zosnulí“. Chladiace boxy si musia prenajímať v okolitých obciach.

Už ste čítali?