Na mestskom úrade v Malackách opäť prichádza k odchodu projektového manažéra. V priebehu posledných rokov takto opúšťa úrad už tretí pracovník.
MALACKY. Na nekompetentnosť projektových manažérov sa vedenie úradu nemohlo sťažovať. Každý z nich zabezpečil pre mesto veľký obnos prostriedkov na zaujímavé projekty, ktorými sa potom pýši aj samotné vedenie mesta. Rozhodujúcu úlohu pri získavaní prostriedkov zohrávali práve projektoví manažéri.
Pracovník odchádza
Za Mestský úrad v Malackách sa k téme vyjadril prednosta. „Áno, k 1. februáru odchádza jeden zamestnanec. Dôvodom jeho odchodu sú najmä nezhody s vedúcim oddelenia a nestotožnenie sa s jeho manažérskymi metódami," povedal prednosta Mestského úradu v Malackách Dušan Vavrinec.
Prednosta nevníma fluktuáciu projektových manažérov za niečo nezvyčajné, príčinou nemá byť ani ich ohodnocovanie. „Pracovné podmienky sú štandardné pre všetkých zamestnancov, pričom platové zaradenie projektového manažéra po skúšobnej dobe je od 700 - 1000 eur mesačne, plus odmeny a možnosť participovať formou mimopracovného pomeru na projektoch," povedal prednosta.
Zodpovednosti je veľa
Projektový manažér má podľa prednostovho vyjadrenia množstvo úloh. Ide najmä o vyhľadávanie a monitorovanie výziev na predkladanie projektov.
Manažér vypracúva žiadosť o nenávratné finančné prostriedky vrátane príloh, navrhuje a manažuje projektový tím, koordinuje zúčastnené subjekty na projekte, zúčastňuje sa na rokovaniach o projektoch, verejnom obstarávaní a na kontrolných dňoch, vypracúva žiadosti o platby a priebežné a záverečné správy z implementácie projektu, zodpovedá za dodržiavanie termínov, kontrolu zúčtovania jednotlivých platieb a evidenciu a príručnú registratúru spisov a záznamov z daných projektov.
Mestský úrad momentálne na miestach projektových manažérov zamestnáva štyroch pracovníkov, piaty je na materskej dovolenke.