Rely Dakar síce zostáva na juhoamerickom kontinente, ale trať súťaže zaznamenala niekoľko významných zmien. Ako vždy, aj teraz organizátori sľubujú, že nový ročník bude náročný ako žiaden iný. Nie je však dôvod neveriť im. Nevyspytateľné podmienky totiž doplnia upravené technické predpisy pre motocyklistov s cieľom spomaliť favoritov.
V oboch hostiteľských krajinách prebehli búrlivé silvestrovské oslavy. Okrem príchodu nového roka Argentínčania i Chilania oslávili 200. výročie svojej nezávislosti. Aj preto je slávnostné defilé všetkých štartujúcich naplánované už na Nový rok. Argentínsku metropolu opäť ochromili tisíce nadšených fanúšikov. Dnes na súťažiacich čaká iba nemeraný presun. Do boja s časom sa vrhnú o deň neskôr, druhého januára.
Viac kilometrov čaká pretekárov v Chile
Organizačný tím zhodnotil, že výlet do Južnej Ameriky dopadol nad očakávania dobre. Po prvotnom rozhľadení sa prišiel čas na zmeny. Už začiatkom tohto roka sa predstavitelia Chile vehementne snažili zvýšiť svoj podiel na celkovej trase podujatia. Úspešne. Z harmonogramu vypadli nezaujímavé a priveľmi prašné kilometre vedúce Patagóniou. Namiesto nich si súťažiaci viac „užijú" púšť Atacama, ktorá sľubuje pieskové duny mimoriadne podobné tým africkým. Strávia tam dlhých päť etáp. Chýbať nebudú ani osvedčené trasy z roka 2009.
Ivan Jakeš (na foto J. Komorného) na trati v Borskom Mikuláši.
Ivan Jakeš chce útočiť, Štefan Svitko vidieť cieľ
Štartovou rampou prejde 382 vozidiel - 161 motocyklov, 29 štvorkoliek, 140 automobilov a 52 kamiónov. Slovenské farby majú zastúpenie najmä medzi motocyklistami, Ivan Jakeš z Brezovej pod Bradlom, ktorý je na Dakare tretíkrát, by rád skončil do 15. miesta, debutujúci Štefan Svitko chce predovšetkým doraziť do cieľa. V kategórii kamiónov doplní favorizovanú českú dvojicu Loprais - Holáň slovenský navigátor Jaroslav Miškolci. Osedlajú osvedčenú Tatru.