SENICA. December 2009 bol posledným mesiacom projektu Vzdelávanie zamestnancov vyššia kvalita služieb občanom, ktorý s podporou Európskeho sociálneho fondu realizovala v Senici a Nitre nezisková organizácia (NO) Pomoc pre nádej.
Projekt začal v novembri 2008 a bol zameraný na vzdelávanie odborných pracovníkov, ktorí priamo alebo nepriamo prichádzajú do kontaktu so skupinami občanov, odkázaných na sociálnu pomoc. Cieľom bolo scitlivenie prístupu a zvládanie rôznych komunikačných zručností pri kontakte s dlhodobo nezamestnanými či rómskou populáciou, uviedla Alena Podmajerská, riaditeľka NO a koordinátorka projektu.
Spolupráca so samosprávami viedla podľa jej vyjadrenia k budovaniu siete poradenských centier. V nich bude fungovať systém poradenských služieb danej cieľovej skupine. Sú to ľudia so špeciálnymi potrebami, dodala Podmajerská. Vytvorením týchto bodov sa zlepšila dostupnosť týchto služieb, zjednodušil sa prístup k informáciám a vytvorili predpoklady pre sociálnu integráciu.
Robí sa to preto, aby klient dokázal prebrať zodpovednosť za svoj život a dokázal sa sám v budúcnosti zorientovať, ako postupovať pri riešení vlastných problémov, prípadne, ako im predchádzať. Realizácia projektu prispela v obidvoch mestách taktiež k napĺňaniu plánov hospodárskeho a sociálneho rozvoja, povedala riaditeľka NO. Projekt môže byť podľa jej slov dobrým príkladom pre ďalšie mestá hlavne v oblasti budovania funkčných sietí poradenstva.
Medzi hlavné aktivity projektu patrili podľa Podmajerskej rôzne typy školení a tréningov od psychosociálneho výcviku, cez rozvoj komunikačných zručností, počítačové kurzy, kurzy manažérskych schopností a kurzy anglického jazyka až po workshopy a semináre. Celkovo sa vyškolilo 125 pracovníkov organizácie Pomoc pre nádej a partnerov projektu mestá Senica a Nitra.