Súčasný župan Tibor Mikuš bude mať podľa politológa Petra Horvátha v predvolebnom boji výhodu aj v tom, že všetky jeho aktivity sú približované na stránkach novín.
„Keďže je županom, všetky jeho kroky sú mediálne monitorované. Má výhodu v tom, že všetky jeho aktivity sú približované na stránkach novín." Občan má tak lepší pocit, že vie o práci župana viac, ako o práci niekoho neznámeho. Politici využívajú rôzne podoby toho, ako načasovať niektoré svoje aktivity.
„Každý kandidát sa snaží maximalizovať svoje mediálne vystúpenia. Je na voličovi, či je to v únosnej miere, pretože na druhej strane existuje aj prestrelená volebná kampaň," vysvetľuje Horváth. Na tú vsadila strana SMER-SD v roku 2002, kedy „bol každý zlý, len oni dobrí a voliči to vyhodnotili negatívne." Byť stále v médiách podľa Horvátha nemusí byť výhra. Sú tam aj potenciálne riziká. Volič sa vo voľbách bude rozhodovať podľa politickej príslušnosti. Na druhej strane by si mal uvedomiť, že volí osobnosť. „Mal by si uvedomiť, čo každý kandidát dosiahol. Nielen na poste župana, ale aj v osobnom živote, či je dobrý odborník. Dať hlas niekomu neznámemu je aj pre voliča dosť veľké riziko," dodáva.