MALACKY. Prínos projektu bude v tom, že občania dostanú príležitosť elektronicky komunikovať s mestskou samosprávou dôveryhodným a zabezpečeným spôsobom. "Ak prejavia o takúto formu komunikácie záujem, budú sa musieť prísť preukázať platným preukazom totožnosti a až potom dostanú vstupný kód pre zabezpečenú elektronickú komunikáciu s úradom. Zatiaľ uvažujeme o všeobecných podaniach a zo strany úradu o takom type elektronicky podávaných informácií, ktoré nemusia byť opatrené zaručeným elektronickým podpisom," uviedol primátor Malaciek Jozef Ondrejka.
Podľa realizátorov projektu zatiaľ nie je jasné, či elektronická komunikácia, respektíve členenie komunikácie na písomnú a elektronickú prispeje úradníkom k uľahčeniu práce. "Mala by však priniesť jednoznačné úspory v spotrebe papiera, tlačiarenských tonerov a financií za poštové poplatky," doplnila informácie pre TASR Tatiana Búbelová z mestského úradu.
Na príprave celorepublikového pilotného projektu, spolupracujú Ministerstvo financií SR, Úrad vlády SR a Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby.