SENICA. Klimatizácia úradníkom na senickom mestskom úrade chýba. Tá sa nachádza jedine v obradnej sieni, pričom v každej kancelárii je ventilátor. V Senici preto už niekoľko rokov môžu úradníci počas letných mesiacov využívať pružný pracovný čas. „Je to z dôvodu, že im nedokážeme zabezpečiť zodpovedajúcu teplotu v kanceláriách," vysvetľuje hovorkyňa Viera Barošková. Pracovná doba tak začína o šiestej hodine ráno a trvá do druhej. „Naša smernica tiež stanovuje, že na každom oddelení a referáte musia byť pracovníci, ktorí vybavia občana aj po druhej hodine. Či už sa to týka prijímania žiadostí, poskytovania tlačív a základných informácií." Na matrike, v podateľni, na sekretariáte primátora či opatrovateľskej službe však platí povinné dodržiavanie riadnej pracovnej doby. Myslí sa pritom aj na pitný režim. „Ten sme zabezpečili nainštalovaním filtračného zariadenia v kuchynkách, ktoré vodu upravuje a skvalitňuje."
Na mestskom úrade v Skalici klimatizáciu tiež nemajú. „Každá kancelária však disponuje ventilátorom," hovorí vedúca všeobecnej správy Eva Lukianová. Akonáhle sa teplota v kanceláriách vyšplhá na 28 stupňov, úradníci sa môžu tešiť. Platí pre nich skrátená pracovná doba. „Avšak s povinnosťou si zvyšný pracovný čas nadpracovať," dodáva. Úradné hodiny napriek tomu na úrade platia. Mesto pritom nemyslí len na zamestnancov, ale aj na ľudí, ktorí si na úrad prichádzajú vybaviť potrebné náležitosti. „Pitný režim im zabezpečujeme prostredníctvom bezplatného automatu, ktorý je umiestnený na každom poschodí mestského úradu."
Pracovný čas sa na holíčskom mestskom úrade v dôsledku vysokých teplôt počas leta nezmenil. „Úradníci majú vytvorené také pracovné podmienky, že tieto kroky neboli nutné," uviedol primátor Zdenko Čambal. Klimatizácia je zavedená na vrchnom poschodí mestského úradu. Pitný režim majú úradníci zabezpečený prostrednícvom bezplatného akvabaru počas celého roka. „Je to prístroj, na ktorom sú umiestnené vodné barely. Dá sa z nich čerpať horúca či studená voda."
Na Trnavskom samosprávnom kraji je klíma iba v priestoroch kancelárií župana a riaditeľa úradu. „Ostatné kancelárie sú neklimatizované," hovorí Eva Pristašová z komunikačného oddelenia Trnavského samosprávneho kraja. V prípade vysokých teplôt sa riadia smernicou. „Na základe nameraných hodnôt prekračujúcich hranicu 30 stupňov sa upravuje primerane pracovná doba zamestnancov pracujúcich v neklimatizovaných priestoroch. Nakoľko máme zavedený pružný pracovný čas, zamestnanec si môže voliť dĺžku pracovnej doby podľa smernice," dodáva. Pitný režim zamestnancov zabezpečujeme celoročne dopĺňaním zásob pitnej vody v zásobníkoch.