Najdlhšia cesta mu zárobok nepriniesla

l Povolanie taxikára si vybral pred jednástimi rokmi, keď bola táto práca v Senici ešte v začiatkoch.Osvojich príhodách s týmto povolanímnámporozprával Milan Orth (42) zo Senice.

S remeslom taxikára začal Milan Orth pred jedenástimi rokmi. V meste Senica patril medzi prvých taxikárov. Pôvodne začínal ako vodič v nákladnej automobilovej doprave. Dnes ho práca za volantom živí už vyše dvadsať rokov. Prvé kroky v brandži Postupne za volantom nákladného auta nenachádzal uspokojenie a chcel nájsť niečo nové. „O práci taxikára som sa dozvedel z inzerátu,“ hovorí. Po úspešnom konkurze sa začala jeho cesta v novej brandži. „Bola to malá firma so sídlom na čerpacej stanici v Senici. Prvé auto, ktoré som mal, bola Tatra 613. Nedostal som ani vysielačku, mobilné telefóny sa ešte len dostávali do popredia. Každý deň som vysedával doma pri telefóne a čakal kým niekto zavolá,“ spomína na svoje začiatky. Nakoniec po krátkom čase z firmy odišiel. „Zostať tam nemalo žiadnu perspektívu, najmä kvôli predraženým cenám, čo odrádzalo ľudí cestovať,“ pokračuje. Nepríjemnosti so zamestnancami Rozhodol sa pracovať pre seba a spravil si živnosť. Po rokoch sa postupne dostavili úspechy. Celkovo mal okolo dvadsať šoférov. „Veľa bolo takých, ktorí ma začali okrádať alebo mi porozbíjali autá. Boli aj takí, čo sa do tohto kolotoča dostali, odišli odo mňa a začali mi robiť konkurenciu.“ Nepríjemnosti ho neobchádzali ani na cestách. Pravidelne niekto do neho narazil. Popri tejto práci sa snažil privyrobiť si ako vodič autobusu v prepravných spoločnostiach. „Najviac práce pre taxikára je najmä cez víkendy, sú to väčšinou len krátke trasy, kde človek veľa nezarobí. Preto sa snažím privyrobiť si aj popri tejto práci,“ povedal. Vsúčastnosti táto práca ťažko uživí človeka Dnes Milana Ortha táto práca nedokáže dostatočne uživiť. Spôsobené je to aj veľkým počtom taxikárskych firiem v malom meste, ako aj súčasnou hospodárskom krízou. Nepriaznivo na tržby taxikárov pôsobí aj nová mena. „Ľudia v korunách neváhali dať sprepitné pri každej jazde. Dnes si dôkladne prepočítavajú výdavok a čakajú na vydanie do centa,“ porovnáva rozdiel v súčasnej dobe. Cesta do Milánamuzárobok nepriniesla Na svoju najdlhšiu cestu v povolaní taxikára si pamätá veľmi dobre. „Bolo to v mojich začiatkoch, kedy som dostal ponuku zaviesť jedného zákazníka do Milána. So záujemcami som sa dohodol, že mi polovicu zaplatia vopred a polovicu keď sa vrátim. V tých časoch mala každá krajina svoju vlastnú menu a hranicu, čo bolo veľmi zdĺhavé na cestovanie. Po príchode do Milána mi dal cestujúci peniaze, čo mi stačilo presne len na cestu späť. Po návrate domov som zvyšok sumy neuvidel. Nakoniec peniaze, ktoré som dostal, mi pokryli náklady len na cestu “ spomína na svoj zahraničný zážitok. Nebezpečenstvo hrozí pri každomcestujúcom Práca taxikára vie byť aj nebezpečným povolaním. To, na čo sme zvyknutí pri pozeraní amerických filmov, kde taxikárov oddeľuje od cestujúcich prepážka a platia cez okienko, u nás neplatí. Taxikárske vozidlá sa nelíšia od bežných áut. „Stalo sa mi, že cestujúci pri mne vytiahol asi dvadsať centimetrov dlhý skrutkovač a začal sa s ním predo mnou zabávať,“ hovorí. Za obdobie práce taxikára mal asi štyrikrát strach o svoj život. Ako hovorí, dôležité je, aby mal človek vybudovaný odhad na ľudí. Núdzu však nemá ani o zábavné chvíle, najmä keď sú cestujúci podgurážení. Upozorňuje cestujúcich pred taxikármi, ktorí nejazdia so zapnutým taxametrom. „Ak sa cestujúci s taxikárom pred jazdou nedohodne o spôsobe platenia a po príchode na miesto si vypýta sumu z brucha, zákazník môže odísť bez zaplatenia,“ dodáva. TOMÁŠBREHOVSKÝ

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 473
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 143
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 273
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Špeciálna pedagogička Eva Gelányiová, deťom s autizmom sa venuje 35 rokov.

Ochorenie ovplyvňuje desiatky miliónov ľudí.


Starší cyklista išiel podľa polície vo večerných hodinách po ceste na tmavom bicykli a v tmavom oblečení.


SITA
Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 473
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 143
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 273
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu