Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Najdlhšia cesta mu zárobok nepriniesla

l Povolanie taxikára si vybral pred jednástimi rokmi, keď bola táto práca v Senici ešte v začiatkoch.Osvojich príhodách s týmto povolanímnámporozprával Milan Orth (42) zo Senice.

S remeslom taxikára začal Milan Orth pred jedenástimi rokmi. V meste Senica patril medzi prvých taxikárov. Pôvodne začínal ako vodič v nákladnej automobilovej doprave. Dnes ho práca za volantom živí už vyše dvadsať rokov. Prvé kroky v brandži Postupne za volantom nákladného auta nenachádzal uspokojenie a chcel nájsť niečo nové. „O práci taxikára som sa dozvedel z inzerátu,“ hovorí. Po úspešnom konkurze sa začala jeho cesta v novej brandži. „Bola to malá firma so sídlom na čerpacej stanici v Senici. Prvé auto, ktoré som mal, bola Tatra 613. Nedostal som ani vysielačku, mobilné telefóny sa ešte len dostávali do popredia. Každý deň som vysedával doma pri telefóne a čakal kým niekto zavolá,“ spomína na svoje začiatky. Nakoniec po krátkom čase z firmy odišiel. „Zostať tam nemalo žiadnu perspektívu, najmä kvôli predraženým cenám, čo odrádzalo ľudí cestovať,“ pokračuje. Nepríjemnosti so zamestnancami Rozhodol sa pracovať pre seba a spravil si živnosť. Po rokoch sa postupne dostavili úspechy. Celkovo mal okolo dvadsať šoférov. „Veľa bolo takých, ktorí ma začali okrádať alebo mi porozbíjali autá. Boli aj takí, čo sa do tohto kolotoča dostali, odišli odo mňa a začali mi robiť konkurenciu.“ Nepríjemnosti ho neobchádzali ani na cestách. Pravidelne niekto do neho narazil. Popri tejto práci sa snažil privyrobiť si ako vodič autobusu v prepravných spoločnostiach. „Najviac práce pre taxikára je najmä cez víkendy, sú to väčšinou len krátke trasy, kde človek veľa nezarobí. Preto sa snažím privyrobiť si aj popri tejto práci,“ povedal. Vsúčastnosti táto práca ťažko uživí človeka Dnes Milana Ortha táto práca nedokáže dostatočne uživiť. Spôsobené je to aj veľkým počtom taxikárskych firiem v malom meste, ako aj súčasnou hospodárskom krízou. Nepriaznivo na tržby taxikárov pôsobí aj nová mena. „Ľudia v korunách neváhali dať sprepitné pri každej jazde. Dnes si dôkladne prepočítavajú výdavok a čakajú na vydanie do centa,“ porovnáva rozdiel v súčasnej dobe. Cesta do Milánamuzárobok nepriniesla Na svoju najdlhšiu cestu v povolaní taxikára si pamätá veľmi dobre. „Bolo to v mojich začiatkoch, kedy som dostal ponuku zaviesť jedného zákazníka do Milána. So záujemcami som sa dohodol, že mi polovicu zaplatia vopred a polovicu keď sa vrátim. V tých časoch mala každá krajina svoju vlastnú menu a hranicu, čo bolo veľmi zdĺhavé na cestovanie. Po príchode do Milána mi dal cestujúci peniaze, čo mi stačilo presne len na cestu späť. Po návrate domov som zvyšok sumy neuvidel. Nakoniec peniaze, ktoré som dostal, mi pokryli náklady len na cestu “ spomína na svoj zahraničný zážitok. Nebezpečenstvo hrozí pri každomcestujúcom Práca taxikára vie byť aj nebezpečným povolaním. To, na čo sme zvyknutí pri pozeraní amerických filmov, kde taxikárov oddeľuje od cestujúcich prepážka a platia cez okienko, u nás neplatí. Taxikárske vozidlá sa nelíšia od bežných áut. „Stalo sa mi, že cestujúci pri mne vytiahol asi dvadsať centimetrov dlhý skrutkovač a začal sa s ním predo mnou zabávať,“ hovorí. Za obdobie práce taxikára mal asi štyrikrát strach o svoj život. Ako hovorí, dôležité je, aby mal človek vybudovaný odhad na ľudí. Núdzu však nemá ani o zábavné chvíle, najmä keď sú cestujúci podgurážení. Upozorňuje cestujúcich pred taxikármi, ktorí nejazdia so zapnutým taxametrom. „Ak sa cestujúci s taxikárom pred jazdou nedohodne o spôsobe platenia a po príchode na miesto si vypýta sumu z brucha, zákazník môže odísť bez zaplatenia,“ dodáva. TOMÁŠBREHOVSKÝ

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Záhorie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Vytvor si svoju budúcnosť
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 969
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 911
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 968
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 554
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 045
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 953
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 473
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 157

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  2. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  3. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  4. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  5. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  6. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  7. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 209 624
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 818
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 140
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 544
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 029
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 967
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 708
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 621
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Práca na špirálovitej lavičke, topoľ.

Novinka senického adventu súvisí s unikátnym umelcom.


60m

Mína bola síce zhrdzavená, ale stále funkčná.


3 h

Súvisia s ňou aj dopravné obmedzenia.


SITA 6 h

Obe mužstvá na jeseň výrazne potrápili zranenia.


21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Želiezovský dub bol jedným z troch najvýznamnejších stromov v Uhorsku.


22 h

Podľa nameraných hodnôt mohol spôsobiť výbuch.


20 h

V Turčianskej kotline by mali spracovávať stotisíc ton odpadu ročne.


29. nov

Vodič zraneniam podľahol v nemocnici.


29. nov

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  2. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  3. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  4. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  5. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  6. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  7. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 209 624
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 818
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 140
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 544
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 029
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 967
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 708
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 621
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu