SKALICA. Zriadenie novej mestskej dopravy v Skalici od prvého marca sa stretlo u občanov mesta s pozitívnou odozvou. „Podľa štatistík za prvý mesiac fungovania MHD sme príjemne prekvapení. Za toto obdobie sme prepravili vyše 6300 osôb. Do budúcnosti sa nám ukazuje, že tento spôsob prepravy obyvateľov má význam,“ povedal zástupca primátora Skalice, Ľudovít Barát. Prepravca využíva obidva autobusy Prepravu občanov zabezpečuje spoločnosť Skand, ktorá má k dispozícii dva nízkokapacitné autobusy Iveco pre 25 osôb. Pôvodný druhý autobus mal slúžiť ako náhradný. „V súčasnosti sa však snažíme využívať oba autobusy v poldňových intervaloch, aby boli rovnomerne opotrebované,“ hovorí prepravca, Peter Samson, zo spoločnosti Skand Skalica. Prepravca využíva svoje autobusy na približne 8 kilometrovom úseku v polhodinových intervaloch. Úprava v cestovnom poriadku Od prvého apríla prikročilo mesto k dvom zmenám v rámci zlepšenia služieb pre občanov. „Pomerne dlhý úsek na Veternej ulici sme vyriešili doplnením novej zastávky, čím sa zvýšil celkový počet na štrnásť. Taktiež sme pristúpili k zmene času posledného spoju z obchodnej zóny o desiatej hodine posunutím o pätnásť minút. Chceli sme vyhovieť najmä požiadavkám zamestnancov, ktorí využívajú túto prepravu po skončení práce,“ doplnil Barát. Provizórne značenie v obchodnej zóne Zo všetkých štrnástich zastáviek sú všetky dostatočné označené okrem jednej na parkovisku v obchodnej zóne. „Stalo sa, že návštevník si toto značenie nevšimol a dostal od mestskej polície takzvanú papuču,“ povedala predávajúca jedného z obchodov. „Toto značenie je zatiaľ riešené dočasným značením z dôvodu dohody presného umiestnenia v tejto časti,“ informoval Barát. Využitie druhého autobusu do rekreačných oblastí Mesto by malo postupne riešiť ďalšie úpravy cestovania z dôvodu nízkeho vyťaženia spojov v určitých hodinách. V tomto prípade, najmä cez víkend, by mal byť druhý autobus využívaný do turistických oblastí Zlatníckej doliny a Baťovho kanálu. „Druhý spoj chceme využiť počas víkendov ako kyvadlovú dopravu na Baťov kanál a posilniť spojenie do Zlatníckej doliny, čím by sme predĺžili sezónu v tejto lokalite. Všetko však ukáže čas,“ poznamenal viceprimátor. Snahou blízka dostupnosťdo centra mesta Táto preprava je v prvom rade koncipovaná pre odľahlejšie časti mesta. Po vybudovaní lokality Krivé kúty smerom na Strážnice by chcelo mesto rozšíriť spoj aj do tejto okrajovej časti. Zastávky sú riešené tak, aby bola relatívne blízka dostupnosť z každej strany do historického jadra mesta,“ doplnil Barát. Podľa údajov za prvý mesiac, najviac dopravu využívajú ľudia zo sídliska Veľké Trávniky. „Od začiatku využívam túto prepravu. Je to veľmi dobrá vec, najmä pre starších ľudí, ktorí predtým museli chodiť z jedného konca na druhý pešo. Postupne si začína na tento spôsob dopravy zvykať aj čoraz viac mladých ľudí,“ povedala oslovená Skaličanka v staršom veku. Nízkokapacitné autobusy sú prispôsobené aj na prepravu hendikepovaných občanov ako aj pre mamičky s kočíkmi. „Nepoužívam tento spôsob dopravy. Máme k dispozícii vlastné auto, ktoré využívame pri vybavovaní záležitostí po meste,“ povedala oslovená mamička s kočíkom. Vzniknuté straty bude vykrývať mesto Cena základného lístka je 40 centov, držitelia čipových kariet, študenti, dôchodcovia a ťažko zdravotne postihnutí, majú cestovanie zľavnené. Prevádzkovateľovi MHD, spoločnosti SKAND Skalica, s.r.o., bude mesto zo svojho rozpočtu vykrývať vzniknuté straty. „Aj keď prevádzková strata nám zaťaží rozpočet, myslím si, že nie sú to zbytočne vyhodené peniaze,“ dodal Barát. TOMÁŠBREHOVSKÝ