Je pravdou, že začal závodiť od svojich detských rokov, avšak za volant motorového vozidla si mohol sadnúť až po dovŕšení 18 rokov. Rád si zaspomína na svoje prvopočiatky v pretekoch, keď ako 5 - ročný už majstrovsky ovládal svoj prvý stroj, minikáru, neskôr aj motorku. Rovnako ako prvé úspechy na pretekárskej trati, ako aj tie, ktoré dosahuje v súčasnosti na medzinárodných pretekoch mohol Miroslav Horňák dosahovať svojou nevídanou húževnosťou. Medzi domácimi, ale i zahraničnými pretekármi ho dobre poznajú, veď neraz stál na najvyššom stupienku, či už na Masarykovom okruhu v Brne a na automobilovom okruhu v Moste. Aj zahraničie ho dobre pozná. Už ako 18 - ročný dostal šancu zdokonaliť svoje jazdecké umenie na britských ostrovoch vo Formuly Palmer Audi Championship, ktorú mu ponúkol majiteľ a bývalý jazdec F1 Jonathan Palmer. V britskom Bedforte absolvoval testovacie jazdy a zoznámil sa s prostredím rýchlych monopostov. O úspechoch, ale i neúspechoch z medzinárodných pretekov sa nám majster Slovenska z posledných dvoch rokov Miroslav Horňák, ochotne zdôveril. „Už viacero pretekov na medzinárodnej úrovni som odjazdil s Miroslavom Konôpkom z Bratislavy. Jazdíme v tíme Auto racing club Bratislava na vozidle Porschr 997 RSR. V tvrdej konkurencii profesionálov v najvyššej kategórii D4 nad 3500 ccm vo vytrvalostných pretekoch automobilov na okruhu za rok 2008 sme spoločne získali titul Majster Slovenska. Vlaňajší seriál pretekov sa jazdil od polovice apríla do konca septembra. Škoda, že slovenský seriál sa jazdí v zahraničí, v Česku, Rakúsku, Maďarsku i v Poľsku,“ začal svoje rozprávanie Miro Horňák. Tento významný úspech ocenil i primátor Skalice Stanislav Chovanec v závere minulého roka na slávnostnom posedení v obradnej sieni i zápisom do Pamätnej knihy mesta Skalica. „Blíži sa nová automobilová sezóna pre rok 2009. Prvé preteky v rámci Medzinárodných majstrovstiev Slovenska (tiež i MM ČR) budú v dňoch 25. a 26. apríla na Masarykovom okruhu v Brne. Svetová finančná kríza postihla i náš tím, najmä čo sa týka účasti na pretekoch. Radi by sme absolvovali všetky preteky v ktorých pôjde o slovenský titul. V máji by sme chceli preteky v Poznani i v Grobniku (Poľsko), na jeseň obidva preteky v Brne a päť pretekov na autodrome v Moste. Plánovali sme účasť i niekde „vonku“ v Európe na nejakej dvanásť, či 24 - hodinovke. Žiaľ, pre spomínanú svetovú finančnú krízu to asi nebude možné. To ukáže až čas,“ uzavrel svoje rozprávanie Miroslav Horňák. DRAHOMÍRČERMÁK