SKALICA. Zrážka invalidného elektrického vozíka s osobným motorovým vlakom, smerujúceho zo Skalice do Kútov, si vyžiadala jeden ľudský život. Mužpred vlakom najskôr zastal „Muž pred železničným priecestím vybavením iba výstražnými krížmi vo vzdialenosti osem až desať metrov zastal, pričom sa následne z neznámych príčin pohol smerom k prichádzajúcemu vlaku,“ uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej Republiky (ŽSR) Martina Pavlíková. Rušňovodič použitím rýchlo brzdy však už nedokázal zrážke zabrániť. „Skaličan (53) utrpel zranenia, ktorým na mieste podľahol,“ povedal zástupca hovorkyne Krajského policajného zboru v Trnave, Ľuboš Homola. Rušňovodič spolu s cestujúcimi vo vlaku neboli zranení. Pred priecestím je dobrá viditeľnosť Železničné priecestie medzi Skalicou a Holíčom je od hlavnej cesty vzdialené približne tridsať metrov. Prechod cez trať vedie odbočením z hlavnej cesty miernym zrázom. ŽSR nevylučujú aj túto možnosť príčiny tragickej nehody. „Výhľadové podmienky sú však veľmi dobré z obidvoch strán,“ hovorí Pavlíková. Príčinu náhleho pohybu vozíka na železničné priecestie v čase príchodu vlaku polícia v súčasnosti vyšetruje. „Nakoľko išlo o elektrický vozík, nevylučujeme neopatrnosť, technickú závadu alebo aj zámer muža,“ skonštatovala. Po nehode bol rušňovodič vystriedaný a podrobený negatívnej dychovej skúške. Tragická nehoda aj v minulosti Už v minulosti prišlo na uvedenom priecestí k smrteľnej nehode. V auguste 2002 si zrážka manipulačného vlaku s osobným automobilom Škoda 120 vyžiadala dva ľudské životy. Vtedy prišlo k usmrteniu vodičky a spolujazdkyne. Podľa záverov vyšetrovania nehodu spôsobila vodička osobného auta. „Pri preverovaní nehody ŽSR konštatujú, že dané železničné priecestie spĺňa všetky normy a predpisy. Nie je dôvod zvyšovať stupeň zabezpečenia, výhľadové podmienky na prichádzajúci vlak sú najmenej päťsto metrov na obe strany,“ dodala Martina Pavlíková. Táto nehoda na železničnom priecestí je už v poradí siedmou od tragickej nehody v Polomke, pri ktorej zahynulo až dvanásť ľudí. Zhodou okolností železničné priecestie bolo taktiež zabezpečené iba výstražnými krížmi. (TB)