„Mesto Skalica malo pripravené všetky podklady na spustenie prevádzky v stanovenom termíne. Vyskytol sa však problém v časovom posune zo strany výrobcu. Z toho dôvodu sa realizácia posúva na prvý marec,“ uviedol zástupca mesta Skalica Ľudovít Barát. Autobusy pre mesto bude prevádzkovať spoločnosť Skand Skalica s.r.o. „Okrem približne polmesačného oneskorenia autobusov z dôvodov finančnej krízy výrobcu, by prevádzkovaniu autobusov nemalo snáď už nič brániť,“ uviedol riaditeľ autobusovej dopravy spoločnosti Skand Peter Samson. Rozdiel medzi vybraným cestovným a skutočnými nákladmi bude mesto vykrývať zo svojho rozpočtu. „V najhoršom prípade budeme každoročne doplácať približne 116 178 € (3, 5 milióna korún),“ spresnil Barát. MHD budepremávať v polhodinových intervaloch na úseku dlhom osem kilometrov. Linka bude svoju trasu začínať od obchodného centra MAX, v čase od šiestej hodiny rannej a končiť má krátko po desiatej hodine večernej. Na danom úseku sa počíta približne s trinástimi zástavkami. „Využijeme aj súčasné zastávky spoločnosti SKAND, kde sa zmení označenie. Zvyšné nástupišťa, bude potrebné doplniť,“ povedal Barát. Dva objednané autobusy značky Iveco, budú nízko podlažné s prepravnou kapacitou 25 miest. „Zníženú kapacitu autobusov sme zvolili, z hľadiska úzkych ciest v meste Skalica,“ povedal Samson. Rezervný autobus chce mesto využiť počas turistickej sezóny Druhý autobusmáslúžiť, ako rezervný. S týmto zámerom mesto nesúhlasí. „Autobus plánujeme využiť v rámci letnej turistickej sezóny. Premával by medzi Zlatníckou dolinou, alebo Baťovým kanálom, prípadne medzi inou turistickou lokalitou. Takýmto spôsobom, by sme dokázali znížiť stratu, ktorá vznikne s prevádzkovaním MHD,“ uviedol Barát. Cenový výmer je predbežne stanovený na 40 centov (12 korún) za celý lístok. Zvýhodnenie sa plánuje pre držitelov čipových kariet na ako aj pre dôchodcov a zdravotne postihnutých. Presné určenie cien sa schváli mestské zastupiteľstvo, naplánované na 12. februára. Mestskáhromadnádoprava s prepravou žiakov nepočíta „Autobusy budú špeciálne prispôsobené aj pre telesne postihnutých občanov a mamičky s kočíkmi,“ povedal Barát. Z tohto dôvodu linka nebude koncipovaná tak, aby vozila žiakov do školy. Slúžiť má najmä občanom z okrajových častí mesta, aby sa dostali bližšie k centru, na železničnú stanicu či do nákupných stredísk. Ľudia autobusom sa však do centra nedostanú, z dôvodu chránenia pamiatkovej zóny. TOMÁšBREHOVSKÝ