Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Vážny záujem ministra obchvat Senice urýchliť

l OBCHVAT SENICE JE SÚČASŤOU investície do komplexného prebudovania cesty za 4 a pol miliardy korún na 25-kilometrovom úseku medzi Trstínom a Senicou.

Odbremení tranzitnú dopravu
od Trnavy na Hodonín, či v smere
od diaľnice D1 pri Novom
Meste nad Váhom na diaľnicu
na južnej Morave. V stredu 11.
júna sa tejto investícii venovali
podpredseda Vlády Slovenskej
republiky Dušan Čaplovič a minister
dopravy, pôšt a telekomunikácií
Ľubomír Vážny na
pracovnom výjazde v Senici počas
rokovania so senickým primátorom
Ľubomírom Parízkom
a ďalšími do výstavby zainteresovanými.
Od tranzitnej dopravy by
mohla byť Senica odbremenená
do roku 2013 až 2014.Prvá časť
cestného obchvatu v dĺžke jedného
kilometra by mala získať
do jesene 2009 stavebné povolenie.
Isté otázniky podľa ministra
zatiaľ vznikli pri majetkoprávnej
príprave. V trase budúcej
cesty je zatiaľ 20 percent vysporiadaných
a 80 percent nevysporiadaných
pozemkov.
Šéf rezortu dopravy ocenil
pomocnú ruku samosprávy pri
riešení tohto problému. Mesto
Senica sa rozhodlo „presvedčiť a
vplývať na mieste štruktúry tak,
aby sa cesta pohla.“
Po jeseni 2009, ak sa podarí
získať stavebné povolenie, sa v
priebehu štyroch mesiacov má
súťažou vybrať dodávateľ stavby,
ktorú by podľa ministra Ľ.
Vážneho mohli realizovať za
9-10 mesiacov cez letnú sezónu
2010.
Podpredseda Vlády SR Dušan
Čaplovič uvítal, že minister dopravy
sa s ťaživým problémom
Senice „dopravnými zápchami“
zoznámil osobne a chce „Senici
pomôcť.“
V cenách roku 2006 je hodnota
investícií do dopravnej infraštruktúry
medzi Trstínom a Senicou
4 a pol miliardy korún, z
toho pri obchvate Senice niečo
viac ako miliarda korún.
Primátor Senice Ľubomír Parízek
návštevu ministra Vážneho,
označil za „svetielko na
konci tunela“ a jeden z prvých
impulzov pre to, aby sa stavba
obchvatu dostala do života.
Mesto žiada rezort dopravy
preklasifikovať mestskú cestu
ako súčasť priemyselného parku
v oblasti s individuálnou bytovou
výstavbou na cestu druhej
triedy, na čo treba rezortný súhlas.
Ak cesta podmienkami vyhovie,
nič preklasifikovaniu
podľa ministra nebráni. Tranzitujúcu
dopravu Senicou v trase
obchvatu ako prvé môžu odbremeniť
investície do krátkych
kilometrových úsekov od križovatky
na Hlboké k priemyselnému
parku a od kruhovej križovatky
pri Tesco smerom cez
Párovce k tlačiarni Durlák a veterinárnej
nemocnici v Čáčove
(50-60 miliónov korún).
Nepomohliby PPP projekty?
Na otázku za redakciu MY - Týždenníka
pre Záhorie, či by pri
nedostatku financií nepomohlo
riešiť aj senický obchvat verejno-
súkromné partnerstvo v
rámci PPP projektov, minister
dopravy, pôšt a telekomunikácií
Ľubomír Vážny uviedol:
- Táto časť je nahrubo niečo viac
ako miliarda. Finacovaná bude
len zo štátneho rozpočtu cez
Slovenskú správu ciest. Úprimne
poviem, že toto je malý rozsah
na PPP projekty. A jednoducho
nenašli by sme preň partnerov.
S projektami je toľko prácwe,
že sa neoplatí takýto malý
rozsah asi robiť. lebo to je obrovské
kvantum roboty z hľadiska
technického, legislatívneho,
obchodbného a platobného mechanizmu.
Tam je toho strašne
veľa.
Uviedol pri návšteve Senice minister
dopravy Ľubomír Vážny,
a vyjadril spokojnosť s ambíciou
senickej samosprávy, spoločné
aktivity pri riešení dopravnej
infraštruktúry urýchľovať.
MILANSOUKUP

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 071
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 651
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 777
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 146
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 866
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 586
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 989
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 812
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 176
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 133
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Senica má pripravených sedemnásť miest na plošné testovanie

Ide o rovnaký počet miest ako pri voľbách.

Prímestské autobusy v kraji začnú jazdiť v prázdninovom režime

Opatrenie je reakciou na zníženie mobility obyvateľstva.

ilustračné foto.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?