So stúpajúcou životnou úrovňou
obyvateľstva sa zvyšuje aj počet
áut na cestách. Dopravné riešenie
väčšiny slovenských miest
už dnes nevyhovuje. Je to aj prípad
Malaciek, kde je hustota
premávky v centre mesta často
neúnosná a podľa všetkého sa situácia
bude ešte viac zhoršovať.
Samospráva má z toho dôvodu
medzi prioritami zahrnuté aj
budovanie obchvatov.
Primátorove rokovania s
Holcimoma inými
Iniciatívu v ostatnom čase vyvíja
primátor Jozef Ondrejka. Spýtali
sme sa ho na výsledky nedávneho
spoločného stretnutia:
„Cieľom bolo sformulovať spoločné
stanovisko dotknutých
obcí (Malacky a Rohožník) a spoločností
(Holcim Slovensko,
Baumit, Alas Slovakia), s ktorým
sme sa obrátili na predsedu Bratislavského
samosprávneho kraja
Vladimíra Bajana. Žiadame,
aby vyšší územný celok riešil zlú
dopravnú situáciu v úseku cesty
III. triedy Rohožník – Malacky
jej rekonštrukciou a rozšírením
a v katastroch Malaciek a Rohožníka
vybudovaním obchvatu.
Zároveň obchodné spoločnosti
deklarovali svoju pripravenosť
podieľať sa na rekonštrukcii
cesty."
Preťažená Záhorácka ulica
Nevyriešilo by to však dopravnú
zaťaženosť centra mesta. Na to
je potrebné vybudovať preložku
štátnej cesty 1/2, ktorá prechádza
Záhoráckou ulicou. Základom
úspechu je ale dostať sa do
takzvaného zásobníka projektov
a to sa Malackám zatiaľ nepodarilo.
Primátor Ondrejka: „Mesto
svoj postoj vyjadrilo v územnom
pláne – obchvaty sú jeho súčasťou.
Na ťahu sú správcovia komunikácií,
ktorí majú začať obchvaty
realizovať. Slovenská
správa ciest má však iné priority
a pre Malacky prostriedky nevyčlenila,"
uviedol primátor mesta.
Samospráva v ostatných rokoch
investovala značné množstvo
prostriedkov do estetických
úprav centra mesta, avšak Záhorácka
ulica nie je a kvôli prehustenej
premávke zrejme tak skoro
ani nebude miestom prechádzok
Malačanov. Na to je tam
príliš mnoho hluku a smogu.
MAREKBRNA