BSK reagoval a reaguje na každú
požiadavku starostu obce Vysoká
pri Morave a v rámci svojich možností
okamžite rieši danú problematiku
(údržba komunikácií, zabezpečenie
verejnej osobnej dopravy
- autobus, vlak). Riešenie
požiadaviek starostu obce bolo
predmetom viacerých spoločných
rokovaní za účasti zástupcov Slovak
lines, a.s., Železničnej spoločnosti
Slovensko, a.s., RCB, a.s.,
spoločnosti ASA Slovensko, a.s.,
starostov obcí Zohor, Záhorská
Ves a Vysoká pri Morave, členov
dopravnej komisie pri Obecnom
zastupiteľstve a predsedu komisie
pre výstavbu pri Obecnom zastupiteľstve.
Požiadavky obcí považujeme za
dobrý súčiniteľ pri spolupráci a pri
vylepšovaní regionálnej dopravy
v celom rozsahu. Nepodložené
tvrdenia, akými operuje aj pán
starosta Dvoran však pokladáme
za vrcholne neseriózne a nekorektné.
Pán starosta sám uvádza, že
obec má autobusové aj železničné
spojenie. Sme radi, že spomenul
oboje. Vedel by odpovedať na
otázku, koľké obce Bratislavského
kraja majú súbežne autobusovú a
vlakovú dopravu? Obec s 1920
obyvateľmi sa radí v BSK v tomto
smere k tým šťastnejším. Obidva
druhy dopravy nemá takmer 50
obcí, z toho napr. aj mesto Stupava,
Modra, Častá ....
Bratislavský kraj má odborníkmi
z oblasti dopravy vypracovaný
plán dopravnej obslužnosti,
ktorý sa postupne realizuje. Aj z
neho jednoznačne vyplýva, že
obec je obsluhovaná spojmi, ktoré
prekračujú základnú dopravnú
obslužnosť.
Všetky spoje sú hradené z finančných
zdrojov BSK, čo predstavovalo
len v roku 2007 čiastku
cca 123 mil. Sk, v čom je aj úhrada
prevádzky železničnej trati Zohor-
Vysoká pri Morave-Záhorská Ves
vo výške takmer 6 mil. Sk.
Obec má priame autobusové
spojenie na Bratislavu a Malacky
linkou č. 102418 Bratislava-Zohor-
Suchohrad-Malacky a železničné
spojenie do Zohora, ktorý je prestupovým
uzlom na smer Kúty,
Malacky a smer Bratislava. Táto
linka obsluhuje okrem Vysokej pri
Morave ďalších 10 obcí, preto nemožno
vyhovieť požiadavkám
jednej obce typu priamo do Malaciek
alebo Bratislavy, bez prestupovania.
Treba zabezpečovať dopravu
všetkým obciam, aj s ohľadom
na frekvenciu cestujúcich a
financovania nevyhnutných spojov
s nízkou alebo žiadnou rentabilitou.
Niekedy treba prestupovať kvôli
spojeniu, ale to je predsa úplne
bežné aj v Bratislave, aj inde na
Slovensku, pretože si to vyžadujú
ekonomické možnosti dopravcu a
objednávateľa. Tak isto je to aj v
prímestskej regionálnej doprave.
K celoštátnym zmenám ku dňu
9. 12. 2007 boli oslovené obecné a
mestské úrady so žiadosťou o pripomienky.
Zo strany Obecného
úradu Vysoká pri Morave nebola
zaslaná žiadna požiadavka. Napriek
tomu starosta kope do nás
cez médiá...
Náučný chodník pri rieke Morava
je súčasťou Moravskej cyklistickej
cesty a nachádza sa v katastri
obce Vysoká pri Morave. Jeho
správca AŠK Inter požiadal BSK o
pomoc pri jeho čistení, na čo sme
zareagovali a odstránili konáre,
kríky, nánosy blata a sprejazdnili
sme ho napriek tomu, že nám
chodník nepatrí. AŠK nám v mene
cykloturistov aj písomne poďakoval,
takže opäť ide o nepodložené
názory pána starostu. Takže pán
starosta opäť nekorektne útočí.
Bratislavský samosprávny kraj
má v oblasti Cestovného ruchu
pôsobnosť, ktorá mu vyplýva zo
zákona č.302/2001Z.z. o samospráve
vyšších územných celkov a jeho
ustanovení §4 písm. k) o koordinácii
rozvoja cestovného ruchu.
Prostredníctvom RRA Senec Pezinok
sme v rokoch 2005-2007 pripravili
a realizovali projekt „Cyklotrasy
bez hraníc“ - vytvorenie
Jednotného rámca budovania siete
cyklotrás pre
Slovensko–Rakúske pohraničné
oblasti s jeho zapracovaním do
Koncepcií rozvoja siete cyklotrás
na území BSK. Predmetná stratégia
bola schválená Zastupiteľstvom
BSK vo februári 2007 a stala
sa základným dokumentom pre
budovanie nových, resp. renováciu
existujúcich cyklotrás na
území nášho kraja. V pláne je
príprava projektovej dokumentácia
pre jednotlivé úseky cyklotrás,
ich renovácia (napr. zabezpečenie
miesta pre oddych, smetné koše,
voda a pod.). Celková dĺžka cyklotrás
podľa koncepcie v regióne je
cca 900 km.
Podľa nej je práve časť Moravskej
cyklistickej trasy objektom
nášho záujmu v pripravovanom
projekte Cyklomost, samozrejme
aj ďalšie na ňu nadväzujúce, resp.
tie, ktoré tvoria okruh cyklotrás s
napojením na rakúske cyklotrasy
cez most v DNV.
Všetky aktivity, požiadavky ako
i námety na zintenzívnenie spolupráce
v oblasti cestovného ruchu
budú vítané.
Regionálna samospráva je pomerne
mladou štruktúrou, ktorú
možno nie úplne pozná bežný
obyvateľ, predstaviteľ miestnej
samosprávy by však mal ovládať
jej opodstatnenie a kompetencie,
ktorých napĺňaním môže napomôcť
rozvoju celého regiónu. Svoje
povinnosti a kompetencie má aj
obec. Spolupráca týchto dvoch
článkov samosprávy by mala spočívať
vo vzájomnom dopĺňaní sa a
jej napredovaniu určite nepomôže
nekorektné, nepravdivé, ničím
nepodložené a hanlivé vyjadrovanie
zo strany pána starostu. BSK
ubezpečuje obyvateľov celého
Bratislavského kraja, aj obyvateľov
obce Vysoká pri Morave, že v
rámci svojich kompetencií robí
všetko pre rozvoj celého regiónu
aj s ohľadom na potreby jednotlivých
miest, obcí ako aj samotných
obyvateľov.
MILKAPODMAJERSKÁ