Mal šťastie či talent, no umiestňoval
sa na popredných miestach,
hoci závodil i s vekovo staršími
a skúsenejšími chlapcami.
Také boli športové začiatky dnes
už 25 - ročného automobilového
pretekára Miroslava Horňáka zo
Skalice. Asi to boli prvé víťazstvá,
ktoré ho „predurčili“, aby si obľúbil
motorizmus. Po minikárach
úspešne pokračoval na motokáre
a po nich na automobiloch. Na
verejnom priestranstve, na cestách
však mohol jazdiť až po dovŕšení
18 rokov.
V uplynulých dňoch Miroslav
Horňák spolu so svojím tímom
AMK Skalica zhodnotili vlaňajšiu
úspešnú sezónu na medzinárodných
pretekoch a zároveň hovorili
o pripravenosti na blížiacu sa
sezónu 2008.
Hodnotenie vlaňajšej sezóny
dopadlo k spokojnosti samotného
špičkového pretekára i celého
tímu. Miro sa svojou húževnatosťou
vypracoval na špičkového
slovenského pretekára, ktorému
sa naskytla jedinečná príležitosť
už v blížiacej sezóne sa predstaviť
v bojoch o svetové body v
šampionáte FIA GT. Vo vlaňajšej
sezóne si na Masarykovom okruhu
v Brne vybojoval 1. miesto v
kategórii G2 na medzinárodnom
preteku FIA GT. Tento úspech
dosiahol v spolupráci s tímom
ARC Bratislava a spolujazdcom
Mirom Konôpkom na vozidle Sallen
S7R. Spoločne sa tiež zúčastnili
na 24 hodinovkách v japonskom
Tokachi a malajzkom Sepangu.
V druhej polovici apríla začína
pre Mira Horňáka nová sezóna,
ktorá bude ešte náročnejšou, ako
tá vlaňajšia.
Aké sú ciele pre sezónu 2008?
- V spolupráci so slovenským
tímom ARC Bratislava chceme
absolvovať seriál vytrvalostných
pretekov Majstrovstiev Slovenska
s vozidlom Porsche 911 GT3
RS v posádke s Mirom Konôpkom
a zabojovať o titul absolútneho
Majstra Slovenska pre rok 2008.
Zároveň pripraviť pre juniorskú
posádku dve vozidlá Renault Clio
RS. Absolvovať celý seriál M - SR,
MM - ČR a M - CEZ, čo je sedem
pretekov v Maďarsku, Poľsku,
Česku, Slovensku, Chorvátsku a
dva preteky v Brne a opäť zabojovať
o titul majstra SR v triede do
2000 ccm. Hlavným cieľom bude
dobre obstáť v najprestížnejšej
súťaži, ktorou je šampionát FIA
GT. Tento šampionát pozostáva z
9 pretekov. Rád by som absolvoval
aspoň dva až tri preteky a zúčastniť
sa ako testovací pilot tímu
ARC Bratislava.
Aké je materiálne a technické
zázemie pretekov pre rok
2008?
- Materiálne a technické zázemie
v plnom rozsahu zabezpečujú
tímy ARC Bratislava v spolupráci
s materiálnym a technickým
vybavením AMK Skalica,
vrátane tímu mechanikov, servisným
a kondično-rehabilitačným
zázemím. Pripravené máme
dva špeciálne upravené prepravné
kamióny a tri športové
vozidlá: Sallen S7R, Porsche 911
GT3 RS a Renault Clio RS. Pretekárska
sezóna trvá od apríla do
októbra. Šampionát FIA GT o svetové
body začína už 20. apríla
2008 v Silverstone v Anglicku,
ďalšie dva preteky budú v Taliansku
(18.5. a 21.6.). Ďalšie budú nasledovať
v Nemecku, Belgicku,
Rumunsku (Bukurešť), Česko
(Brno), v Nogáriu a v Zoldere.
Bude pre vás nastávajúca sezóna
rovnako úspešná ako tá
predchádzajúca?
- Veľa napovedia už prvé preteky
v Anglicku, ktorých by som
sa chcel zúčastniť. Verím v dobré
umiestnenie v samotných
pretekoch. Ak mi stroj vydrží,
trúfam si na umiestnenie medzi
prvými.
V týchto smelých plánoch
prajeme Mirovi Horňákovi z
AMK Skalica veľa úspechov.
DRAHOMÍRČERMÁK