Poslednú prekážku im však
stále vytvára železničné priecestie,
ktoré nie je nielen zmodernizované,
ale hlavne dokončené.
Malo sa dokončiť už v rámci
výstavby obchvatu, no doteraz
sa tak nestalo. Chodcom v bezpečnej
ceste do práce alebo z
nej bráni stĺp signalizačného
zariadenia, ktoré je umiestnené
uprostred chodníka. Preto
musia v čase špičky, ale aj mimo
nej, vchádzať na vozovku a
báť sa pritom o svoje zdravie.
Mestu sa takto riešený projekt
nepozdával od začiatku.
Investora stavby, Slovenskú
správu ciest, preto požiadalo,
aby jej realizáciu prehodnotil a
do projektu zapracoval aj výstavbu
prechodu pre chodcov.
„Je to jediný vstup do priemyselnej
zóny. Fabriky, ktoré sú
tam, tak zaplatili štátu miliardu
na daniach, no aby štát za
odplatu spravil niečo pre ich
zamestnancov, tak to radšej
nerieši,“ informoval nás primátor
Skalice Stanislav Chovanec.
„Od železníc požadujeme
chránené železničné priecestie
so závorami, ktoré by
zminimalizovalo čakanie na
únosnú mieru. A taktiež dokončenie
chodníka. Ale, akoby
hrach na stenu hádzal. Na
sťažnosti a požiadavky kompetentné
orgány nereagujú.“
Slovenská správa ciest problém
vyriešiť nemôže, pretože
by to vraj bolo klasifikované
ako neoprávnené vynaloženie
finančných prostriedkov.
Údajne je cesta vo vlastníctve
samosprávneho kraja. Železnice
na rekonštrukciu priecestia
dalo zamietavé stanovisko.
„Skalické fabriky zaplatili
štátu miliardu na daniach. V
tom nie sme „malí“. Ak sa však
má niečo vyriešiť, vtedy už
áno,“ skonštatoval primátor a
dodal, že bojovať budú aj naďalej.
Frekvencia vlakov na trati
Skalica – Kúty je minimálna.
Zamestnancom firiem v priemyselnej
zóne, ktorí do práce
chodia autom a nechcú zbytočne
stáť na priecestí, zatiaľ
nezostáva nič iné, len sa riadiť
aktuálnym cestovným poriadkom
železníc. Cyklisti a chodci
sa už naučili výstražné červené
svetlo ignorovať.
GABOKOPÚNEK