Malacky - Mestské úrady prešli za posledné desaťročie mnohými organizačnými a kompetenčnými zmenami. Svoje priniesol aj razantný nástup informačných technológií. Veď ešte nie tak dávno sa celá agenda mestských úradov spracúvala písaním, alebo nanajvýš na písacích strojoch. Súčasnosť si žiada pohotovo reagovať na veľké množstvo legislatívnych úprav, najmä s prihliadnutím na nové kompetencie samosprávy, ktoré štát odovzdal mestám a obciam.
Ďalšou výraznou zmenou bol transformačný proces, zakladanie príspevkových a rozpočtových organizácií. V súčasnosti sa situácia stabilizovala a mestský úrad je pri spracúvaní materiálov komplexne automatizovaný. Všetko prebieha cez integrovaný informačný systém. Podľa prednostu MsÚ v Malackách Dušana Vavrinca je vývoj nasmerovaný k možnosti získania certifikátu kvality.
Kým napríklad v roku 1994 MsÚ zamestnával 36 technicko-hospodárskych pracovníkov, v dnešnej dobe ich má už 66. Za posledné desaťročie si značné investície vyžiadalo najmä vybavenie úradu výpočtovou technikou. Tá je po istom čase morálne aj fyzicky zastaraná a treba ju opäť meniť. V tohtoročnom rozpočte položka na opravy a údržbu výpočtovej techniky predstavuje sumu 300-tisíc Sk. V roku 2007 sa počíta aj s vypracovaním projektu geografického informačného systému, na tento účel je vyhradených 500-tisíc. Ide zatiaľ len o projekt, samotný softvér si v ďalšom roku vyžiada až približne štyri milióny korún.
Vo výdavkovej oblasti úradu sú najväčšou položkou mzdy zamestnancov a odvody. Pre verejnú správu aj volených predstaviteľov je na tento rok vyčlenených rovných dvadsať miliónov.
Ďalšou významnou položkou sú prostriedky pre kofinancovanie grantov. Na rok 2007 je na tento účel určených sedem miliónov.
Náklady na energie sa po presťahovaní do budovy na Radlinského ulici minimálne zdvojnásobili. Ročne si vyžiadajú štyri milióny.
Autopark mestského úradu tvoria tri motorové vozidlá. Pre sekretariát prednostu, pre referentov a jedno určené pre primátora. Ten má mimo iného aj nárok na vlastného vodiča. Vozidlá boli pred tromi rokmi zakúpené formou leasingu. Podľa vyjadrenia prednostu niekedy ich počet nestačí, v budúcnosti nie je preto vylúčená kúpa ďalšieho. Vozidlá, okrem primátorovho, v súčasnosti nie sú garážované kvôli kapacitným problémom skladov, v garážach je namiesto áut umiestnená tribúna.
Podľa prednostu k zneužitiu služobných áut zamestnancami úradu zatiaľ nedošlo. A to vykonáva Dušan Vavrinec funkciu prednostu už vyše trinásť rokov. Nebol hlásený ani jeden prípad, že by niekto videl zamestnancov využívať služobné vozidlo na súkromné účely.
Niektorí pracovníci MsÚ majú k dispozícii aj služobné mobilné telefóny. Celkovo pätnásť mobilných telefónov využívajú projektoví manažéri a vedúci jednotlivých oddelení. Napriek plusovému hospodárskemu výsledku v roku 2006 a plánovanému prebytkovému rozpočtu mesta v roku 2007 začali na úrade od 1. 1. 2007 platiť úsporné opatrenia. Týkajú sa aj používania služobných mobilných telefónov, ktoré slúžia na plnenie pracovných povinností a operatívne spojenie pri práci v teréne. Príkazom primátora boli stanovené limity pre jednotlivé kategórie zamestnancov: referenti 600 Sk, manažéri 1000 Sk, funkcionári mesta 2000 Sk, primátor mesta bez obmedzenia. Pri prekročení limitu alebo pri zistení súkromných hovorov bude užívateľ mobilného telefónu povinný uhradiť stanovenú sumu v pokladni MsÚ.
Náklady na prevádzku mobilných telefónov spolu s nákladmi na pevné linky a GSM bránou sú v rámci rozpočtu mesta v kapitole verejná správa – komunikačné náklady. V minulom roku boli na túto kapitolu rozpočtované prostriedky vo výške 950-tisíc Sk a skutočnosť čerpania predstavovala 889-tisíc Sk (93 %). Z tejto sumy boli celkové náklady na prevádzku a užívanie služobných mobilných telefónov 351-tisíc Sk.
Náklady na pohonné hmoty a údržbu troch služobných automobilov sú v rámci rozpočtu mesta súčasťou kapitoly verejná správa–doprava. V minulom roku boli na túto kapitolu rozpočtované prostriedky vo výške 350-tisíc Sk a skutočnosť čerpania predstavovala 305-tisíc Sk (87 %). Z tejto sumy boli celkové náklady na pohonné hmoty troch služobných vozidiel 197-tisíc Sk.
MAREKBRNA