Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Logistikou celý výrobný kolobeh začína i končí

Andrej Ravas pracuje v spoločnosti Delphi Slovensko od jej vzniku na oddelení logistiky. Postupne sa vypracoval až na funkciu riaditeľa tohto oddelenia. Po štúdiu na senickom gymnáziu absolvoval Materiálovo-technologickú fakultu STU v Trnave. Má 31 rokov

Pod pojmom logistika si možno predstaviť viacero skĺbených pracovných procesov, ktoré treba vykonať pre zabezpečenie výroby v danom podniku. V spoločnosti Delphi Slovensko má oddelenie logistiky na starosti plánovanie zákaziek odberateľom, plánovanie a riadenie materiálových zásob, ich skladovanie a následnú expedíciu hotových zväzkov k zákazníkom. „Úlohou logistiky je prijať objednávku od zákazníka, objednať k nej materiál a vyviezť hotový káblový zväzok zákazníkovi,“ hovorí Andrej Ravas. „Našim krédom je predčiť očakávania zákazníka a stať sa jeho najlepším dodávateľom. Tým sa riadi nielen oddelenie logistiky ale aj celá firma.“
Široké spektrum výroby komponentov pre automobilky Volkswagen, Daimler Chrysler, Mercedes, Škoda či Audi zabezpečuje pre senickú spoločnosť Delphi dostatok zákaziek aj v budúcnosti. Pre spokojnosť odberateľov však musí vyrábať káblové zväzky v požadovanej kvalite, množstve a čase.
„Logistika je špecifická tým, že sa tu celý výrobný kolobeh začína i končí. Sme podporným oddelením výroby v rámci spoločnosti Delphi, v ktorom v súčasnosti pracuje 124 ľudí. Menšia časť z nich pracuje ako disponenti – plánovači výroby a dodávok materiálu, niekoľko ľudí má na starosti administratívu a takmer sto zamestnancov sa zaoberá príjmom materiálu, jeho skladovaním, výdajom do výroby a prípravou k expedícii.
Tento počet pracovníkov vyplýva z nutnosti. Každý materiál musí byť prijatý, uskladnený, vydaný a každý zákazník musí byť uspokojený hotovými káblovými zväzkami a aj informačne. Aktuálne máme viac ako tritisíc komponentov, ktoré odoberáme od približne 120 dodávateľov pre našu výrobu v Senici i výrobu vo Vrábľoch, ktorú v rámci logistiky zásobujeme.“
Splnenie všetkých požiadaviek zákazníkov si vyžaduje vysoké pracovné nasadenie. Z neho neraz vznikajú stresové situácie, pretože sklamanie zákazníka by poškodilo dobré meno spoločnosti. „Stres na logistike je už daný nutnosťou zabezpečiť samotnú výrobu káblových zväzkov materiálom. V prípade, že má dodávateľ komponentu nejaký problém, musíme ho vyriešiť. Na druhej strane môžu nastať technické problémy aj v samotnej výrobe. Vtedy sa musíme so zákazníkom dohodnúť o zmenách v zaslaní dodávky a zabezpečiť všetko tak, aby sa nezastavila výroba. Táto komunikácia nie je vždy jednoduchá a niekedy je adrenalín dosť vysoko. Na druhej strane sa však dokážeme spoločne vyventilovať na nepravidelných posedeniach, v rámci ktorých utužujeme nielen kolektív ale aj kondíciu. Aj preto sme veľmi dobrý kolektív.“
Celý náročný proces začína u už spomínaných materiálových disponentov, ktorí majú na starosti komunikáciu s dodávateľmi jednotlivých komponentov do výroby. „Prvoradou úlohou týchto materiálových disponentov je zabezpečiť dodávky tak, aby sa naša výroba nezastavila. Hoci sa snažíme mať optimálne zásoby na sklade, občas vznikajú problémy s dodávkami materiálov. Úlohou disponentov, ich supervisorov a neraz aj mojou je zabezpečiť, aby sa problém s dodávateľom vyriešil a neohrozili tak nielen našu výrobu.
Materiálové plány vychádzajú z objednávok našich zákazníkov. Nie sú to náhodné objednávky, všetko prebieha automaticky v našom informačnom systéme, kde prijmeme objednávku od zákazníka, spracujeme ju a naplánujeme dodávku materiálu.
Keď materiál príde, uskladní sa. O to sa stará ďalšie oddelenie logistiky, ktoré sa zaoberá dopravou materiálov k nám, ich uskladnením a výdajom do výroby. O to sa starajú skladníci, zásobovači na linky a takisto pracovníci, ktorí zvážajú hotové zväzky z výroby do skladu.
Dôležitou úlohou logistiky je prijímanie zákaziek odberateľov, plánovanie výroby a zabezpečenie výroby podľa dodacích lehôt. Denne kontrolujeme, či výroba dodržiava plány. Vyhodnocuje sa, či bol plán splnený, a ak nie, hľadajú sa príčiny, pre aké problémy plán splnený nebol. Ak nastane kritický problém, musí naň reagovať nielen výroba, ale aj ostatné podporné oddelenia. Zatiaľ však plnenie plánov zvládame, hoci máme nové projekty, kde ešte len výroba nabieha. V každom prípade je našou prvoradou úlohou zabezpečiť zákazníkovi to čo si objednal v požadovanom množstve, kvalite a čase.“
Sledovanie zákazníckych potrieb sa deje v Delphi dennodenne. Stáva sa však, že zákazník zavolá a zmení termín dodania objednávky. Väčšinou ho skráti a vtedy treba riešiť viacero problémov. No aj tie sa po vzájomnej dohode so zákazníkom vyriešia.
Špecifiká automobilového priemyslu sa však najčastejšie odzrkadľujú pri výrobe káblových zväzkov pre VW Colorado, ktorá je hlavným výrobným programom spoločnosti Delphi Slovensko.
„Tento výrobný proces prebieha v Just In Time produkcii, kde máme na dodanie káblových zväzkov od podania objednávky 16 hodinový termín. To znamená, že za tento čas musí byť objednávka vyrobená a dodaná do nášho skladu. Pre tento automobil vyrábame hlavný kokpitový zväzok, ktorý je najzložitejším káblovým zväzkom v automobile. Náročnosť tohto procesu vyplýva najmä z toho, že nevyrábame tieto zväzky na sklad, ale presne podľa požiadavky konečného odberateľa – majiteľa nového auta. Ten si totiž u dílera vyberá druh autorádia, klimatizácie či iných doplnkov, ktoré majú rozdielne sieťové pripojenia. Toto veľké špecifikum sťažuje výrobné podmienky, no zatiaľ sa nám nestalo, že by sme objednávky nedokázali nakoniec splniť.“
Gabo Kopúnek

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 061
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 107
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 858
  4. Po Slovensku na motorke 6 530
  5. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 6 288
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 914
  7. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 885
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 310
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 260
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 880
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Bude sa Senica po poslednom kole tešiť? Nemusí jej stačiť ani bod a môže jej stačiť i prehra.

Jediný gól strelili v druhom polčase. Gólovú prestrelku zažili v Žiline.


TASR 7 h
Dobré správy z MY

V tomto článku nájdete: Cukrovku úspešne liečia bez liekov. Obnovujú viac ako storočný zámok. Dva tipy na výlety s deťmi, nádherné fotky, ktoré dobyli svet a mnoho iného ;)


22 h

Covid automat pustí len 30 percent kapacity kúpaliska.


18. jún
Elektrické kolobežky Bolt v Bratislave.

Ľudia majú obavy z bezpečnosti na chodníkoch.


18. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?