Jedným z cieľov regionálnej dopravnej politiky Trnavského samosprávneho kraja je vybudovanie prepojenia jednotlivých okresných miest, priemyselných parkov, logistických centier a významných lokalít na jeho území kraja cestami I. triedy. „To by zabezpečilo rýchlejšiu, kvalitnejšiu a bezpečnejšiu prepravu tovaru a osôb medzi jednotlivými miestami, s kontinuálnym prepojením s mestami regiónov, ktoré s krajom susedia,“ hovorí podpredseda TTSK Zdenko Čambal, pod ktorého právomoci spadá aj dopravná politika kraja.
„Vzhľadom k tomu, že súčasná cestná dopravná infraštruktúra nespĺňa takéto potreby, musíme pristúpiť k pretransformovaniu súčasných ciest II. triedy na cesty I. triedy tak, aby spĺňali bezpečnostné parametre a vodičom poskytovali primeraný komfort jazdy. Ako jedno z možných riešení naplnenia tohto cieľa je pretriedenie určitých ciest II. triedy na cesty I. triedy, respektíve obojstranná zámena týchto ciest medzi TTSK a SSC Bratislava s následným prečíslovaním ciest a ich úsekov. Na náš podnet Slovenská správa ciest zadala vypracovať štúdiu na riešenie obchvatov mesta Senica, Jablonice a Trstína a riešenie úseku cesty I. triedy cez horský priechod Biela Hora a jej vplyv na životné prostredie.“
Poslanci na stredajšom zastupiteľstve TTSK schválili prepojenie mesta Hlohovec s Nitrou cestou I. triedy, čím sa vytvorí bezpečný dopravný koridor na trase hranica s ČR v Hodoníne a Nitra i prepojenie severu kraja s Novým Mestom n Váhom a prepojenie Dunajskej Stredy s Galantou, Veľkým Mederom a Šamorínom cestami I. triedy.
„Je jasné, že z prostriedkov, ktoré máme k dispozícii v rozpočte, nie je možné urobiť potrebný kvalitatívny skok v dopravnej sieti. Preto sme začali rokovať s Európskou investičnou bankou o poskytnutí úveru do jednej miliardy korún, ktorý nám pomôže v priebehu niekoľkých rokov skvalitniť pozemné dopravné siete. Schválenie predmetného úveru by bolo poslancom predložené ešte v prvej polovici roka 2007.“
Okrem povrchu ciest by sa z tohto objemu mali rekonštruovať aj nebezpečné križovatky na kruhové objazdy. Podľa slov Zdenka Čambala by sa po vzore Rakúska mali vytvárať kruhové objazdy aj na vjazdoch do obcí. „S ohľadom na vysokú nedisciplínovanosť vodičov a lepšiu bezpečnosť sa v budúcnosti takýmto krokom nevyhneme, hoci to nie je lacná záležitosť. Aj ten najjednoduchší kruhový objazd predstavuje investíciu niekoľko miliónov korún. Na druhej strane hodnota ľudského zdravia alebo života sa nedá merať peniazmi.“ - gak -
Čiernu stavbu zlegalizuje
schválená výmena pozemkov
Poslanci Trnavského samosprávneho kraja sa na svojom ostatnom zastupiteľstve venovali aj vzniknutému problému s nelegálnym zabratím pozemkov súčasného ministra pôdohospodárstva Miroslava Jureňu vedením SOU elektrotechnického v Gbeloch. To totiž bez predchádzajúceho vysporiadania pozemkov na nich vybudovalo ihrisko s umelým povrchom.
Vedenie SOUE Gbely požiadalo o zmluvný prevod nehnuteľnosti formou zámeny pozemkov bez finančného vyrovnania. Dôvodom navrhovanej zámeny bolo vysporiadanie majetkovo-právnych vzťahov za účelom zlegalizovania stavby ihriska. Časť stavby ihriska bola neoprávnene realizovaná ešte za župana Petra Tomečka na cudzom pozemku bez súhlasu vlastníka tohto pozemku, bez súhlasu TTSK a bez stavebného povolenia.
V záujme legalizácie stavby ihriska minister Jureňa ústretovo a veľkoryso ponúkol, že tento pozemok zamení za pozemok nachádzajúci sa v blízkosti jeho pozemku.
Zodpovednosť za porušenie zákonov bude niesť vedenie školy. Podľa našich informácií bude riaditeľ školy z funkcie odvolaný.
- gak-