Polročné vysvedčenia sú rozdané. Niekomu priniesli radosť, inde bol v rodine krik – podľa výsledkov a očakávaní. Vo všeobecnosti platí, že „polrok“ sa ešte väčšinou neberie tragicky, ak sa dačo nevydarí, dá sa to na koncoročnom vysvedčení vylepšiť. Nás však zaujímal vývoj žiackeho prospechu a správania oproti minulému školskému roku na senických školách.
Základná škola V.P. Tótha uzavrela polrok s rovnakými radosťami aj starosťami ako koniec uplynulého školského roka, vypuklé problémy tam neevidujú.
Riaditeľ Základnej školy Komenského Krzysztof Siwiec sa vyjadril, že v tomto školskom roku nezaregistroval zhoršenie prospechu alebo správania žiakov, výkyvy k horšiemu však boli v minulom. V škole sa vyskytli niektoré vážnejšie poruchy správania.
Mária Radičová, riaditeľka Základnej školy Sadová, vo všeobecnosti zhodnotila uplynulý polrok ako úspešný, určité zhoršenie prospechu sa prejavilo v siedmom ročníku, čo je ale prirodzeným javom – žiakom pribudol ďalší cudzí jazyk a aj učivo je podstatne náročnejšie ako v predchádzajúcich ročníkoch. Ubúda žiakov so samými jednotkami, čo je podľa M. Radičovej spôsobené kryštalizovaním a diferencovaním záujmov žiakov. Častokrát majú niekoľko dvojok na vysvedčení práve veľmi inteligentné deti, ktoré navštevujú veľa krúžkov a venujú sa najmä mimoškolskej činnosti. Práve preto nie je vysvedčenie so samými jednotkami vždy ukazovateľom najúspešnejšieho žiaka, môže tiež signalizovať málo aktívneho. V škole však zaregistrovali aj niekoľko porúch správania.
Problémom nielen senických škôl sa stáva šikana. M. Radičová nám povedala, že v „jej“ škole je tento jav veľmi tvrdo postihovaný, nevyhýbajú sa ani spolupráci s políciou a sociálnymi kurátormi. Pretože táto téma je citlivá a vyžaduje si dôslednú analýzu, v budúcom čísle sa jej budeme venovať oveľa podrobnejšie. - en-