Téma týždňa

Ak začne sypať, budú sypať

Martin na bielom koni sa síce tohto roku trochu poponáhľal, ale situácia na cestách nášho regiónu zatiaľ nepripomína Aljašku. Čo však nie je, môže ešte byť. Stačí si spomenúť na minulú zimu a aj otrlejším motoristom sa spotí čelo. Nestačí totiž mať len kvalitné auto s vyhovujúcim „obutím“, dôležitý je aj stav ciest. Nad nimi sa totiž vznášať nedá. Preto životy, zdravie a majetok motoristov aj chodcov strážia posýpače a odhŕňače zimnnej údržby ciest. Inak povedané, ako sypú, tak jazdíme. Spokojní celkom iste nie sú vždy všetci, každý motorista má svoje predstavy o tom, ako by mala vyzerať cesta, po ktorej sa presúva, ale predsa len...
Zaujímalo nás, aká je situácia v strediskách údržby ciest v našom regióne. Môžeme očakávať dobre odhrnuté a bezpečné cesty a nemeškajúcu dopravu, alebo sa vyzbrojiť saňami?
Stredisko údržby ciest v Senici je spravované Vyšším územným celkom Trnava. Okrem pracoviska v Senici majú ďalšie v Holíči a v Sekuliach, aby pokrytie regiónu bolo čo najrozloženejšie. Ako nás informoval vedúci strediska Ing. Havel, chemický a zmiešaný posypový materiál majú zabezpečený v množstve 2000 ton pre Senicu, 1000 ton pre Holíč, 600 ton pre Sekule. Posypová soľ im prichádza priebežne, doteraz do Senice priviezli 151 ton, 63 ton do Holíča, 30 ton do Sekúľ. Zásoby sa budú postupne dopĺňať podľa potreby. Rovnako je pripravená aj strojová technika. V stredisku Senica je k dispozícii 7 posýpačov a jedna snehová fréza, 4 posýpače a jedna fréza sú v stredisku v Holíči, 3 posýpače slúžia v Sekuliach. Vo všetkých strediskách majú tiež po dvoch nakladačoch. V Senici v týchto dňoch očakávajú moderný nový posýpač značky Mercedes od TTSK.
Ako to vyzerá s údržbou jednotlivých úsekov? Podľa Ing. Havla boli problematické a prioritné úseky údržby pripomienkované poslancami TTSK – v prvom poradí je časť cesty Holíč – Kúty, Biela hora – Senica – Holíč, št. Hranica, Kúty - št. Hranica, cestný obchvat Skalice, Sobotište – Myjava. Najväčšie starosti im vzhľadom na terén robí už tradične úsek Jablonica – Biela hora a Sobotište – Majeričky. Okrem toho, že sú to pomerne strmé úseky, sú aj frekventované a svojím smerovaním veľmi dôležité. Každoročne práve tieto dva pomerne krátke úseky vyrábajú cestárom vrásky na tvárach. A nielen im. Motoristi denne jazdiaci v týchto terénoch, dobre vedia, čo tu môžu čakať. A ako je už zvykom, vinu za mizernú zjazdnosť pripisujú okrem počasia práve tým, čo sa o ňu majú starať.
Zdá sa však, že pracovníci údržby sú už na zimu pripravení a náhla snehová či ľadová nádielka by ich nemala zaskočiť.
Cesty v Malackom okrese má pod patronátom spoločnosť Regionálne cesty Bratislava. Pred začínajúcou zimou sme sa o podrobnostiach informovali u riaditeľa spoločnosti Ing. Dušana Štofu. Na tohtoročnú zimnú údržbu je všetko pripravené. Na zvládnutie ciest v okrese sú k dispozícii nasledovné mechanizmy: VSV - (viacúčelový sypač vozoviek 6t), VSV – 6 Škoda 706, Tatra 815, Mercedes Unimog U 400, U 1250, traktor s radlicou, snehová fréza, nakladače UN 053/1, 053/2, UNC 061. V tomto roku pribudol nový sypač. V Malackom okrese spoločnosť RCB udržiava spolu 225 km ciest 1., 2. a 3.triedy. Je medzi nimi aj cesta vo vojenskom pásme medzi Lakšárskou Novou Vsou a Plaveckým Mikulášom. V zime patria medzi najnebezpečnejšie úseky tie medzi Bratislavou a Malackami (61,585 km až 64,585 km), kde sa tvoria snehové jazyky, ďalej Lozorno – Kuchyňa, tam sa vytvárajú snehové záveje a je tam nedostatočné šírkové usporiadanie. Nebezpečný je aj úsek medzi Malackami a Záhorskou Vsou od 81.000 km po 82.000 km kvôli nebezpečnej zákrute a nedostatočnej šírke vozovky a tiež úsek medzi Gajarami a Veľkými Levármi od km 0,850 po 0,950. Cesta od Stupavy po Záhorskú Ves v km 1.000 – 4.000 je známa vytváraním závejov a snehových jazykov.
Medzi neudržiavané úseky patrí nevybudovaná prašná cesta zo Záhorskej Bystrice do Marianky, taktiež z Gajár po štátnu hranicu k hraničnému pásmu, od Doľán do Sološnice (nie je vybudovaná) a od Borinky po Košariská, ktorá je prašná, nevybudovaná.
Regionálne cesty Bratislava a.s. vznikla 1. 8. 2005 transformáciou rozpočtovej organizácie RCB. Jej cieľom je vykonávať údržbu, opravy ciest a mostov na území Bratislavského samosprávneho kraja (mimo územia hlavného mesta), ako aj ponúkať svoje kapacity obciam a mestám na území BSK. V tejto etape prechádzajú na novšie technológie a vzhľadom k prestarnutému strojovému parku je prvoradým cieľom do budúcnosti jeho obnova. Po ekonomickej stránke sa spoločnosť pohybuje údajne v kladných číslach. Tohtoročný rozpočet na zimnú údržbu je o tretinu vyšší ako na minuloročnú, takže na našich cestách by snehová nádielka šarapatu narobiť nemala. - en, mb -

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 381
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 985
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 381
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 221
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 815
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 753
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 478
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 670
  1. Milan Removčík: Poludnica
  2. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  3. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  4. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  5. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  6. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  7. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  8. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 099
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 028
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 209
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 973
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 201
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 950
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 752
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 373
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Liptov opäť ožije burácaním motorov a špičkovou leteckou show!


Marek Tkáč, primár fyziatricko-rehabilitačného oddelenia z Nemocnice AGEL v Bratislave.

Nadmerné pitie spôsobuje stratu minerálov.


Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Ide o špeciálne plávajúce vodné platformy.


TASR
  1. Milan Removčík: Poludnica
  2. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  3. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  4. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  5. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  6. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  7. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  8. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 099
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 028
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 209
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 973
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 201
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 950
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 752
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 373
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu