Delphi prechádza reštrukturalizáciou, hľadá zamestnancov

Marek Kolárik: Všetci ľudia majú svoju hodnotu a je dôležité nájsť pre nich taký druh práce, ktorá najviac vyhovuje ich schopnostiam.

Jedným z najväčších zamestnávateľov v regióne Záhorie a najväčším v meste Senica je spoločnosť Delphi Slovensko, ktorá v súčasnosti zamestnáva do dvetisíc zamestnancov. Spoločnosť v Senici pôsobí od roku 2001 a jej výrobný program je orientovaný na automobilový priemysel. V súčasnosti sa spoločnosť Delphi Slovensko pripravuje na viaceré zmeny, o ktorých sme sa porozprávali s jej riaditeľom Marekom Kolárikom.
Spoločnosť Delphi Slovensko sa zaoberá výrobou káblových zväzkov pre automobilový priemysel. Hoci značná časť výroby je orientovaná na bratislavský závod Volkswagen, plánuje spoločnosť rozšíriť svoju výrobu aj pre ďalšie dve veľké automobilky pôsobiace na Slovensku?
Spoločnosť Delphi na Slovensku dokončuje v tomto roku svoju reštrukturalizáciu a rozširovanie portfólia zákazníkov, ktoré bolo vynútené zmenami na trhu. Táto reštrukturalizácia bude v budúcom roku ukončená nárastom podielu nových zákazníkov na našom predaji. Samozrejme, ak chceme byť úspešní aj v budúcnosti, v horizonte niekoľkých rokov musíme udržať svoju konkurencie schopnosť v rámci dodávateľských firiem. To znamená, že potrebujeme aj naďalej pracovať na maximálnom využití našich doterajších priestorov, aby sme z nich vyťažili solídny objem výroby a samozrejme musíme pracovať aj na zvyšovaní efektivity. Ak tieto ciele budeme schopní napĺňať, tak máme veľmi dobré predpoklady čerpať ďalšie veľké zákazky v priebehu dvoch nasledujúcich rokov. Tie sú už naplánované pre Delphi Senica a v súčasnosti sa pripravujú riešenia, ako ich umiestniť priestorovo. Samozrejme, pre rozbeh týchto zákaziek musíme mať skonsolidované tímy pracovníkov a všetky podporné tímy, ktoré budú zvyšovať svoju profesionalitu tak, aby naša konkurencie schopnosť rástla.
Spoločnosť Delphi Slovensko už dnes zamestnáva do dvetisíc zamestnancov. Prejaví sa rozšírenie výroby aj na zvýšení už jestvujúceho počtu?
Zamestnanosť je v našom prípade limitovaná priestorom. V súčasnosti je závod priestorovo maximálne vyťažený a naša aktuálna zamestnanosť sa približuje k počtu dvetisíc zamestnancov. Takže maximum pre budúci rok je okolo 2200 zamestnancov. Hoci plánujeme, že naša efektivita vzrastie, nepredpokladám, že to vytvorí priestor pre zvyšovanie zamestnanosti nad toto číslo.
V súčasnosti hľadáme zamestnancov na rozšírenie našej aktuálnej výroby. Začiatkom budúceho roka na nové zákazky budeme hľadať zamestnancov na ich realizáciu. Nábory sa uskutočnia koncom tohto a začiatkom budúceho roka. Štart nových projektov predpokladáme v druhom a treťom štvrťroku 2008. Dovtedy budeme pracovať na súčasných projektoch.
V prvých rokoch existencie spoločnosti v Senici výrobu poznačovala značná fluktuácia zamestnancov, ktorí sa nedokázali prispôsobiť novým podmienkam, ktoré priniesla pásová výroba. Je naozaj práca v závode taká náročná?
Špecifikum práce v Delphi Slovensko je v tom, že musia spolupracovať pomerne veľké tímy na vytvorení jednotlivých výrobkov. To znamená, že je náročná na koordináciu jednotlivých zamestnancov a na ich riadenie. Vo výrobe máme niekoľko štruktúr riadenia ako riadenie tímov v ktorých je 15 až 30 ľudí, riadenie celých liniek, na ktorých pracuje do sto ľudí či riadenie celých zmien. Čo sa týka fyzickej náročnosti, tak to zaťaženie býva väčšinou lokálne. Predovšetkým je to práca rúk. Robili sme niekoľko výskumov s ľuďmi na ergonometriu a z ich výsledkov vyplýva, že zaťaženia sú len lokálneho charakteru a netrpí celý organizmus. Aby sme odstránili aj túto záťaž, snažíme sa ju eliminovať rotáciou pracovníkov v rámci výroby po určitom časovom období. Psychická záťaž je rovnaká ako v každom štandardnom podniku, ktorý od svojich zamestnancov vyžaduje dosahovanie cieľov na základe rozpracovania metód práce.
Určitá záťaž teda existuje. Ako sa ju spoločnosť snaží eliminovať pri tak vysokom počte zamestnancov?
Jedným zo spôsobov eliminácie je bohatý sociálny program spoločnosti. Na jednej strane zabezpečujeme a dotujeme zamestnancom závodné stravovanie a prepravu z okolitých obcí do zamestnania i domov. Na druhej strane začala spoločnosť po rozbehu výroby v Senici vytvárať sociálny fond, z ktorého v spolupráci so zástupcami zamestnancov financujeme aktivity slúžiace na regeneráciu našich zamestnancov. Tento program je veľmi rozsiahly a zahŕňa športové a kultúrne podujatia, dovolenkové pobyty pre zamestnancov. Väčšinou vo forme poskytovania poukazov, poprípade platenie vstupov na podujatia. Sociálny fond je tvorený vysoko nad rámec zákonom stanoveného minima.
Spoločnosť Delphi sa stala celosvetovým dodávateľom najrozmanitejších automobilových komponentov a systémov: od výroby zapaľovacích sviečok v roku 1908 až k súčasnej celosvetovej pozícii dodávateľa č. 2 v odbore diesel systémov, a od revolučného klimatizačného systému v roku 1954 k pokročilým HVAC systémom a k uvedeniu prvých, motorom poháňaných, posuvných dverí v trhovom segmente malých vozidiel v roku 2004. Medzinárodný koncern Delphi riadi svoju činnosť prostredníctvom sesterských spoločností a má riadiace centrá v Troyi, Mich., USA; Paríži, Tokiu a Sao Paule v Brazílii. Do roku 2004 Delphi zamestnávala približne 185 000 zamestnancov a pôsobí vo množstve vlastných výrobných objektoch, spoločných podnikoch, zákazníckych centrách a predajných mestách a technických centrách v rôznych krajinách sveta. 1. júna 2005 sa nástupcom J.T. Battenberga stal vo funkcii predsedu a generálneho riaditeľa Robert S. „Steve“ Miller. Práve vizía J.T.B. a jeho vedenie pomohlo k tomu, aby spoločnosť Delphi vyrástla na prednú globálu technologickú spoločnosť s rozmanitou zákazníckou základňou. Ako dcérska spoločnosť svetového komglomerátu General Motors je aj jedným z najväčších dodávateľov káblových zväzkov pre renomované automobilky – Ford, Opel, Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Peugeot, Renault, Citroen, Volvo, Lancia, Škoda a DC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

História závodu Delphi Slovensko s.r.o.
Výrobný závod Delphi Slovensko s.r.o. bol založený v máji roku 2001 ako spoločnosť s ručením obmedzeným so sídlom v Senici. Počas mesiacov október a november 2001 prebehli posledné dokončovacie práce na výrobnej hale na Čáčovskej ulici. Už v júli 2002 sa začína sériová výroba prvého projektu – VW/Porsche „Colorado“. Postupne pribúdali nasledovné projekty: jún 2004 - ŠKODA New Octavia Doors Project, marec 2005 - projekt AUDI A8, august 2005 - SOP – DaimlerChrysler 6 cylinder diesel - motorové zväzky, január 2006 - Škoda A4 – dvere, marec 2006 - DaimlerChrysler E class zväzky.
Celý výrobný proces aj s dodávkou pracuje na princípe just – in – time, trvá od 0 – 14 hod.(výroba zväzku) + 2 hod.(doprava). Maximálna dĺžka káblového zväzku je 13 metrov. Výrobok slúži na prenos elektrických impulzov vo vozidle a je jeho neoddeliteľnou súčasťou. Káblový zväzok je vyrábaný na formovacích doskách. V súvislosti s podnikateľskou činnosťou firma Delphi Slovensko využíva služby 150 dodávateľských firiem z regiónu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 009
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 590
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 508
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 472
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 971
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 778
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 218
  1. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  2. Eva Gallova: Pred koncom vojny nemecké velenie vybralo 23 budovy, ktoré zničia v Banskej Bystrici na námestí a priľahlých uliciach
  3. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  4. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  5. Eva Bachletová: Pre mamy
  6. Milan Buno: Čo keby ste si vybrali inak? Ako by potom vyzeral váš život? | 7 knižných tipov
  7. Radovan Čipka: Vnútený izolacionizmus alebo kam nás vedie vláda Róberta Tisa-Orbánsona
  8. Štefan Šturdzík: Pán Bartoška !!
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 505
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 947
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 569
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 900
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 11 393
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 266
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 045
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 162
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  2. Eva Gallova: Pred koncom vojny nemecké velenie vybralo 23 budovy, ktoré zničia v Banskej Bystrici na námestí a priľahlých uliciach
  3. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  4. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  5. Eva Bachletová: Pre mamy
  6. Milan Buno: Čo keby ste si vybrali inak? Ako by potom vyzeral váš život? | 7 knižných tipov
  7. Radovan Čipka: Vnútený izolacionizmus alebo kam nás vedie vláda Róberta Tisa-Orbánsona
  8. Štefan Šturdzík: Pán Bartoška !!
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 505
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 947
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 569
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 900
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 11 393
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 266
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 045
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 162
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu