Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard

Delphi prechádza reštrukturalizáciou, hľadá zamestnancov

Marek Kolárik: Všetci ľudia majú svoju hodnotu a je dôležité nájsť pre nich taký druh práce, ktorá najviac vyhovuje ich schopnostiam.

Jedným z najväčších zamestnávateľov v regióne Záhorie a najväčším v meste Senica je spoločnosť Delphi Slovensko, ktorá v súčasnosti zamestnáva do dvetisíc zamestnancov. Spoločnosť v Senici pôsobí od roku 2001 a jej výrobný program je orientovaný na automobilový priemysel. V súčasnosti sa spoločnosť Delphi Slovensko pripravuje na viaceré zmeny, o ktorých sme sa porozprávali s jej riaditeľom Marekom Kolárikom.
Spoločnosť Delphi Slovensko sa zaoberá výrobou káblových zväzkov pre automobilový priemysel. Hoci značná časť výroby je orientovaná na bratislavský závod Volkswagen, plánuje spoločnosť rozšíriť svoju výrobu aj pre ďalšie dve veľké automobilky pôsobiace na Slovensku?
Spoločnosť Delphi na Slovensku dokončuje v tomto roku svoju reštrukturalizáciu a rozširovanie portfólia zákazníkov, ktoré bolo vynútené zmenami na trhu. Táto reštrukturalizácia bude v budúcom roku ukončená nárastom podielu nových zákazníkov na našom predaji. Samozrejme, ak chceme byť úspešní aj v budúcnosti, v horizonte niekoľkých rokov musíme udržať svoju konkurencie schopnosť v rámci dodávateľských firiem. To znamená, že potrebujeme aj naďalej pracovať na maximálnom využití našich doterajších priestorov, aby sme z nich vyťažili solídny objem výroby a samozrejme musíme pracovať aj na zvyšovaní efektivity. Ak tieto ciele budeme schopní napĺňať, tak máme veľmi dobré predpoklady čerpať ďalšie veľké zákazky v priebehu dvoch nasledujúcich rokov. Tie sú už naplánované pre Delphi Senica a v súčasnosti sa pripravujú riešenia, ako ich umiestniť priestorovo. Samozrejme, pre rozbeh týchto zákaziek musíme mať skonsolidované tímy pracovníkov a všetky podporné tímy, ktoré budú zvyšovať svoju profesionalitu tak, aby naša konkurencie schopnosť rástla.
Spoločnosť Delphi Slovensko už dnes zamestnáva do dvetisíc zamestnancov. Prejaví sa rozšírenie výroby aj na zvýšení už jestvujúceho počtu?
Zamestnanosť je v našom prípade limitovaná priestorom. V súčasnosti je závod priestorovo maximálne vyťažený a naša aktuálna zamestnanosť sa približuje k počtu dvetisíc zamestnancov. Takže maximum pre budúci rok je okolo 2200 zamestnancov. Hoci plánujeme, že naša efektivita vzrastie, nepredpokladám, že to vytvorí priestor pre zvyšovanie zamestnanosti nad toto číslo.
V súčasnosti hľadáme zamestnancov na rozšírenie našej aktuálnej výroby. Začiatkom budúceho roka na nové zákazky budeme hľadať zamestnancov na ich realizáciu. Nábory sa uskutočnia koncom tohto a začiatkom budúceho roka. Štart nových projektov predpokladáme v druhom a treťom štvrťroku 2008. Dovtedy budeme pracovať na súčasných projektoch.
V prvých rokoch existencie spoločnosti v Senici výrobu poznačovala značná fluktuácia zamestnancov, ktorí sa nedokázali prispôsobiť novým podmienkam, ktoré priniesla pásová výroba. Je naozaj práca v závode taká náročná?
Špecifikum práce v Delphi Slovensko je v tom, že musia spolupracovať pomerne veľké tímy na vytvorení jednotlivých výrobkov. To znamená, že je náročná na koordináciu jednotlivých zamestnancov a na ich riadenie. Vo výrobe máme niekoľko štruktúr riadenia ako riadenie tímov v ktorých je 15 až 30 ľudí, riadenie celých liniek, na ktorých pracuje do sto ľudí či riadenie celých zmien. Čo sa týka fyzickej náročnosti, tak to zaťaženie býva väčšinou lokálne. Predovšetkým je to práca rúk. Robili sme niekoľko výskumov s ľuďmi na ergonometriu a z ich výsledkov vyplýva, že zaťaženia sú len lokálneho charakteru a netrpí celý organizmus. Aby sme odstránili aj túto záťaž, snažíme sa ju eliminovať rotáciou pracovníkov v rámci výroby po určitom časovom období. Psychická záťaž je rovnaká ako v každom štandardnom podniku, ktorý od svojich zamestnancov vyžaduje dosahovanie cieľov na základe rozpracovania metód práce.
Určitá záťaž teda existuje. Ako sa ju spoločnosť snaží eliminovať pri tak vysokom počte zamestnancov?
Jedným zo spôsobov eliminácie je bohatý sociálny program spoločnosti. Na jednej strane zabezpečujeme a dotujeme zamestnancom závodné stravovanie a prepravu z okolitých obcí do zamestnania i domov. Na druhej strane začala spoločnosť po rozbehu výroby v Senici vytvárať sociálny fond, z ktorého v spolupráci so zástupcami zamestnancov financujeme aktivity slúžiace na regeneráciu našich zamestnancov. Tento program je veľmi rozsiahly a zahŕňa športové a kultúrne podujatia, dovolenkové pobyty pre zamestnancov. Väčšinou vo forme poskytovania poukazov, poprípade platenie vstupov na podujatia. Sociálny fond je tvorený vysoko nad rámec zákonom stanoveného minima.
Spoločnosť Delphi sa stala celosvetovým dodávateľom najrozmanitejších automobilových komponentov a systémov: od výroby zapaľovacích sviečok v roku 1908 až k súčasnej celosvetovej pozícii dodávateľa č. 2 v odbore diesel systémov, a od revolučného klimatizačného systému v roku 1954 k pokročilým HVAC systémom a k uvedeniu prvých, motorom poháňaných, posuvných dverí v trhovom segmente malých vozidiel v roku 2004. Medzinárodný koncern Delphi riadi svoju činnosť prostredníctvom sesterských spoločností a má riadiace centrá v Troyi, Mich., USA; Paríži, Tokiu a Sao Paule v Brazílii. Do roku 2004 Delphi zamestnávala približne 185 000 zamestnancov a pôsobí vo množstve vlastných výrobných objektoch, spoločných podnikoch, zákazníckych centrách a predajných mestách a technických centrách v rôznych krajinách sveta. 1. júna 2005 sa nástupcom J.T. Battenberga stal vo funkcii predsedu a generálneho riaditeľa Robert S. „Steve“ Miller. Práve vizía J.T.B. a jeho vedenie pomohlo k tomu, aby spoločnosť Delphi vyrástla na prednú globálu technologickú spoločnosť s rozmanitou zákazníckou základňou. Ako dcérska spoločnosť svetového komglomerátu General Motors je aj jedným z najväčších dodávateľov káblových zväzkov pre renomované automobilky – Ford, Opel, Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Peugeot, Renault, Citroen, Volvo, Lancia, Škoda a DC.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

História závodu Delphi Slovensko s.r.o.
Výrobný závod Delphi Slovensko s.r.o. bol založený v máji roku 2001 ako spoločnosť s ručením obmedzeným so sídlom v Senici. Počas mesiacov október a november 2001 prebehli posledné dokončovacie práce na výrobnej hale na Čáčovskej ulici. Už v júli 2002 sa začína sériová výroba prvého projektu – VW/Porsche „Colorado“. Postupne pribúdali nasledovné projekty: jún 2004 - ŠKODA New Octavia Doors Project, marec 2005 - projekt AUDI A8, august 2005 - SOP – DaimlerChrysler 6 cylinder diesel - motorové zväzky, január 2006 - Škoda A4 – dvere, marec 2006 - DaimlerChrysler E class zväzky.
Celý výrobný proces aj s dodávkou pracuje na princípe just – in – time, trvá od 0 – 14 hod.(výroba zväzku) + 2 hod.(doprava). Maximálna dĺžka káblového zväzku je 13 metrov. Výrobok slúži na prenos elektrických impulzov vo vozidle a je jeho neoddeliteľnou súčasťou. Káblový zväzok je vyrábaný na formovacích doskách. V súvislosti s podnikateľskou činnosťou firma Delphi Slovensko využíva služby 150 dodávateľských firiem z regiónu.

Najčítanejšie na My Záhorie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 407
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 156
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 748
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 872
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 261
  6. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 147
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 038
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 848

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Novinári SME sú Sorosovou čriedou prasiat".
  2. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 2.
  3. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  4. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  5. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  6. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  7. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  8. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 13 145
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 10 632
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 9 031
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 291
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 488
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 857
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 084
  8. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 4 680
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Lovec hradov Lukáš maleček na hrade Kreuzenstein v Rakúsku.

Navštívte pamiatky v blízkom okolí Slovenska.


3 h
Polícia už páchateľa zadržala.

Polícia prípad naďalej vyšetruje.


a 1 ďalší 6 h
Slavomír Buraj bol konateľom zasklievacej firmy, zákazníkov obral o približne 300 000 eur.

Podnikateľ mal v čase vzatia do väzby podmienku.


7 h

Určite ste už boli na nejakom teambuildingu, kde sa vám buď páčilo alebo veľmi nie. Záleží to od viacerých faktorov, ktoré musia do seba zapadnúť.


12 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Medzi Kriváňom a Mýtnou je aktuálne najviac stavebnej techniky na Slovensku.


7. jún

Z mesta uviedli, že na "túto iniciatívu skupiny občanov" nebudú reagovať.


TASR 9 h

Pri čine ho prichytil príslušník SBS služby.


6. jún

Opel zrejme dostal na mokrej ceste šmyk.


9 h

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Novinári SME sú Sorosovou čriedou prasiat".
  2. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 2.
  3. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  4. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  5. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  6. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  7. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  8. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 13 145
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 10 632
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 9 031
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 291
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 488
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 857
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 084
  8. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 4 680
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu