Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Delphi prechádza reštrukturalizáciou, hľadá zamestnancov

Marek Kolárik: Všetci ľudia majú svoju hodnotu a je dôležité nájsť pre nich taký druh práce, ktorá najviac vyhovuje ich schopnostiam.

Jedným z najväčších zamestnávateľov v regióne Záhorie a najväčším v meste Senica je spoločnosť Delphi Slovensko, ktorá v súčasnosti zamestnáva do dvetisíc zamestnancov. Spoločnosť v Senici pôsobí od roku 2001 a jej výrobný program je orientovaný na automobilový priemysel. V súčasnosti sa spoločnosť Delphi Slovensko pripravuje na viaceré zmeny, o ktorých sme sa porozprávali s jej riaditeľom Marekom Kolárikom.
Spoločnosť Delphi Slovensko sa zaoberá výrobou káblových zväzkov pre automobilový priemysel. Hoci značná časť výroby je orientovaná na bratislavský závod Volkswagen, plánuje spoločnosť rozšíriť svoju výrobu aj pre ďalšie dve veľké automobilky pôsobiace na Slovensku?
Spoločnosť Delphi na Slovensku dokončuje v tomto roku svoju reštrukturalizáciu a rozširovanie portfólia zákazníkov, ktoré bolo vynútené zmenami na trhu. Táto reštrukturalizácia bude v budúcom roku ukončená nárastom podielu nových zákazníkov na našom predaji. Samozrejme, ak chceme byť úspešní aj v budúcnosti, v horizonte niekoľkých rokov musíme udržať svoju konkurencie schopnosť v rámci dodávateľských firiem. To znamená, že potrebujeme aj naďalej pracovať na maximálnom využití našich doterajších priestorov, aby sme z nich vyťažili solídny objem výroby a samozrejme musíme pracovať aj na zvyšovaní efektivity. Ak tieto ciele budeme schopní napĺňať, tak máme veľmi dobré predpoklady čerpať ďalšie veľké zákazky v priebehu dvoch nasledujúcich rokov. Tie sú už naplánované pre Delphi Senica a v súčasnosti sa pripravujú riešenia, ako ich umiestniť priestorovo. Samozrejme, pre rozbeh týchto zákaziek musíme mať skonsolidované tímy pracovníkov a všetky podporné tímy, ktoré budú zvyšovať svoju profesionalitu tak, aby naša konkurencie schopnosť rástla.
Spoločnosť Delphi Slovensko už dnes zamestnáva do dvetisíc zamestnancov. Prejaví sa rozšírenie výroby aj na zvýšení už jestvujúceho počtu?
Zamestnanosť je v našom prípade limitovaná priestorom. V súčasnosti je závod priestorovo maximálne vyťažený a naša aktuálna zamestnanosť sa približuje k počtu dvetisíc zamestnancov. Takže maximum pre budúci rok je okolo 2200 zamestnancov. Hoci plánujeme, že naša efektivita vzrastie, nepredpokladám, že to vytvorí priestor pre zvyšovanie zamestnanosti nad toto číslo.
V súčasnosti hľadáme zamestnancov na rozšírenie našej aktuálnej výroby. Začiatkom budúceho roka na nové zákazky budeme hľadať zamestnancov na ich realizáciu. Nábory sa uskutočnia koncom tohto a začiatkom budúceho roka. Štart nových projektov predpokladáme v druhom a treťom štvrťroku 2008. Dovtedy budeme pracovať na súčasných projektoch.
V prvých rokoch existencie spoločnosti v Senici výrobu poznačovala značná fluktuácia zamestnancov, ktorí sa nedokázali prispôsobiť novým podmienkam, ktoré priniesla pásová výroba. Je naozaj práca v závode taká náročná?
Špecifikum práce v Delphi Slovensko je v tom, že musia spolupracovať pomerne veľké tímy na vytvorení jednotlivých výrobkov. To znamená, že je náročná na koordináciu jednotlivých zamestnancov a na ich riadenie. Vo výrobe máme niekoľko štruktúr riadenia ako riadenie tímov v ktorých je 15 až 30 ľudí, riadenie celých liniek, na ktorých pracuje do sto ľudí či riadenie celých zmien. Čo sa týka fyzickej náročnosti, tak to zaťaženie býva väčšinou lokálne. Predovšetkým je to práca rúk. Robili sme niekoľko výskumov s ľuďmi na ergonometriu a z ich výsledkov vyplýva, že zaťaženia sú len lokálneho charakteru a netrpí celý organizmus. Aby sme odstránili aj túto záťaž, snažíme sa ju eliminovať rotáciou pracovníkov v rámci výroby po určitom časovom období. Psychická záťaž je rovnaká ako v každom štandardnom podniku, ktorý od svojich zamestnancov vyžaduje dosahovanie cieľov na základe rozpracovania metód práce.
Určitá záťaž teda existuje. Ako sa ju spoločnosť snaží eliminovať pri tak vysokom počte zamestnancov?
Jedným zo spôsobov eliminácie je bohatý sociálny program spoločnosti. Na jednej strane zabezpečujeme a dotujeme zamestnancom závodné stravovanie a prepravu z okolitých obcí do zamestnania i domov. Na druhej strane začala spoločnosť po rozbehu výroby v Senici vytvárať sociálny fond, z ktorého v spolupráci so zástupcami zamestnancov financujeme aktivity slúžiace na regeneráciu našich zamestnancov. Tento program je veľmi rozsiahly a zahŕňa športové a kultúrne podujatia, dovolenkové pobyty pre zamestnancov. Väčšinou vo forme poskytovania poukazov, poprípade platenie vstupov na podujatia. Sociálny fond je tvorený vysoko nad rámec zákonom stanoveného minima.
Spoločnosť Delphi sa stala celosvetovým dodávateľom najrozmanitejších automobilových komponentov a systémov: od výroby zapaľovacích sviečok v roku 1908 až k súčasnej celosvetovej pozícii dodávateľa č. 2 v odbore diesel systémov, a od revolučného klimatizačného systému v roku 1954 k pokročilým HVAC systémom a k uvedeniu prvých, motorom poháňaných, posuvných dverí v trhovom segmente malých vozidiel v roku 2004. Medzinárodný koncern Delphi riadi svoju činnosť prostredníctvom sesterských spoločností a má riadiace centrá v Troyi, Mich., USA; Paríži, Tokiu a Sao Paule v Brazílii. Do roku 2004 Delphi zamestnávala približne 185 000 zamestnancov a pôsobí vo množstve vlastných výrobných objektoch, spoločných podnikoch, zákazníckych centrách a predajných mestách a technických centrách v rôznych krajinách sveta. 1. júna 2005 sa nástupcom J.T. Battenberga stal vo funkcii predsedu a generálneho riaditeľa Robert S. „Steve“ Miller. Práve vizía J.T.B. a jeho vedenie pomohlo k tomu, aby spoločnosť Delphi vyrástla na prednú globálu technologickú spoločnosť s rozmanitou zákazníckou základňou. Ako dcérska spoločnosť svetového komglomerátu General Motors je aj jedným z najväčších dodávateľov káblových zväzkov pre renomované automobilky – Ford, Opel, Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Peugeot, Renault, Citroen, Volvo, Lancia, Škoda a DC.

SkryťVypnúť reklamu

História závodu Delphi Slovensko s.r.o.
Výrobný závod Delphi Slovensko s.r.o. bol založený v máji roku 2001 ako spoločnosť s ručením obmedzeným so sídlom v Senici. Počas mesiacov október a november 2001 prebehli posledné dokončovacie práce na výrobnej hale na Čáčovskej ulici. Už v júli 2002 sa začína sériová výroba prvého projektu – VW/Porsche „Colorado“. Postupne pribúdali nasledovné projekty: jún 2004 - ŠKODA New Octavia Doors Project, marec 2005 - projekt AUDI A8, august 2005 - SOP – DaimlerChrysler 6 cylinder diesel - motorové zväzky, január 2006 - Škoda A4 – dvere, marec 2006 - DaimlerChrysler E class zväzky.
Celý výrobný proces aj s dodávkou pracuje na princípe just – in – time, trvá od 0 – 14 hod.(výroba zväzku) + 2 hod.(doprava). Maximálna dĺžka káblového zväzku je 13 metrov. Výrobok slúži na prenos elektrických impulzov vo vozidle a je jeho neoddeliteľnou súčasťou. Káblový zväzok je vyrábaný na formovacích doskách. V súvislosti s podnikateľskou činnosťou firma Delphi Slovensko využíva služby 150 dodávateľských firiem z regiónu.

Najčítanejšie na My Záhorie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 789
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 771
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 854
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 246
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 134
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 497
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 414
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 015

Blogy SME

  1. Dana Janebová: Modlitba do nádoby
  2. Michal Pavlík: Ako ovplyvní vysoká miera inflácie a následné zvyšovanie úrokových sadzieb náš život?
  3. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  4. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  5. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  6. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  7. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  8. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 278
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 201
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 684
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 722
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 764
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 377
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 039
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Momentka zo zápasu FK Senica - FK Pohronie

Záhoráci prehrali s Pohroním najtesnejším rozdielom.


8 h

Mesto Senica zrevitalizuje sídliskový vnútroblok na Ulici Laca Novomeského, kde pribudnú celkom štyri ihriská, ako aj dažďová záhrada.


TASR 10 h
Ilustračné foto.

Mesto Holíč má vďaka novovybudovaným kapacitám na elokovanom pracovisku materskej školy na Kollárovej ulici zabezpečené kapacity pre materské školy na najbližších päť až šesť


TASR 21. máj
Ilustračné foto.

Osem elokovaných pracovísk materskej školy a jedna materská škola, ktorá je súčasťou základnej školy, dokážu v Senici pokryť dopyt po záujme o materské školy zo strany rodičov.


TASR 20. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Prinášame tipy na výlety v Turci.


21. máj

Máme k dispozícii obžalobný návrh.


20. máj

Blogy SME

  1. Dana Janebová: Modlitba do nádoby
  2. Michal Pavlík: Ako ovplyvní vysoká miera inflácie a následné zvyšovanie úrokových sadzieb náš život?
  3. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  4. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  5. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  6. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  7. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  8. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 278
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 201
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 684
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 722
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 764
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 377
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 039
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu