Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Skalica etapovým mestom i cieľom cyklistických pretekov okolo Slovenska

Skalica zažila počas víkendu 2.-3. septembra historickú udalosť. Prvýkrát v 50-ročnej histórii cestných cyklistických pretekov Okolo Slovenska sa stala cieľovým etapovým miestom štvrtého preteku. A nielen to. Okrem toho tu bol štart a cieľ posledného preteku a zároveň tu boli vyhlásené celkové výsledky pretekov. Jubilejný 50. ročník, ktorý sa konal pod patronátom prezidenta Slovenskej republiky Ivana Gašparoviča, si zapísal do svojich análov ďalší historický fakt, keď prvýkrát preteky prekročili hranice, konkrétne s Českou republikou práve v poslednej, dá sa povedať, skalickej etape.
V sobotu podvečer sa na Športovej ulici uskutočnil dojazd druhej poletapy štvrtej etapy z Piešťan (dopoludnia sa v Piešťanoch išla prvá poletapa), ktorá merala takmer 72 kilometrov. Počasie bolo mimoriadne priaznivé a tak cyklisti dorazili do Skalice ešte skôr, ako sa očakávalo.
Večer sa na nádvorí Vínotéky u františkánov uskutočnilo spoločenské posedenie zástupcov jednotlivých cyklistických oddielov a pozvaných hostí. Všetkých privítal primátor Skalice Ing. Stanislav Chovanec a prihovoril sa aj riaditeľ pretekov Ing. Juraj Takáč.
Zakladateľa pretekov Okolo Slovenska a historicky najúspešnejšieho československého cyklistického trénera Kamila Haťapku sme sa opýtali, ako si spomína na prvý ročník pretekov a kde vidí rozdiely napr. medzi prvým a týmto posledným.
„Je medzi nimi veľký rozdiel. V prvom rade treba ale povedať, že Slovensko je nádherná krajina, kde sú všetky terény. My sa nemôžeme sťažovať – máme roviny aj kopce, všetko, čo je treba k cestnej cyklistike. Oproti prvým ročníkom sa veľmi zlepšili cesty. Pamätám sa napríklad na Sorošku, kde sme kedysi jazdili na pieskovej ceste a celkovo boli tie cesty v strašnom stave. Ďalšia dôležitá vec je tá, že išiel veľmi dopredu cyklistický materiál – to sa nedá ani porovnať na akých bicykloch sa jazdilo kedysi a aké sú dnes. A samozrejme aj výkonnosť pretekárov je celkom iná, ako bola v tom čase. Ja by som si len želal, keby aj výkonnosť našich slovenských pretekárov bola aspoň taká, ako to bolo kedysi. Je to akýsi generačný problém, ale to nie je len u cyklistiky, ale aj u iných športov. Mládeže je veľmi pohodlná, má množstvo iných možností a odvádza ich to od takej driny, akou je cyklistika.“
Ako vnímal fakt, že prvýkrát v histórii pretekov sa prekročí hranica Slovenska a niekoľko kilometrov trasa piatej etapy pôjde po Morave olympijský víťaz a prezident Slovenského zväzu cyklistiky Anton Tkáč?
„Musím povedať, že predovšetkým vďaka mestu Skalica, vďaka primátorovi mesta a veľkej podpore organizátorov sme si mohli dovoliť prekročiť hranice našej republiky. Je to aj tým, že vzťahy medzi slovenskou a českou cyklistikou boli vždy na veľmi dobrej úrovni, veď robíme aj spoločné majstrovstvá Českej a Slovenskej republiky. Pri rozhodovaní o etapovom a cieľovom meste zavážilo napríklad aj to, že vieme, že primátor Skalice je veľký nadšenec športu a popri ďalších variantoch sme sa jednoznačne rozhodli pre Skalicu. Domnievam sa, že tento jubilejný ročník je v rámci histórie preteku najlepší aj vďaka pripravenosti a organizácie, ale tiež vďaka konkurencii, ktorá sa tu zišla a musím povedať, že k tomu prispelo aj veľmi dobré počasie.“
Ako prežíval primátor Skalice Ing. Stanislav Chovanec fakt, že dôležitou súčasťou pretekov Okolo Slovenska sa stala práve Skalica?
„V tomto regióne bolo vybraných viacero miest a musím povedať, že za tým bolo trošku diplomacie. Možno to bolo tým, že je Skalica taká, aká je, že má takých občanov, akí sú a tak sme boli vybraní my. Je to ďalšie zviditeľnenie Skalice a som na to hrdý. Ale som hrdý hlavne na to, že sa zapíšeme do histórie týchto pretekov tým, že za 50 rokov sa až od nás, zo Skalice, prvýkrát presunuli preteky aj do Českej republiky do nášho družobného mesta Strážnice a partnerského mesta Hodonín.“
Takéto podujatie je určite finančne náročné. Ako ste ho zvládli?
„Na začiatku som aj mal obavy, ako to zvládneme, ale musím povedať, že sa nám to podarilo vďaka organizátorom a aj vďaka skalickým sponzorom, ktorí prispeli a ktorým by som chcel za túto podporu poďakovať. Vyzdvihnúť a poďakovať musím aj Trnavský samosprávny kraj a predovšetkým jeho podpredsedovi Zdenkovi Čambalovi a predsedovi Ing. Tiborovi Mikušovi za to, že nám poskytli sto tisíc korún. Znamená to teda, že sme nezaťažili rozpočet mesta Skalica a všetko sme zabezpečili sponzorsky.“
Na otázku prečo sa Trnavský samosprávny kraj rozhodol podporiť toto významné športové i spoločenské podujatie, nám odpovedal jeho podpredseda Zdenko Čambal.
„Otázku určenia cieľového mesta v našom Trnavskom kraji sme s riaditeľom pretekov riešili už v marci tohto roku. Mali sme niekoľko možností a nakoniec sa cieľovým mestom stalo mesto Skalica. To, čo sme tu dnes videli, potvrdilo správnosť nášho rozhodnutia, pretože všetko tu bolo perfektne pripravené a zorganizované. Finančné prostriedky, ktoré sme na tento účel uvoľnili išli z rezervy župana Trnavského samosprávneho kraja Ing. Tibora Mikuša. Osobne som presvedčený, že tieto finančné prostriedky boli účelne použité.“
Víťazom 50. ročníka pretekov Okolo Slovenska sa stal druhýkrát v histórii Radoslaw Romanik (ako druhý Poliak v histórii pretekov), ktorý ako najstarší muž štartového poľa tak trochu zahanbil svojich mladších kolegov. Druhý skončil český reprezentant René Andrle a tretí Dán Kristoffer Gudmund Nielsen. Najlepším Slovákom sa stal na siedmom mieste Roman Broniš. Najlepších cyklistov dekorovali okrem iných primátor Skalice Ing. Stanislav Chovanec, viceprimátor Bohumil Bartoš a tiež primátor prvého etapového mesta Stropkova Imrich Hamráček.
- em-

Najčítanejšie na My Záhorie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  3. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  4. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Výlety na mieru pre celú rodinu
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  4. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  5. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  6. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  7. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 579
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 299
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 384
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 6 355
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 4 448
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 786
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 152

Blogy SME

  1. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  2. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  3. Rastislav Puchala: Marx v nás
  4. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  5. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  6. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  7. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  8. Martin Turčan: Padni komu padni
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 516
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 435
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 5 530
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 129
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 749
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 253
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 173
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 129
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Matterhorn z talianskej Cervinie. Vyzerá úplne inak ako zo švajčiarskeho Zermattu.

Matterhorn je jedným z najkrajších vrcholov Álp. V tomto prípade sa s wikipédiou.sk nedá nesúhlasiť.


6 h

Nová cyklotrasa v Senici je skvelým tipom, ako ušetriť financie za pohonné hmoty, bezpečne prejsť do práce či obchodu a ešte prispieť k ochrane prírody.


10 h
Ilustračný obrázok

Na protest proti žrebu osem poslancov opustilo rokovanie mestského zastupiteľstva.


SITA 15 h

Na pulty našich obchodov už čoskoro prinesú farmári zo spoločnosti SANAGRO chutné čerstvé BIO vajcia.


21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V regióne platí výstraha tretieho stupňa.


TASR 29. jún

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


29. jún

Chovná stanica V znamení Slnka je známa aj vo svete.


Lucia Debnárová 29. jún

Vodou aktuálne treba šetriť.


23 h

Blogy SME

  1. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  2. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  3. Rastislav Puchala: Marx v nás
  4. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  5. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  6. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  7. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  8. Martin Turčan: Padni komu padni
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 516
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 435
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 5 530
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 129
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 749
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 253
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 173
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 129
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu