Skalica etapovým mestom i cieľom cyklistických pretekov okolo Slovenska

Skalica zažila počas víkendu 2.-3. septembra historickú udalosť. Prvýkrát v 50-ročnej histórii cestných cyklistických pretekov Okolo Slovenska sa stala cieľovým etapovým miestom štvrtého preteku. A nielen to. Okrem toho tu bol štart a cieľ posledného preteku a zároveň tu boli vyhlásené celkové výsledky pretekov. Jubilejný 50. ročník, ktorý sa konal pod patronátom prezidenta Slovenskej republiky Ivana Gašparoviča, si zapísal do svojich análov ďalší historický fakt, keď prvýkrát preteky prekročili hranice, konkrétne s Českou republikou práve v poslednej, dá sa povedať, skalickej etape.
V sobotu podvečer sa na Športovej ulici uskutočnil dojazd druhej poletapy štvrtej etapy z Piešťan (dopoludnia sa v Piešťanoch išla prvá poletapa), ktorá merala takmer 72 kilometrov. Počasie bolo mimoriadne priaznivé a tak cyklisti dorazili do Skalice ešte skôr, ako sa očakávalo.
Večer sa na nádvorí Vínotéky u františkánov uskutočnilo spoločenské posedenie zástupcov jednotlivých cyklistických oddielov a pozvaných hostí. Všetkých privítal primátor Skalice Ing. Stanislav Chovanec a prihovoril sa aj riaditeľ pretekov Ing. Juraj Takáč.
Zakladateľa pretekov Okolo Slovenska a historicky najúspešnejšieho československého cyklistického trénera Kamila Haťapku sme sa opýtali, ako si spomína na prvý ročník pretekov a kde vidí rozdiely napr. medzi prvým a týmto posledným.
„Je medzi nimi veľký rozdiel. V prvom rade treba ale povedať, že Slovensko je nádherná krajina, kde sú všetky terény. My sa nemôžeme sťažovať – máme roviny aj kopce, všetko, čo je treba k cestnej cyklistike. Oproti prvým ročníkom sa veľmi zlepšili cesty. Pamätám sa napríklad na Sorošku, kde sme kedysi jazdili na pieskovej ceste a celkovo boli tie cesty v strašnom stave. Ďalšia dôležitá vec je tá, že išiel veľmi dopredu cyklistický materiál – to sa nedá ani porovnať na akých bicykloch sa jazdilo kedysi a aké sú dnes. A samozrejme aj výkonnosť pretekárov je celkom iná, ako bola v tom čase. Ja by som si len želal, keby aj výkonnosť našich slovenských pretekárov bola aspoň taká, ako to bolo kedysi. Je to akýsi generačný problém, ale to nie je len u cyklistiky, ale aj u iných športov. Mládeže je veľmi pohodlná, má množstvo iných možností a odvádza ich to od takej driny, akou je cyklistika.“
Ako vnímal fakt, že prvýkrát v histórii pretekov sa prekročí hranica Slovenska a niekoľko kilometrov trasa piatej etapy pôjde po Morave olympijský víťaz a prezident Slovenského zväzu cyklistiky Anton Tkáč?
„Musím povedať, že predovšetkým vďaka mestu Skalica, vďaka primátorovi mesta a veľkej podpore organizátorov sme si mohli dovoliť prekročiť hranice našej republiky. Je to aj tým, že vzťahy medzi slovenskou a českou cyklistikou boli vždy na veľmi dobrej úrovni, veď robíme aj spoločné majstrovstvá Českej a Slovenskej republiky. Pri rozhodovaní o etapovom a cieľovom meste zavážilo napríklad aj to, že vieme, že primátor Skalice je veľký nadšenec športu a popri ďalších variantoch sme sa jednoznačne rozhodli pre Skalicu. Domnievam sa, že tento jubilejný ročník je v rámci histórie preteku najlepší aj vďaka pripravenosti a organizácie, ale tiež vďaka konkurencii, ktorá sa tu zišla a musím povedať, že k tomu prispelo aj veľmi dobré počasie.“
Ako prežíval primátor Skalice Ing. Stanislav Chovanec fakt, že dôležitou súčasťou pretekov Okolo Slovenska sa stala práve Skalica?
„V tomto regióne bolo vybraných viacero miest a musím povedať, že za tým bolo trošku diplomacie. Možno to bolo tým, že je Skalica taká, aká je, že má takých občanov, akí sú a tak sme boli vybraní my. Je to ďalšie zviditeľnenie Skalice a som na to hrdý. Ale som hrdý hlavne na to, že sa zapíšeme do histórie týchto pretekov tým, že za 50 rokov sa až od nás, zo Skalice, prvýkrát presunuli preteky aj do Českej republiky do nášho družobného mesta Strážnice a partnerského mesta Hodonín.“
Takéto podujatie je určite finančne náročné. Ako ste ho zvládli?
„Na začiatku som aj mal obavy, ako to zvládneme, ale musím povedať, že sa nám to podarilo vďaka organizátorom a aj vďaka skalickým sponzorom, ktorí prispeli a ktorým by som chcel za túto podporu poďakovať. Vyzdvihnúť a poďakovať musím aj Trnavský samosprávny kraj a predovšetkým jeho podpredsedovi Zdenkovi Čambalovi a predsedovi Ing. Tiborovi Mikušovi za to, že nám poskytli sto tisíc korún. Znamená to teda, že sme nezaťažili rozpočet mesta Skalica a všetko sme zabezpečili sponzorsky.“
Na otázku prečo sa Trnavský samosprávny kraj rozhodol podporiť toto významné športové i spoločenské podujatie, nám odpovedal jeho podpredseda Zdenko Čambal.
„Otázku určenia cieľového mesta v našom Trnavskom kraji sme s riaditeľom pretekov riešili už v marci tohto roku. Mali sme niekoľko možností a nakoniec sa cieľovým mestom stalo mesto Skalica. To, čo sme tu dnes videli, potvrdilo správnosť nášho rozhodnutia, pretože všetko tu bolo perfektne pripravené a zorganizované. Finančné prostriedky, ktoré sme na tento účel uvoľnili išli z rezervy župana Trnavského samosprávneho kraja Ing. Tibora Mikuša. Osobne som presvedčený, že tieto finančné prostriedky boli účelne použité.“
Víťazom 50. ročníka pretekov Okolo Slovenska sa stal druhýkrát v histórii Radoslaw Romanik (ako druhý Poliak v histórii pretekov), ktorý ako najstarší muž štartového poľa tak trochu zahanbil svojich mladších kolegov. Druhý skončil český reprezentant René Andrle a tretí Dán Kristoffer Gudmund Nielsen. Najlepším Slovákom sa stal na siedmom mieste Roman Broniš. Najlepších cyklistov dekorovali okrem iných primátor Skalice Ing. Stanislav Chovanec, viceprimátor Bohumil Bartoš a tiež primátor prvého etapového mesta Stropkova Imrich Hamráček.
- em-

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 699
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 519
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 689
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 594
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 683
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 419
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 464
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 340
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 099
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 343
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 335
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 778
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Od začiatku roka zaevidovali 11 mŕtvych na cestách Trnavského kraja.

Polícia varuje šoférov, aby jazdili opatrne.


Celkový pohľad na diorámu, ktorá simulovala celkový pohľad do bunkra na letisku v Malackách spolu s prepojovacou chodbou.

Jeho majiteľ skončil v Jáchymove.


Cieľom je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti premávky.


TASR
Budovanie kanalizácie vo Veľkých Levároch.

Nechcú znášať zvýšené finančné náklady.


  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 464
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 340
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 099
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 343
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 335
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 778
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu