Malacky - Podnikateľský Inkubátor Malacky získal z eurofondov prostriedky na rozšírenie portfólia služieb. O podrobnostiach nás informoval projektový manažér Ing. Richard Nimsch. Projekt zabezpečí zavedenie služieb takzvanej „virtuálnej sekretárky“, čo prispeje k zjednodušeniu administratívy inkubovaných subjektov. Projekt obsahuje aj dobudovanie klimatizácie v administratívnych priestoroch a zriadenie počítačovej učebne. Tú budú využívať podnikatelia ale aj verejnosť.
„Virtuálna sekretárka“ predstavuje centrálny telekomunikačný systém, pričom všetci klienti prejdú postupne na IP telefóniu – prenos hlasu cez internetový protokol. Výhody spočívajú najmä v zlacnení hlasových a faxových služieb.
„V Inkubátore pôsobí v súčasnosti mnoho malých firiem, ktoré si nemôžu dovoliť zamestnávať asistentku. Firmy, ktoré tvorí často len jeden či dvaja zamestnanci ostávajú z času na čas prázdne. V prípade, že sa v tom čase hlási nejaký klient, ostáva v zásade bez odpovede, čo nevzbudzuje dojem seriózneho prístupu. Nový systém problém rieši. Pokiaľ sa bude niekto dovolávať klienta, ktorý nebude práve v kancelárii, hovor bude automaticky presmerovaný k určenému zamestnancovi Inkubátora, ktorý poskytne všetky potrebné informácie, prípadne dohodne stretnutie s konateľom firmy. V zahraničných inkubátoroch a bizniscentrách funguje tento systém úplne bežne,“ informoval nás Richard Nimsch.
Klimatizovanie administratívnych priestorov je v dnešných časoch nevyhnutnosťou. V kanceláriách Inkubátora sa podľa Ing. Nimscha dalo doposiaľ celkom pekne pracovať, prostredie je príjemné a moderné. Avšak v lete pri extrémnych teplotách dochádza k prehrievaniu priestorov a z kancelárií sa stávajú malé skleníky.
Počítačová učebňa poslúži najmä na školenie zamestnancov. V určených časoch bude prístupná aj širokej verejnosti na rôzne verejné školenia.
Celkové náklady predstavujú 6,2 mil. Sk, realizácia projektu by mala prebehnúť do konca tohto roka. - mb-