Uplynulá dlhá zima a časté striedanie teplôt sa podpísali na stave komunikácií. Na viacerých úsekoch ohrozujú bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky výtlky. Vodiči sú zúfalí a najmä bezradní. Ako dlho budeme musieť ešte kľučkovať medzi jamami na cestách, sme sa spýtali podpredsedu Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) Zdenka Čambala, pod ktorého právomoci spadá aj oblasť dopravy.
„TTSK sa okrem údržby a opráv ciest II. a III. triedy, ktoré naň delimitoval štát, stará aj na základe objednávok o cesty I. triedy. Monitoring stavu ciest v Trnavskom kraji sa uskutočnil už v rámci zimnej údržby vo februári a marci a ukončený bol v druhej dekáde mesiaca apríl. Už počas monitoringu sa na opravovali viaceré, najviac zaťažené komunikácie. Keďže podstatná časť dopravnej záťaže spočíva na cestách I. triedy, snažili sme sa čo najskôr opravy zrealizovať tam. K odstraňovaniu výtlkov na ostatných cestách sa začalo začiatkom mája a postupne by mali byť odstránené do konca leta.
Trnavský kraj sa stará o približne 1594 km ciest II. a III. triedy. Na Záhorí v okresoch Senica a Skalica je to 126 km II. triedy a 236 km II. triedy. Z celkového rozpočtu 50 miliónov korún na rok 2006 je na nové asfaltové koberce na Záhorí vyčlenených 29,4 milióna korún, čo predstavuje necelých 14 kilometrov ciest. Na nevyhnutné opravy však región potrebuje 210 miliónov korún.
Z pohľadu kraja sa zima výtlkmi najviac podpísala na cestách Záhoria. Celková plocha výtlkov predstavuje 5000 m2. Na ich odstránenie sa vynaloží necelých 6 miliónov korún.
- gak -