Prípravy na zriadenie turistickej informačnej kancelárie v tomto období vrcholia. Už dnes je isté umiestnenie kancelárie. Bude sídliť vo vstupných priestoroch podnikateľského Inkubátora, v miestnosti s rozlohou asi 15 m2 . Prípravné práce má na starosti Mgr. Ivana Potočňáková, vedúca Kancelárie prvého kontaktu MsÚ, ktorej sme sa preto spýtali na podrobnosti. „Mesto získalo na zriadenie TIK-u prostriedky z fondov EÚ. Realizácia sa uskutočňuje v rámci programu Európskeho regionálneho rozvoja (JPD 2). Cieľom je propagovanie a zviditeľnenie Malaciek a regiónu Záhorie. Sme veľmi radi, že sa zaradíme do spoločnosti ostatných miest, ktoré už informačné kancelárie pre turistov majú. V súčasnosti pracujeme na verejných obstarávaniach a na napĺňaní databáz služieb poskytovaných v oblasti cestovného ruchu. Databáza zahŕňa možnosti ubytovania, stravovania, tlmočnícke služby, sprievodcov pre turistov a všetky služby, ktoré budeme chcieť ponúknuť našim návštevníkom. Doposiaľ Malacky aktívnym spôsobom nelákali turistov, ak si odmyslíme účasť na medzinárodnom veľtrhu ITF Slovakiatour v Bratislave, kde sa zúčastňujeme spolu s ostatnými mestami ZOZO. V podstate bola zatiaľ naša propagácia orientovaná dosť všeobecne, s upriamením na kultúrne pamiatky a na väčšie podujatia, ktoré organizujeme.
Chceli by sme v budúcnosti úzko spolupracovať s ostatnými turistickými kanceláriami v okolí. Po inšpiráciu sme zašli do TIK-u v Senici, v Skalici a novootvoreného informačného centra v Bratislave. Spomenuté kancelárie pracujú na vysokej úrovni, zamestnávajú vzdelaných ľudí so širokým rozhľadom, vysoké nároky kladú na ich komunikačnú a jazykovú kultúru a znalosť cudzích jazykov. V každom meste fungujú na inej báze, niekde sú to príspevkové organizácie, inde sú vysunutým pracoviskom MsÚ. Z každej návštevy sme si odniesli niečo iné, niečo zaujímavé. Zaujímavým smerom sa uberá vývoj TIK–u v Skalici, zariadenie tam pracuje naozaj profesionálne. Aj Skalica, podobne ako Malacky, má od začiatku tohto roku logo mesta a úlohou TIK–u je robiť kampaň tomuto logu – posielať správu do sveta o tom, že Skalica je mesto staré a kráľovské, ale zároveň aj moderné, novo sa rozvíjajúce.
Z návštev turistických kancelárií sme si vzali mnoho ponaučení a v Malackách by sme nechceli v ničom za ostatnými zaostávať. Nerobíme si ilúzie o tom, že príde turista zo západnej Európy na týždeň do Malaciek a bude tu chcieť prežiť týždňovú dovolenku. Ak príde na Záhorie, tak za ten týždeň bude chcieť absolvovať mnoho zaujímavých ciest za pozoruhodnosťami, ktoré sa nachádzajú v celom regióne. A preto bude veľmi dôležitá informačná prepojenosť medzi TIK–mi a ich vzájomná spolupráca.“ MarekBrna