Senica – Neprofesionálna fotografia má v senickom regióne dlhodobú tradíciu. Okrem iných umelcov sa na jej rozvoji podieľal Ján Náhlik, ktorý počas svojej dlhodobej činnosti na poli umeleckej fotografie vzdelával ďalších talentovaných nasledovníkov.
46. ročník regionálnej súťažnej výstavy neprofesionálnej fotografickej tvorby okresov Senica a Skalica Náhlikova Senica bol vyhodnotený 23. februára v Záhorskom osvetovom stredisku v Senici. Odborná porota v zložení Mgr. František Tomík, Mgr. Rudolf Lendel a Viera Poláková posúdila celkovo 227 fotografií od 32 autorov, z toho štyria patrili do kategórie juniorov do 21 rokov. Predseda poroty F. Tomík sa prihovoril zúčastneným autorom aj prítomným návštevníkom s vyhodnotením tohtoročného podujatia. Skonštatoval, že kvalita prác zostáva stála i v premenách autorov aj žánrovej štruktúre prác.. Tradične najsilnejšou bola kategória farebnej fotografie s vyrovnanou vysokou úrovňou prác. Šlo väčšinou o formu autorsky zostavených kolekcií. Prevládala koncepčne budovaná výtvarná fotografia, u niektorých autorov až blízka maľbe. V tejto kategórii bola málo zastúpená reportážna a dokumentárna fotografia. Prvá cena bola udelená Pavlovi Hladíkovi za kolekciu výtvarných fotografií. Súbor štyroch veľkoplošných, farebne, kompozične a výtvarne pôsobiacich fotografií získal druhú cenu. Marián Holenka znovu presvedčil, že je majstrom detailu, vizualizácie a abstrakcie. Jeho práce získali tretiu cenu. Za reportáž „Zmysel života“ porota udelila čestné uznanie Tomášovi Tytykalovi a tiež Mariánovi Rafajovi za pôsobivé zábery krajiny s Božími mukami. Martin Klvač zostavil zaujímavú, technicky brilantne spracovanú kolekciu štyroch fotografií konfrontujúcich celok krajiny a hmyzu, za čo mu bolo taktiež udelené čestné uznanie. Kategória čiernobielej fotografie bola zastúpená menším počtom prác a autorov, kvalitou a žánrovou pestrosťou však dosiahla vysokú úroveň. Dominovala reportáž skúseného autora Ondreja Šimeka „Spomienka na otváranie železnej opony 1989“ ocenená prvou cenou. Dve druhé miesta boli udelené Jaroslavovi Zlochovi a Michalovi Pagáčikovi, tretie miesto dostal Vladimír Třeška. Práce Romana Maleca a Bohumila Králika získali čestné uznania za experimentálny vyjadrovací a zobrazovací fotografický prístup k tlmočeniu vlastných subjektívnych pocitov. - en-