Mesto Skalica sa veľtrhu zúčastnilo opäť so samostatnou expozíciou. Tvorila ju osvedčená dvojpodlažná konštrukcia s veľkoplošnými fotografiami, s ktorou v minulom ročníku dokonca získala najvyššie ocenenie. Skaličania však nezaspali na vavrínoch a pridali aj niečo nové. Úplne nová bola prezentácia vo vitrínach a predovšetkým sa prvýkrát oficiálne na Slovensku mesto predstavilo s novým logotypom. Expozíciu a sprievodné podujatia pripravilo oddelenie strategického rozvoja a marketingu Mestského úradu Skalica a Turistická informačná kancelária mesta Skalica.
Prvé dva dni boli určené pre odbornú verejnosť, zástupcov cestovných kancelárií, rekreačných zariadení a médiá. Skalický stánok ponúkol kvalifikovaných pracovníkov pre poskytovanie informácií, prezentovali sa tu ubytovacie zariadenia, nemohol chýbať folklór, ktorý tentoraz zabezpečila ľudová hudba Cifra.
Už tradične bola súčasťou skalického stánku ochutnávka vín, ktorú zabezpečoval Alojz Masaryk. V prvý deň veľtrhu skalickú expozíciu navštívil podpredseda parlamentu Viliam Veteška, s primátorom Skalice Ing. Stanislavom Chovancom a viceprimátorom Bohumilom Bartošom si posedeli aj predseda Trnavského samosprávneho kraja Tibor Mikuš, krajskí samosprávni poslanci Zdenko Čambal či Ing. Jozef Hazlinger, primátori a starostovia viacerých miest a obcí.
Vo štvrtok bola súčasťou stánku Skalice aj prezentácia družobného mesta Schwechat a mesto tu reprezentoval vicestarosta Gerhard Fravenberger. V piatok veľtrh navštívil v sprievode prednostu MsÚ Skalica starosta nemeckého družobného mesta Freyburg Martin Bertling s manželkou.
V druhý výstavný deň si skalický stánok, ale nie len ten, prezreli viacerí poslanci skalického mestského zastupiteľstva i zamestnanci mestského úradu a Správy mestského majetku. V tento deň sa uskutočnila aj oficiálna prezentácia nového logotypu pre médiá. Oba víkendové dni boli určené pre verejnosť, kedy si obyvatelia Bratislavy a širokého okolia mali možnosť ísť prezrieť stánky jednotlivých miest či regiónov Slovenska, Česka a ďalších krajín, nechať sa inšpirovať a prípadne si aj vybrať dovolenku alebo miesto výletu.
Skaličania okrem nového logotypu priviezli do Bratislavy aj viacero nových propagačných materiálov, pretože akokoľvek môže byť prezentácia na veľtrhu pôsobivá, dojem z nej rýchlo vyprchá a preto je treba ponúknuť návštevníkovi propagačný materiál, ktorý by všetky možnosti a ponuku v rámci cestovného ruchu podrobne predstavil. A Skalica má čo ponúknuť. Historické pamätihodnosti, folklór, víno i tradičnú pochúťku skalický trdelník, ktorý mohli návštevníci v skalickom stánku ochutnať. A aby sa tu pristavili na dlhší čas, v piatok tu svoje umenie ukázal rezbár Andrej Irša a počas víkendu sa predstavili hráč na rezofonickú gitaru Ľuboš Beňa a ľudová hudba Pláňava.
Počas štyroch dní veľtrhu sme sa porozprávali s rôznymi ľuďmi, ktorí navštívili skalický stánok. Rozhovory s nimi i hodnotenie účasti na veľtrhu jej tvorcami vám prinesieme o týždeň. - em-