Kandidát na predsedu Trnavského samosprávneho kraja Tibor Mikuš chce v prípade svojho zvolenia „otvoriť okno, cez ktoré kraj uvidí svet a svet uvidí Trnavský kraj“. Prioritami jeho volebnej kampane je zamestnanosť, podpora malých a stredných firiem, zvýšenie úrovne zdravotníctva i školstvo. „Pre nasledujúce obdobie je potrebné zabrániť úniku pracovných síl a vysťahovalectvu z regiónu,“ povedal T. Mikuš. Preto je podľa neho dôležité investíciami zvýhodňovať firmy, ktoré vytvárajú pracovné miesta. Dlhodobý rozvojový plán chce kandidát T. Mikuš zosúladiť s celoštátnymi plánmi rozvoja, najmä v oblasti dopravnej siete, železníc, letísk a energetickej infraštruktúry. „Domnievam sa, že reálnym bude aj Záručný fond pre podnikateľov, ktorým by VÚC vychádzal v ústrety potrebám firiem v krokoch rozvoja.“ T. Mikuš kandiduje za koalíciu Rodný môj kraj, ktorú tvoria HZDS ĽS, Ľavicový blok, Pravá SNS a Zjednotená SNS. V kampani kombinuje stretnutia s občanmi s propagáciou formou bilboardov, plagátov, prezentáciou v regionálnych médiách. „Predpokladám, že náklady, na ktorých sa podieľa HZDS i ja sám, nepresiahnu 400 tisíc korún,“ uviedol.
Aj kandidátka koalície Smer-HZD-SF-ANO Renáta Zmajkovičová chce vybudovať z trnavského kraja životaschopný, prosperujúci región. Zdôrazňuje cezhraničnú spoluprácu i spoluprácu s inými územnými celkami v EÚ. Medzi hlavné body jej predvolebnej kampane patrí doprava, kde kladie dôraz na cestnú infraštruktúru, najmä rekonštrukciu ciest a prepojenie Záhoria smerom na Dunajskú Stredu. „Cestu nevidím v privatizácii zdravotníckych zariadení," povedala R. Zmajkovičová. Kraj by podľa nej mal nájsť aj zdroje na rozvoj športu a voľnočasových aktivít v náväznosti na prevenciu pred závislosťami. „Myslím si, že najlepší je osobný kontakt s voličmi,“ uviedla R. Zmajkovičová. Spolu by mala jej kampaň stáť okolo 1,5 milióna korún, platiť bude Smer, časť z nich sama kandidátka.
Na asi jednom milióne korún predpokladaných nákladov na kampaň nezávislého kandidáta Petra Tomečka sa budú podieľať okrem jeho vlastných zdrojov aj subjekty, ktoré s jeho programom sympatizujú. Terajší predseda TTSK má zámer pripraviť transformáciu zdravotníckych zariadení a zasadiť sa o zmenu financovania regionálneho školstva, predovšetkým tých škôl, ktoré vypúšťajú absolvenov priamo do praxe. Má predstavu, že by mohli byť vyňaté zo siete škôl a tak otvorené pre vstup nových zdrojov financovania. Dôležité je pre P. Tomečka zefektívniť cestnú infraštruktúru v nadväznosti na celoslovenský kontext. TTSK má podľa neho podporovať výstavbu plánovanej rýchlocesty Bratislava-Košice, ktorá bude prechádzať TTSK. Tomeček má záujem zasadiť sa aj o dopracovanie legislatívy a dokončenie prenosu kompetencií zo štátu na samosprávu tak, aby sa TTSK plne a bez obmedzení mohlo venovať ich výkonu.
Kandidát na predsedu TTSK za SDKÚ-KDH-DS Jozef Klokner zaradil medzi priority svojej volebnej kampane verejné zdravie, bezpečnosť, dopravu, životné prostredie i rozvoj regiónu. Na poste predsedu má záujem podporovať vytváranie pracovných príležitostí v rozvojových odvetviach regiónu, spoluprácu miest a obcí regiónu. Chce vybudovať moderný a kvalitný úrad TTSK. Chce pokračovať v budovaní vyváženého systému poskytovania zdravotnej starostlivosti s dôrazom na záchrannú službu. „Spokojná rodina je základ spoločnosti,“ uviedol J. Klokner. S tým u neho súvisí podporovanie projektov zamestnanosti pre absolventov škôl i mladé rodiny i budovanie sociálnych a nízkonákladových nájomných domov a ubytovní i skvalitnenie sociálnej pomoci a opatrovateľskej služby. Náklady na svoju volebnú kampaň odhadol na 350 tisíc korún, na ktorých sa bude podieľať osobne a tiež KDH, ktorého je členom. „Určitú časť dá k dispozícii aj SDKÚ,“ viedol. Voliči uvidia jeho tvár na bilboardoch, plagátoch a platenej inzercii v regionálnej tlači. Klokner stretáva s voličmi v uliciach miest. „Nerobíme mítingy v uzatvorených miestnostiach,“ dodal.
Alena Schopperthová, nezávislá kandidátka nominovaná priamo občanmi na základe petičného zákona, je počas kampane každý deň v inom meste, kam cestuje výhradne autobusmi. Stáva sa tak svedkyňou, ako študenti zostanú pred dverami preplneného diaľkového autobusu, lebo sa doňho jednoducho už nezmestia. Materiály - letáčiky a plagáty – si zhotovila použitím rôznych počítačových programov sama. Plagáty umiestni výlučne na zákonom predpísaných plochách, ktoré musia mestá a obce dať kandidátom k dispozícii bezplatne. Letáčiky rozdáva občanom osobne, pričom ich získava pre jej vízie. TTSK sa podľa nej stal jedinou nukleárnou depóniou celého Slovenska. Revitalizácia životného prostredia a s ňou spojené vytvorenie početného množstva pracovných miest by pod jej županstvom mali prioritu. Vytváranie veľkých otvorených internetových centier by malo dať priestor na komunikáciu generácií v čase, keď veľa ľudí žije z rôznych dôvodov osamotene. Estetizácia celého kraja - TTSK ako kraj kvetov, čistoty a odvážneho výtvarného umenia v exteriéry, je Schopperthovej celkom osobná vízia, v ktorej by chcela dať priestor mladým ľudom z rôznych oblastí v celom TTSK. Jej kampaň nebude stáť viac ako päťdesiattisíc slovenských korún.
- r -